The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

prulleman

ik leer nog bij van de meester. ik had nooit gedacht aan instanet. ik trok mijn plan door de scenic cement met de airbrush te vernevelen op de droge ballast. dat gaat prima, daar niet vanmaar je zit wel een lijmnevel rond te spuiten en soms kan dat al eens nadelige gevolgen hebben. Maar ik vraag me af of de instanet geen invloed heeft op de scenic cement, want bij mij droogt die hard uit(blijkt niet een beetje soepel)

evan

Hoi Jan... De instanet heeft geen invloed op de scenic cement...
De scenic cement droogt inderdaad gevoelsmatig hard uit, maar in vergelijking met Houtlijm blijft hij behoorlijk soepel en is het geen harde pel als bij houtlijm.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Citeerlatex - Blijft soepel, maar stinkt ontzettend

Zei m'n vriendin ook altijd  ;) ;D

ERVIN

Weeral een prima tip over die instanet en de soorten lijm , ik gebruik nu ER Decor lijm , maar die van Woodland ga ik zeker eens proberen.  ;)

Ronald

Anita Decor lijm, goedkoop, licht flexibel en makkelijk te verwerken. Als aanvulling op de genoemde soorten ;)

Steven123

Citaat van: evan op 30 januari 2013, 15:40:19 PM
Hoi Steven,

-De ballast ...
...
...

Bedankt voor de technische info Evan!  ;)
Weeral wat bijgeleerd  8)

Prachtig project verder  ;D
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

prulleman

vroeger gebruikte ik die van ER-decor, maar als je die gebruikt met echte grind, geeft dat wel een serieuze "verdonkering" van de ballast. ik prefereer nu de scenic cement

PeterC

Citaat van: milocomarty op 30 januari 2013, 17:25:56 PM
Citeerlatex - Blijft soepel, maar stinkt ontzettend

Zei m'n vriendin ook altijd  ;) ;D

Bij oververhitting stinkt latex inderdaad (Martin de sneln..ker  8) ).

Alle gekheid op een stokje: ik heb al enkele keren latexmallen gemaakt (vind het draadje niet direct terug) en de geur van de latex is niet zo overdreven en verdwijnt vrij snel.  Een probleem is dat het heel snel droogt bij dunne lagen (penselen zijn direct verzadigd en eens gedroogd is het penseel->vuilbak).

Latex is nu niet bepaald goedkoop en zou eens moeten uitzoeken wat het prijsverschil is met boekbinderslijm/scenic cement?



Groetjes, Peter


Gerolf

Op langere termijn - enkele jaren - is latex (natuurrubber) niet geschikt: het "verduurt": verhardt, verpulvert, ...
Ik mis in het lijstje van mogelijke lijmen nog "matte medium" - te verkrijgen bij kunstenaarsbenodigdheden, zoals Schleiper.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#399
Klopt Gerolf!

Matte Medium is ook goed en heeft veel weg van scenic cement qua eigenschappen.

Ondertussen...

Ondertussen ben ik wat aan het prullen met details.

Schouwen, watertanks, wagonladingen, waterhydranten, zitbanken, dakgoten, trottoir weatheren, vuilbakken,... en deze avond experiment voor de achtergrond.

Wat een leuke prullen :D

Hierbij geef ik even wat foto's met betrekking tot de achtergronden...

Van m'n maat Erik kreeg ik boeken toegestopt met "oude" fotos van NYC.

Daaruit heb ik een keuze gemaakt van foto's die ik als JPEG bestand heb ingescand.  De foto's zijn wat bewerkt en worden volgende week geprint.

Ik heb ondertussen wel ook copies op A3 vellen gedrukt en de gebouwen uitgesneden.


Hier zien we de gewone copies...

De geselecteerde gebouwen zijn uitgeknipt.



En dan een fraaie collage.



Zondag of maandag zal ik foto's nemen nadat ik ze gepresenteerd heb bij het baantje in functie van de indeling van de "echte" gebouwen in combinaties met de details.
Ik ben in alle geval benieuwd!

Nu ga ik m'n auto-spulletjes klaarleggen want morgen ga ik weer naar een workshop in NL. voor het DC-car systeem in te bouwen in de wagens.

Tot kort ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Dus je achtergrond niet in full-colour maar in sepia? Goed gevonden  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Hoi Gerolf,

Thanks voor je reactie.

De hele baan is in sepia en aanverwante tinten.

Het is een oude sfeer en wil ik geen te hoge verzadiging van de kleuren.
Het was initieel eerst de bedoeling volledig de Sepia te kleuren, maar rollend materieel, autos ea details maakten het te moeilijk... (ifv. de tijd)

Goei weekend gewenst!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

prulleman

van prullen gesproken
1waar blijft de bouwwerf met de mannen al schaftend op een stalen poutrel?
2 waarom geen "telefooncentrale" dertiger jaren gebouwd. zo met een enorm schakelbord.  ik vind dat toch typisch aan amerikaanse fotos uit die tijd. kun je binnenin een gebouw doen, met nen hoop juffrouwen en draadjes (die latex brengt me op verkeerde gedachten)

evan

Wacht maar tot je de toekomstige inrichting ziet van de Bell-tower 8)

De werf komt links vooraan...

Ondertussen kon ik het niet laten om het eens te presenteren.  Het is voorlopig, maar het geeft een idee...  ::)









En in kleur...



Nu is het genoeg voor deze avond ;)

Goede avond en prettig weekend!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

hey Evan,

Doet het goed, nog ff studeren op de aansluitingen onder de brug, maar dat komt vast goed, hoe hoog is de achergrond en hoe hoog zijn de gebouwen erop? T oogt heel indrukwekkend. Maak je er 1 plaat van of zijn/blijven het lossen gebouwen?

goeie avond nog ;)