Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

evan

#60
Bedankt voor de geruststelling Gerolf[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

#61
Dit lijkt mij ook wel eens leuk om te doen , dat is zo'n beetje chemicus spelen h?, ik ben alvast benieuwd naar het resultaat.[:p]

evan

#62
Voila de chemie doet ondertussen zijn werk[:D]
Wel vreemd is dat de verschillende mallen verschillend drogen.  Ik vrees dat de verharder toch niet overal goed is doorgeroerd.  
We zullen wel zien overmorgen middag [8D]

Ondertussen is de tijd weer aardig opgeschoten en ga ik maar ns stoppen[:)]

Ik heb nog gewerkt aan het gebouw dat rechts komt te staan als ovegang naar de rechtse fiddle yard.

Het idee is het volgende gebouw:


Ik heb er met mn eigen interpretatie een soortgelijk gebouw van gemaakt.

Eerst heb ik enkele DPM platen verbouwd van 2 verschillende kits en deze dan weer samengevoegd...


De modernere aanbouw maak ik zelf in styreen.
4mm dik styreen is best moeilijk om ramen uit te snijden,... maar dan frezen we dit toch gewoon weer[8D]


Zover staan we na een namiddagje "knippen en plakken"

De brug is een oude van mn eerste diorama, maar ik had hem er ns bij geplaatst voor een gedacht te hebben...

Het gebouw zonder de "foefkes" zoals brug en luifel...


Voila wordt vervolgd, maar niet meer vanavond[:D]

Groeten
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#63
Voila een vervolgje...

Ik heb de aanbouw ook bijgebouwd en wat aanpassingen gedaan aan het resultaat van gisteren.

ziehier het resultaat voor de schilderwerken:






En toen kwam de kat van de buren...



Voila...

Ik ga eerst eten en de afwas doen en dan het gebouw airbrushen.

Nu wil ik nog even het volgende even uitleggen:
Laat jullie aub niet afschrikken door dit tempo.  Ik modelbouw nu eenmaal enorm graag en heb heus nog een ander leven buiten dat[:D], maar dezer dagen moet ik echt rustig zitten en kan ik thuis ook niet weg.  Daarom is modelbouw de ideale afleiding en kan ik er van profiteren om aardig op te schieten.

Vriendelijke groeten en tot het vervolg[;)]

PS de siliconen harden wel degelijk uit.  Oef
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

#64
Impressionant! Het blijft steeds verbazen: die foto's, je werk... Ik merk dat op het origineel de sporen onder een hoek het gebouw ingaan. Blijft het bij jouw haaks (zoals op de foto met de testopstelling hierboven), of wordt dat uiteindelijk ook onder die hoek van een 60-tal graden?

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

#65
Hoi Michiel,

Door de beperkte ruimte op de toekomstige modules zal de hoek minimaal zijn.

Aan de achterkant van het gebouw komt een fiddle yard en dat zou het ook moeilijker maken.

Het sporenplan echter met de "dubbele kruising" en de linkse wissel zal wel gerespecteerd worden.

Groetjes

PS de Afmetingen zijn 55cm op 7 cm grond oppervlakte en 25 cm Hoog.
In het midden van de spoordoorgang komt nog een steun en de brug constructie (2,5 cm dik) loopt door het gebouw door.  Daarom lijkt het gat nog vrij groot.



Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

#66
Zo'n Amerikaanse baan dat heeft toch iets, nietwaar Evan of is het omdat ik er al 3x was zou ook kunnen ! Maar het is in ieder geval een leuk en FRAAI gegeven!

Groeten Peter[;)]

evan

#67
Het doet me ook iets Peter[;)]

Voila hier al een kleurtje[8D]





Morgen het vervolg [;)]

Groeten,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

#68
[:p]Wij volgen volgzaam uw vervolg ! [:p]
mvg,
Paul(ogic)

evan

#69
Goede avond,

Naar m'n eigen normen weinig gepresteerd...[:D]

Ik heb wel behoorlijk zitten studeren op foto's en plannen.

De defintieve layout van de eerste module is af en nu is het starten met de opbouw van de module.

Deze schets is een reele weergave van de omgeving en ga ik toch trachten weer te geven.

Mensen die geinteresseerd zijn, kunnen op deze site heel veel foto's zien over de Line vroeger en nu...
http://www.thehighline.org/galleries/images/the-high-line-in-operation

Qua materiele vooruitgang heb ik de siliconen-mallen van de moeder-malllen gehaald en beginnen af te gieten.

Wel ik ben content...
 
De mallen (overbelichte foto)

Afgieten

De productie is op gang



De resultaten

Een simpele weergave van de opbouw...

Morgen doe ik verder[;)]

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cedric

#70
Mooi werk!!![:p]

PeterBrz

#71
Klasse!

evan

#72
Bedankt Peter en Cedric ;-)

Hier weer een update:

Dit is een foto van de site waarvan de weergave op de eerste module komt:


Zoals gisteren vermeld was er toch weer wat planning en studie aan voorafgegaan.  Dus plaats ik de gebouwen inwording en andere zaken op de respectievelijk oppervlakte van de toekomstige module:


Nadat ik eindelijk er uit was hoe de brug komt en onder welke hoek ben ik dan eindelijk van start gegaan:

De onderste ribben heb ik uit 4mm dik styreen gefreesd.  Zal wel stevig genoeg zijn denk ik...

Zover staan we ondertussen:
Met de afgietsels als standaard overspanningen en een zelfgebouwde overspanning uit styreen over "14th street"








Langzaam maar zeker komt de sfeer er in [;)]

Tot later

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

#73
Zo "langzaam" vind ik dat eigenlijk niet. [:0]

Het wordt toch iets speciaals. Mmm [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

#74
... en met mallen en afgietsels gaat het nog een pak sneller [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw