Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

Jurgen

Je kan die lijn ook via Google Street View afwandelen. Je moet maar eens proberen, mooi om te zien.


Ooit, als ik mijn vliegangst overwonnen heb, is het mijn droom om toch eens naar Amerika te gaan en spoorlijnen als dit te bezoeken. Voorlopig stel ik me tevreden met de spoorlijnen in Europa.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janieburton

Citaat van: Jurgen op 03 november 2013, 13:32:38 PM
Je kan die lijn ook via Google Street View afwandelen. Je moet maar eens proberen, mooi om te zien.


Ooit, als ik mijn vliegangst overwonnen heb, is het mijn droom om toch eens naar Amerika te gaan en spoorlijnen als dit te bezoeken. Voorlopig stel ik me tevreden met de spoorlijnen in Europa.  :D

Drink ne goei cognac voor je vertrekt en dan slaap je gewoon de 8 uur  :D ;)
 

evan

#572
Goede avond,

Het is weer even geleden dat hier enige "beweging" was, maar er is weer een tentoonstelling in aantocht en dan kriebelt het weer :D

Welke tentoonstelling?  Wel... http://www.modelspoordagen.nl

Vermits het wagenpark beperkt isn wil ik daar toch iets aan doen en ben ik weer aan het ombouwen begonnen.

Het betreft een Dodge van New York Central (Fabr. Brekina).  Dat is een bestelwagen van de spoorwegmaatschappij...

Het is een klein wagentje en dus weer een uitdaging.

Ik heb een stevige aandrijving voorzien en een LiPo accu om de bedrijfszekerheid te bevorderen.

Het slachtoffer:



Voorzichtig ontmantelen...



Snij- en vijlwerk...



En de aandrijving past...



Volgende week bouw ik de aandrijving in, moteren we de stuurinrichting en dan begint pas het echte prutswerk weer ::)

Ledjes voor richtingaanwijzers, IR communicatie, koplampen, achterlichten, decoder etc. :o

Groetjes en we houden jullie op de hoogte :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Die ga ik in Rijswijk zien geloof ik  ;)

Durango

Ik denk dat ik maar weer eens langs ga komen op alletwee de dagen.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Kerstmis...

Feeste en wat uitslapen..., maar tussendoor modelbouw :D

Ik ben ondertussen wat aan m'n Dodge aan het prullen.

Het Cassis is aangepast en serieus gepimpt.

Het is klein:



Aangepaste onderkant voor de stuurinrichting.  Er is ruimte nodig om de wielen vrije loop te geven.



De connector voor de batterij op te laden en de On Off switch zit er ook in.



Het motorblok past er in.



Nu er bestaan kleinere motortjes en schakelaars, maar ik heb bewust deze uitvoeringen gekozen in functie van "tentoonstellingsduurzaamheid"  (Nieuw woord ;D)

Een testje is geslaagd:





Ondertussen is het chassis opnieuw geschilderd met zwarte primer om al het lijm en vijlwerk af te werken.

Nu is het tijd om de wagen ns analoog te testen en dan volgt de elektronica en verlichting, maar dat is voor morgen ;)  Feestgedruis :-\ enfin Kertmis he :D

Er staat ook nog een volgende klaar op de oprit...



Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Goede avond,

Ik heb een tweede vrachtauto voorbereid en het enige resterende werk is de decoder installeren.

Nu de decoder was reeds aangesloten, maar geen beweging en geen reactie.  Zucht... decoder vervangen en weer het zelfde verhaal...

Volgende week zaterdag is het Workshop bij DC-car en ben ik gelukkig ingeschreven.  Ik hoop die dag toch de wagens in orde te hebben net zoals de eerdere modellen die ik succesvol heb kunnen verbouwen.

Wel jammer dat er 2 volle dagen tijd in steken en dat de decoder dan de moed in de schoenen doet zakken ???

Hierbij nog wat fotootjes van de andere ombouw...

De ontmanteling van het origineel model (Athearn)



De aangepaste stuurinrichting.  De glans is de net aangebrachte zwarte verf.



De leds worden aangebracht mijn lijm die op UV-licht reageert.  Met dezelfde lijm worden ook de lensjes gemaakt.



Alles is aangebracht, Richtingaanwijzers, koplampen en IR transistors...




Jacobus en Corneel zitten ook al klaar  ;)

Testje:

Richtingaanwijzers:



Koplampen:



Volgende week zondag hoop ik jullie goed nieuws te kunnen brengen en dat de wagentjes digitaal bollen ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

evan

En succes is geboekt :D

De groene truck werkt prima en morgen ga ik m'n kleine rode bestelwagen ook afwerken.
Wat de bestelwagen betreft:
-Lichtjes plaatsen en finetunen.
-De wagen rijdt reeds autonoom zonder botsen en het geschok is er ook uit door nieuwe banden te plaatsen.

Ik ben blij dat het gelukt is want met de decoders vreesde ik er even voor.  Wat bleek nu.  Het was een ander type van decoder en het aansluitschema qua voeding lag ook iets anders.  In alle geval is het nu in orde en kan ik lekker verder werken.

Morgen plaats ik nog een update met fotootjes er bij  ;)

Nu rijden er 2 extra wagens op de highline :D

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Proficiat, Evan !
Komen er na die twee extra wagens nóg uitbreidingen aan het wagenpark ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Hey Jean  ;)

Er zijn nu 7 wagens en dat is al iets voor de huidige configuratie van de High Line.  Er volgen er waarschijnlijk nog en mogelijk ook een uitbreiding met extra module.

Tijd brengt raad...

Echter de wagens bouwen is niet super goedkoop.  Het is als een locomotief qua prijs ::)

Er zijn ook nog andere projecten die best aandacht vragen dus de kostbare tijd die ik heb wordt verdeeld ;)

Tot morgen!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OMC

Dat moet een gepruts geweest zijn, maar om dan te zien dat geduld geloond heeft is een leuk gevoel! En een prima resultaat op de koop toe  :)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Valentijn


Knap gedaan.  Amai zo'n prutswerk.
Is er ook een filmpje van?

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Rangeerduivel

Evan,

Ik durf wedden dat jij in staat bent de 5 pass-lichts bovenop de kabine ook te doen branden! ;D ;D

;)