Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

evan

Citaat van: The Railwarrior op 08 mei 2013, 23:42:41 PM
hoi Evan, dat is eigenlijk prachtig, zeker als je kijkt wat je presteert op zulk een kleine oppervlakte... welke boogstralen heb je gebruikt dan, ik dacht dat er maar een minimum was van 600mm?

Hoi,

Ik heb een dubbelsporig ovaal met Roco Geoline.  De buitenste straal is 51cm en binnen 43 cm.  Er rijden treinen met korte wagens (eigen aan 1940's) en dat levert geen problemen.

Ik heb ook gedacht van foto's te plaatsen van de opstelling achter de schermen, maar ben die blijkbaar kwijtgespeeld.  Ik stel de baan binnenkort toch terug op en dan neem ik wat fotootjes.

Groetjes

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

Wanneer begin je aan deel 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11.12 (sorry mijn toetsenbord deed even raar)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

Gek toetsenbord ;D

Er zijn nog 3 modules gepland, maar dat zal zijn voor na de zomer...

Ik wil eerst nog wat tentoonstellingen doen alvorens de huidige module aan te passen in functie van de nieuwe.  Er wordt wel tussendoor gebouwd aan gebouwen en materiaal verzameld.

Even iets anders...
Ik gaf m'n maat Erik de keuze voor een thema tegen een volgende On Traxs deelname en ik moet zeggen dat daar ook nog werk aan de winkel is :o :o :o

The Ghan - Australie...



En dan is er nog de nieuwe baan in aanbouw van Branchlines and Backwoods ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Citaat van: evan op 11 mei 2013, 12:14:04 PM
Gek toetsenbord ;D

Er zijn nog 3 modules gepland, maar dat zal zijn voor na de zomer...

Ik wil eerst nog wat tentoonstellingen doen alvorens de huidige module aan te passen in functie van de nieuwe.  Er wordt wel tussendoor gebouwd aan gebouwen en materiaal verzameld.

Even iets anders...
Ik gaf m'n maat Erik de keuze voor een thema tegen een volgende On Traxs deelname en ik moet zeggen dat daar ook nog werk aan de winkel is :o :o :o

The Ghan - Australie...



En dan is er nog de nieuwe baan in aanbouw van Branchlines and Backwoods ::)

Wel Evan dan zit er nog maar één ding op en dat is flink Evannen ;) ;) ;) Succes...en veel bouw plezier.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Hoi,

Na de leuke vermelding in de vorige editie van MSM staat de High Line nu ook in:



Wel leuk om het werk hier en daar te zien verschijnen  :) ... er is ook reeds in Spanje een publikatie in "Maquetren" en een artikel is ook op aanvraag binnen bij "Modelrailroader". 
Ondertussen is voor dit laatste tijdschrift "Modelrailroader" ook een artikel aangekondigd over Beautiful British Columbia.

De moeite om voort te doen dus ;) ;D

Binnenkort ga ik ook het bouwverslag starten wat betreft de nieuwe baan van "Branchlines and Backwoods" maar eerst is het nog even doorzetten om het nieuwe spoor 1 projectje af te krijgen tegen Sinsheim 2013

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,16523.45.html

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Val-Rikard

Citaat van: evan op 28 mei 2013, 16:58:01 PM
Hoi,

Na de leuke vermelding in de vorige editie van MSM staat de High Line nu ook in:



Wel leuk om het werk hier en daar te zien verschijnen  :) ... er is ook reeds in Spanje een publikatie in "Maquetren" en een artikel is ook op aanvraag binnen bij "Modelrailroader". 
Ondertussen is voor dit laatste tijdschrift "Modelrailroader" ook een artikel aangekondigd over Beautiful British Columbia.

