Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

Paulogic

#30
Hewel hewel, Is er iets dat jij niet kan Evan [:D]
Heel fraai. Dat freesmachinetje... cnc gestuurd of
Evan gestuurd? Lijkt mij wel leuk materiaal...
@conducteur : is het zoiets dat je bedoelt qua frees ?
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

#31
Daar wil ik ook graag iets meer van weten.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#32
INDRUKWEKKEND! [:0] Snel en mooi [:p][:p]

Als ik dat zie krijg ik echt goesting om ook met een frees te gaan beginnen werken, maar ja... budget, plaats, de vrouw...[:I] Het zal voor veel later zijn.

Evan, werkelijk indrukwekkend. Ik ben onder de indruk.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

#33
Hoi Vrienden,

Bedankt voor de leuke reacties[;)]

Het freesje is "Evan" Gestuurd.  Ik heb het me aangeschaft te Dortmund op het einde van de Beurs toen ik met Gringolandia te gast was.  Ik kreeg een behoorlijke korting omdat het de ongebruikte toonmodellen waren en ze wilden het niet mee terug naar huis nemen[:p] Het werkt zeer leuk en het toerental is zeer goed regelbaar en traag.  Bovendien hoor je het toestel niet draaien (heeft niets met mn oren te maken[:D]).  Enkel het bewerken van het materiaal hoor je.
Ben er tevreden mee[^]

Groeten en tot straks.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

#34
En nu zoeken naar een EVAN controller... waar vinddedajong...[:D][:D]

Heel impressionant... ik zou niet graag die ruiten kuisen van
dienen building. Als je gedaan hebt kan je herbeginnen.
mvg,
Paul(ogic)

just4fun

#35
Knap!
Weer een Evan-project om te volgen op een Evan-tempo [:0].

En beterschap met dat lijf [;)].

Paul

tunnelmotor2000

#36
Tiens, tiens.
Zie ik daar niet het opschrift van wijlen HB z'n winkel op ??n van die shopfront's,
 

evan

#37
citaat:
Geplaatst door tunnelmotor2000

Tiens, tiens.
Zie ik daar niet het opschrift van wijlen HB z'n winkel op ??n van die shopfront's,



Goed opgemerkt[;)]  Het is Rik "zijn schuld" dat ik zo een gedreven modelbouwer ben.  We waren destijds goede vrienden!  Hij had toen dat gebouwtje gemaakt en ik had er op mn eerste diorama het plaatje opgeplakt ter herinnering.  Het logo "Chalumano Trains and Tools" zal zeker prominent aanwezig zijn als "eerbetoon" naar Rik toe op mn projectje.

Hij droomde van workshops geven, tentoonstellingen enz. en ik zet graag die droom voort[;)]

Groeten

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

#38
citaat:
Geplaatst door Paulogic

Hewel hewel, Is er iets dat jij niet kan Evan [:D]
Heel fraai. Dat freesmachinetje... cnc gestuurd of
Evan gestuurd? Lijkt mij wel leuk materiaal...
@conducteur : is het zoiets dat je bedoelt qua frees ?


Ongeveer ja, maar bij dat ding heb je geen kruistafeltje, voor zover ik weet dan toch. Meer zoiets, maar dan groter:
http://www.rejon.co.uk/Products/Proxxon/mf70.jpg
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

#39
Met zo'n MF70 kan je toch heel wat doen, hoor. Ik heb er zelf zo eentje [:D]
Evan: ferm dat je Rik gedenkt in je werk [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#40
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Evan: ferm dat je Rik gedenkt in je werk [8D]



Bedankt Gerolf[;)]

Ondertussen heb ik nog wat geschilderd en geplakt...  

Ik plaats hier even wat fotootjes van een Voorlopige opstelling van het eerste Huizenblok.  Deze gebouwen zullen achter de spoorlijn komen te staan.











Deze samenstelling wordt nu verder gemonteerd en gedetailleerd.  Er komen nog reclameborden, brandtrappen en dakdetails enz.
Genoeg werk dus, maar de sfeer komt er in...

Tot later [;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

janjozef

#41
op welke hoogte komen die ongeveer uit

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

evan

#42
Hoi Jan,

50 a 55cm omgerekend 43 a 47m.  Toont groot maar dat is niet overdreven zelfs naar Belgische Normen van Gebouwen.
Grappig als je het vergelijkt met een oud Faller flatgebouwtje[:D]

Ik mik nog ??ntje hoger te bouwen, maar de rest blijft op deze hoogte.  Anders steken ze boven mn frieslijst uit[:I]

Groeten
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

#43
Volgens mij heeft Evan daar enkele kabouters en in het slechtste geval illegalen (grapje[:D][:D])  aan het werk aan het tempo dat die gebouwen opschieten. Bijzonder echt lijkende gebouwen (veel overtuigender van wat op de modelmarkt te koop is ; merendeel is 2 tot 4 te klein, is enkel te gebruiken voor N).

Misschien voor de handelaars die hier op het forum zitten eens een uitdaging voor gebouwen in hun assortiment te steken (als ze al te vinden zijn !)die natuurgetrouwer zijn.[^]

Misschien is het idee dat Auhagen momenteel lanceert met die afzonderlijke stukken muur of gevel wel een oplossing dat misschien ook door anderen zou moeten gevolgd worden om fraaiere gebouwen te kunnen bouwen !

Evan doe zo voort zou ik zeggen zodat wij nog meer aan onze stoel genageld zijn.[:p]

Groeten Peter[;)]

ratje

#44
@peter je kan dit ook al een deel oplossen eventueel met cornerstone geloof ik dat het heet (ook terug te vinden in de catalogus van Walthers)

groetjes
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor