The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

Martin Welberg

CiteerGod schiep het niet ?

Zullen we maar U tegen Evan zeggen dan  ;) ;D

evan

Hey René,

Bedankt voor de knappe foto!!!  Die is heel geslaagd.

Jongens,  Bedankt voor jullie reacties... we bouwen gezellig voort :)

Groetjes,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

René

Citaat van: milocomarty op 14 januari 2014, 12:10:12 PM
CiteerGod schiep het niet ?

Zullen we maar U tegen Evan zeggen dan  ;) ;D

Onze zuiderburen gebruiken toch al u waar wij tutoyeren. Dat laatste doen de Vlamingen niet, misschien omdat het een frans woord is  ;)
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Martin Welberg

Maar die is niet met een hoofdletter René, die is weggelegd voor den Here  ;)

René

Heer Evan (beide met hoofdletters) vind ik wel op zijn plaats. Het immers een knap staaltje werk
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl


Metpetergaathetbeter

't is hier net de EO  ;D, wij zeggen gewoon Evan is ne Krak in het bouwen (en in het geval van Evan altijd met een hoofdletter !)

groeten Peter ;)

Stedahult

Leuk je weer even gesproken te hebben, het was
toch beide dagen gezellig druk voor je kunstwerkje  ;)
Mvh. Steef

evan

#623
Het vervolg!!!

Goede avond,

Het is de bedoeling dat tegen Leuven een 2e deel van The High Line wordt toegevoegd.  De bewuste module heeft als thema "NY Harbor".  Vermits The High Line vertrok vanuit het havengedeelte lang de Hudson Rivier, leek het leuk om deze sfeer ook zeker weer te geven.

Reeds een tijdje heb ik de gebouwen in ruwbouw staan en ook de kademuren, maar was er verder niets meer me gebeurd.
Nu heb ik in Dortmund 2 leuke bouwkits gekocht.  Van Artitec heb ik de Coaster gekocht en van Artmaster een havenkraan.

Die coaster is een kleine kustvaarder die vaak in NY voorkwam en best een leuke aanvulling zal wezen langs de kade...

De kit bestaat uit resin die behoorlijk wat schuur en snijwerk met zich meebrengen :o




Maar na volhouden, is dit het resultaat dat in de primer staat:





Doordat het schip in de primer staat zie ik links en rechts nog wat schuur en vijlwerk, maar dat is pas voor als alles droog is (min. 12u)

Wordt dus vervolgd ;)

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Ha Evan succes met deel II van the High Line, weer eens wat anders dan landschapsbouw.
Het schip ziet er alweer goed uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

TBCédric

#625
Goed nieuws én direct een goede start.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

HYA

Ge meent het ...
Dat wordt weer smullen!  :-*
Succes.

Gerolf

Tof dat het verhaal verder gaat  8)  8)
ik heb hier ook nog twee Artitec schepen liggen - nu weet ik waar ik me aan mag verwachten  ???
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw


evan

Merci voor de reactie mannen ;)

Ondertussen heb ik al wat schilderwerk verricht zodat hij al wat meer presenteert.

Vermits alle resin delen vol zijn weegt het bootje van 55cm wel behoorlijk bij het hanteren.

Op de romp heb ik in een andere toon grijze verf enkele reparatievlakken aangebracht en nadien komt er een globale weathering eens alle details zijn aangebracht.

De verluchting-pijpen ga ik wel terug demonteren en separaat afwerken alvorens te monteren.  Het is echter te moeilijk al deze details te schilderen als ze reeds gemonteerd zijn.

Er staat ook reeds een laag matte vernis op om het geheel te beschermen en fixeren.

Tot binnenkort ;)

Oh ja foto's :)





Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.