The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

Steam.N

#45
Evan,

het ziet er prachtig uit.  Zelfs zonder afwerking ziet het er net echt uit.  Het is steeds uitkijken naar je updates.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#46
Zie ik daar een soort van "cowboy Henk" op het dak? Concurrentie voor kwebbelende dames uit een ander draadje ? [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#47
Onze cowboy heeft niet echt een verhaal zoals Michiel zijn gezelschap, maar is eerder even gevraagd om te poseren om een idee van de omang te geven[:D]

Vroeg wakker vandaag door de zenuwen voor de nakende ziekenhuisavonturen straks[xx(]

Ik had gisteren nog een paar fotootjes buiten genomen van een geveltje van gerecupereerde muurdelen.  Ik was wat aan het schilderen en weatheren geweest voor ik de brandtrappen installeer.  Nu gaat het toch wel een opgave worden om alle gebouwen op het project zo te gaan verweren en detailleren qua kleur.
We zien ook wel de scheidingslijn tussen de twee verschillende muurplaten, maar met een haaks reclamepaneel en brandtrappen zal dit nog meevallen.

Hier de fotootjes:

De muren zijn eerst in de voegkleur geschilderd en dan met drybrush techniek heb ik de bakstenen gedaan in twee kleuren.
Nadien heb ik de raamdelen geschilderd met twee kleuren om verwering in de raamkozijnen te verkrijgen.


Typische "Foefkes" van ginderachter...
Ook een overschotje van een andere kit.  Deze is eerst in een basiskleur gezet en dan met matte acryl vernis en poeders behandeld.

Voila even een zeer vroeg tussendoortje... tot later

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ToThePoint

#48
Die foefkes van ginderachter zijn voor mij geslaagt.
Doe zo verder met foefelen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

#49
citaat:
Geplaatst door evan

Onze cowboy heeft niet echt een verhaal zoals Michiel zijn gezelschap, maar is eerder even gevraagd om te poseren om een idee van de omang te geven[:D]

Zo is het bij mij ook begonnen: "even poseren voor de verhoudingen". Evan, voor je het weet gaat jouw "Cowboy Henk" een eigen leven leiden!  Yeeha!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

#50
citaat:
Ik heb ook de decals met klinknagels besteld.


Hi Evan.  Waar bestel je die?  Vind je die in winkels in de buurt van Antwerpen?

BTW: snelle beterschap.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

#51
Evan, good luck bij de onderzoeken, gemeend !

Enne blijf van de meubelen ginder he of je vijst er nog dingen af
die je kan gebruiken in uw nieuw concept.[:D]

Even een taalkwestie tussendoor : Foefelen vertaald naar Engels ;

To Foofle : I foofle, You foofle, He foofles, They fooflen, We fooflen. Evan has foofled, Gerolf has been foofling,
They have been foofled.
My wife has a foofle...[:D][:D][:D]

mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

#52
[:D][:D][:D][:D]
Stung by the foofle bug ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#53
Hoi forumvrienden,

Wat de decals betreft komen deze via mail van: http://www.archertransfers.com/   (HO schaal).
Ik had deze link onthouden dankzij het draadje van Koen over de "Vierendeelbrug".  Leuk dit Forum, om bij te leren.

In het ziekenhuis hebben ze me ns goed "gefoofeld"
Gehoortest, druktest, camera tot VER in mn neus,...
Mn gehoorverlies zit op 20dB wat best veel is, maar dat komt in orde voor het grootste deel en vooral geen duizeligheid meer!
Ik moet nu medicatie nemen en vrijdag volgende week onderga ik een kleine ingreep en dan kijken we verder.

In alle geval ga ik me beter gaan voelen en dan kunnen we weer werken en het modelbouw tempo weer wat opdrijven[:D]

Genoeg over mezelf; Back on Topic!

Ik ben langs Vosschemie geweest (met privechauffeur[8D]) en heb me voorzien van allerlei "lekkers" dus de constructie van de brug kan gaan aanvangen[:p]

Ik heb ook mn Ramen gevonden voor de andere gebouwen dus fun verzekerd!

Ik houd jullie met plezier op de hoogte... tot later.

Dizzy E[8)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

#54
Zowel het off-topic als het off-topic nieuws is prima. [;)]
"We" kunnen dus weer verder. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

#55
Evan: HELP !!!

"het modelbouw tempo weer wat opdrijven" ???
Niet menselijk.  [:D][:D]

Enfin, als je ons continu op de hoogte houdt van je laatste creaties en technieken, is het nog verteerbaar.

Geniet in elk geval van de beterende gezondheid.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marctje

#56
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Volgens mij heeft Evan daar enkele kabouters en in het slechtste geval illegalen (grapje[:D][:D])  aan het werk aan het tempo dat die gebouwen opschieten. Bijzonder echt lijkende gebouwen (veel overtuigender van wat op de modelmarkt te koop is ; merendeel is 2 tot 4 te klein, is enkel te gebruiken voor N).

Misschien voor de handelaars die hier op het forum zitten eens een uitdaging voor gebouwen in hun assortiment te steken (als ze al te vinden zijn !)die natuurgetrouwer zijn.[^]

Misschien is het idee dat Auhagen momenteel lanceert met die afzonderlijke stukken muur of gevel wel een oplossing dat misschien ook door anderen zou moeten gevolgd worden om fraaiere gebouwen te kunnen bouwen !

Evan doe zo voort zou ik zeggen zodat wij nog meer aan onze stoel genageld zijn.[:p]

Groeten Peter[;)]

je kan gevelstukken gebruiken van DPM dit zijn volle muren, muren met ramen, muren met lospoorten, muren met ramen en gelijkvloerse deuren, muren met ramen en deuren op ladingdokdeuren (een scrabblewoord), hoge muren, halve muren, enz. bekijk de website van DPM maar.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Metpetergaathetbeter

#57
Marctje,
Dank voor inlichtingen i.v.m.gevels

Groeten Peter[;)]

evan

#58
Experiment...

Ik heb zonet m'n eerste "siliconenmallen" gegoten.

Te verwerken moeder-mallen:


Op aanraden van Gerolf, "Trenspray" aangebracht als losmiddel:


Het benodigde materiaal:


En toen ging het al mis[:(]
Ik open voorzichtig de "verharder" met gelukkig handschoenen aan want scheurt de bodem toch niet zeker.

Ik heb direct alles wat ik kon redden opgevangen en ben toch 1/3 zeker kwijt.  Dus ik heb ook maar 2/3 kunnen verwerken van de siliconen.
Kostelijke grap.  Ik ga wel ns bij Voss polsen of ze hier bereid zijn me tegemoet te komen in dit verhaal[?]

Enfin afgegoten:
Eerst met een kwast aangebracht en dan de rest er over gegoten.
Met mn airbrusch compressor zijn trilingen heb ik de luchtbelletjes verwijderd en nu is het 48 uur wachten.


In de tech fiche staat dat ik dan ook de mallen een paar uur in warm water moet leggen... wat een gedoe...

Deze moeten dan maar wachten tot de volgende keer...


Nu ga ik aan mn nieuwe gevel voortwerken en hoop ik nog een udate over te kunnen geven.

Groeten
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#59
Evan
- die verharder kan je ook "los" kopen bij VossChemie - is niet zo duur. Maar de potjes waar die inzit zijn inderdaad niet fameus ...
- dat verwarmen zou het uithardproces be?indigen. Ik heb dat eens ??n keertje gedaan, maar ik merk weinig verschil met mijn andere mallen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw