Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

LTD

Gestart door argilla, 02 maart 2011, 11:07:31 AM

argilla

Blijkbaar kan niet elke motorandrijving van wissels zomaar geschakeld worden met een LTD decoder,

LTD heeft gevraagd om de handleiding te mailen voor een geschikte (?) decoder,
Ik werk nml met Torquemaste turnout motors, Zijn wel heeeel goed en tja niet echt goedkoop ( $ 18 /stuk).
Hopelijk vinden ze een geschikte decoder om met MM3 systeem te  werken.

Ik had ook al gedacht aan zelfbouw decoders, maar echt simpel is dit niet of toch ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dieseltje

Ik heb goeie ervaring met volgende decoders :

http://www.iek.de/elektronische_schaltungen_und_zu.htm

misschien bij hem eens informeren ??

argilla

citaat:
Geplaatst door dieseltje

Ik heb goeie ervaring met volgende decoders :

http://www.iek.de/elektronische_schaltungen_und_zu.htm

misschien bij hem eens informeren ??




Ben naar de webstek gegaan Diesel , en het volgende gevonden

An den Decoder k?nnen ausschlie?lich Motorweichenantriebe der Fa. Conrad*/Hoffmann*   angeschlossen werden. Weitere auf dem Markt befindliche motorische Weichenantriebe oder auch Servomotoren k?nnen mit diesem Decoder nicht  betrieben werden!

Denk niet dat dit zal gaan met Torque Swith motors toch  niet zoals het in de tekst vermeld staat?

Toch heel goede produkten me dunkt ! Thx Dieseltje [:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

De oplossing die LTD heeft gegeven is:

een S-DEC-4DC decoder ( 4 uitgangen)en dus  voor elke uitgang nog eens apart een DSU permanent power unit.
Jawade..... duur aangelegenheid. Heb er zo 33 DSU ( 10 ?) van nodig !! Bovendien dient elke DSU van een 12 V stroom voorzien te worden Ferme transfo gaat dat worden. [xx(]

Andere oplossingen graag . Dank U  [;)]
Ik wil U graag de tekening laten zien van het een en ander , maar ik weet niet hoe ik deze uit een pdf bestand naar hier kan halen,
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Je gaat toch geen 100 wissels tegelijk omzetten? Zoveel power heb je dus niet nodig [;)]
citaat:
Geplaatst door argilla
Ik wil U graag de tekening laten zien van het een en ander , maar ik weet niet hoe ik deze uit een pdf bestand naar hier kan halen
Die pdf "ergens" online zetten, en een link hier plaatsen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eve

Je kan ook uw PDF op uw scherm zetten, "Prt Sc" drukken (dit is het scherm laden in het tussengeheugen ), en met een beeldverwerkingsprogramma een JPG aanmaken wat je dan direct hier kan "posten"...
Het uitleggen duurt langer dan het doen.

Erik

argilla

citaat:
Geplaatst door eve

Je kan ook uw PDF op uw scherm zetten, "Prt Sc" drukken (dit is het scherm laden in het tussengeheugen ), en met een beeldverwerkingsprogramma een JPG aanmaken wat je dan direct hier kan "posten"...
Het uitleggen duurt langer dan het doen.

Erik




Het eerst en het tweede klopt. Het laatste "direct posten" lukt niet
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

eve

Je hebt gelijk : je moet via "Imageshack" oid. gaan. Maar ik nam  onterecht aan dat dit gekend was...

Erik

Gerolf



Als ik het goed snap, is die DSU een bistabiel dpdt-relais. Moet goedkoper kunnen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Je gaat toch geen 100 wissels tegelijk omzetten? Zoveel power heb je dus niet nodig [;)]
Toch wel. Het gaat hier om de Torquemaster, en die trekt altijd ongeveer 20mA, als hij beweegt, maar ook als hij stilstaat. Dus als je er 100 hebt, dan gaat dat toch serieus aantellen.

argilla

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Je gaat toch geen 100 wissels tegelijk omzetten? Zoveel power heb je dus niet nodig [;)]
Toch wel. Het gaat hier om de Torquemaster, en die trekt altijd ongeveer 20mA, als hij beweegt, maar ook als hij stilstaat. Dus als je er 100 hebt, dan gaat dat toch serieus aantellen.





100 is bij wijze van spreken, 33 DSU is 4 per uitgangang op decoder dus 9 decoders en ook dus 33 DSU
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

citaat:
Geplaatst door Gerolf



Als ik het goed snap, is die DSU een bistabiel dpdt-relais. Moet goedkoper kunnen.







Dank U voor de hulp Gerolf [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Ik ken niet veel van dcc-techniek, maar mij lijkt het veel goedkoper om een module te gebruiken die aan/uit signalen genereert (GBS-Display of LS-DEC van LDT?) en daarmee eenvoudige omschakelrelais, zoals conrad 502814, aan te sturen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Je kan ook gewoon een schakeldecoder gebruiken (Duits: Schaltdecoder).
Daar zitten die bistabiele relais al ingebouwd.

ysbeer

Het meest eenvoud gaat dat inderdaad met een gewone schakeldecoder (zo als klaas zegt)
Als je de weerstand niet gebruikt,maar de motoren voed met 1.5 (anderhalve) volt is het stroom verbruik in stilstand circa 3 mA
De aanloop van de motoren is zonder weerstand ook veel beter.
Ik gebruik 20 van deze motoren en enkele veel goedkopere van chinese makelei al meer dan 5 jaar perfect je hoort ze niet en ze gaan langzaam om zoals het hoort.

wim