De moeite om voort te doen dus ;) ;D

Binnenkort ga ik ook het bouwverslag starten wat betreft de nieuwe baan van "Branchlines and Backwoods" maar eerst is het nog even doorzetten om het nieuwe spoor 1 projectje af te krijgen tegen Sinsheim 2013

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,16523.45.html

Groetjes

Evan

Dag Evan,

Jullie zijn echt wel bezige bijen! Ik vroeg mij af of ze je ook een gratis nummer opsturen bij de magazines waarvoor je publiceert?
Rail uit NL.beloofde dit, en Maqutren ook, ik ben eens benieuwd of ze hun woord zullen houden.
Voor het ogenblik steek ik bijna alle tijd in artikels voor ons lijfblad,en onze club. Eens dat achter de rug concentreer ik mij op Ontrax 2015. Voor de minibaantjes pas ik dit jaar, afspraak met mijn madam.  Voor Ontrax denk ik de Duitse toer op te gaan, het onderwerp  is eigenlijk nog niet zeker, het kan evengoed de Russische toer zijn. ::) Het was in elk geval leuk jullie te ontmoeten op Ontrax .

Groet, Rik

evan

Russisch he?  ::)  Ambitieuze plannen.

Je artikels zijn momenteel ook een goede meerwaarde in MSM.  Zeer interessant en ik denk er niet alleen zo over denk ik.

De tijdschriften zitten meestal tijdig in de bus.

Het gebeurt echter vaak dat we foto's tegenkomen in boeken en magazines over eigen werk zonder bronvermelding of een verwittiging.  Jammer want het is fijn dat steeds te kunnen bijhouden :)

Succes met je plannen en doe zeker voort met je artikels... ik zou dit ook meer moeten doen, maar er zitten maar 24 uur in een dag :-\

:)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Val-Rikard

Meer dan 24h op een dag? Eventueel in de HO wereld. ;D ;D ;D ;D

conducteur

Mijn woordenboek maakt toch bij de letter E vermelding van Evandagen;  Dagen met meer dan 24 uur[size=78%] staat er als betekenis...[/size] ::)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum


Durango

De andere delen heb ik ook dus deze word ook zeker aangeschaft.
Wel nice dat ook de MR iets gaat publiceren. Die valt elke maand in de bus dus ik zie het vanzelf. ;D ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

2012

eventjes deze topic van onder het stof gehaald, ben pas terug van reisje naar NY en een doortocht aan de High Line kon niet ontbreken he, zie hier enkele fotos





















vanmiegroet

Vreemd, ze hadden de sporen heraangelegd speciaal voor dat voetpad daar.
En nu is het alweer overgroeid, maar je bent toch tot Penn station gegaan?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

evan

Hoi Ruben.

Er is als decoratie een stukje spoor gelegd, maar spoortechnisch klopt er niets van.  Het is dus louter esthetisch en een deel laten ze overgroeien met beplanting zoals siergras...
De sporen die je ziet liggen niet vlak aan Penn Station maar tussen de gebouwen van Uneeda Bakers en The Cudahy Meetpacking Company of 14th en 16th Street.

Ter hoogte van 30th street ligt nog een stuk Highline dat aansluit aan de Yard aan Penn Station, maar dat stuk is ontoegankelijk voor het publiek en behoort nog toe aan CSX transportation.  Het is wel de bedoeling dat dit ook wandelpark wordt na overname door "Friends of the Highline".

plannetje: http://www.thehighline.org/about/maps

@Kurt,

Thanks voor de foto's!

Het deel dat ik uitbeeldde met m'n baantje ligt ter hoogte van de 3e foto. daar is de lijn afgebroken in de jaren 80 en 90...

Zalige stad New York!!!  Ik voel me er meer op mijn gemak dan sommige steden hier thuis. :)

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

2012

Ben in Penn station geweest yep, vandaaruit per trein naar Washington trouwens :-)
leuke rit van om en bij de 3 uur, niet met de Acela "TGV" maar met de blikken dozen IC.

Penn station is groot, maar als je nadien dan es rondrloopt in Central station, dan lijkt Penn enkel maar op een kleine stopplaats, er waren zowa 120 sporen zoiets, ok, metro inbegrepen, ma dan nog  :P

The High line zelf is leuk om es af te wandelen, her en der liggen er dus sporen, als die herplaatst zijn dat wist ik niet, t'is wel leuk gevonden om een stukje groen aan te leggen op die manier. Het was er vrij druk, veel bankjes waren bezet, onder één van de gebouwen is er ook een verkoper van wafels/ijscreme en dergelijke met een zithoek erbij, tof vind ik dat