Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

mark7758

Leuke tekst. Ze mag mijn collega worden. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Floris

#5986
van t weekend na wat bier met Alan vond ik toch ook wel dak behoefte heb aan zo'n fijn bels treinstel met interurban-snuitje. vanmorgen kwam dr zowaar tegelijk met mij een pakje aan op werk...
klik:
MOV_1143 by Floris Dilz, on Flickr

de baas kwam t zowaar aan mn bureau brengen
klik:
MOV_1144 by Floris Dilz, on Flickr

Was even wat geklooi voor ik de verlichting werkend had want zat er een of andere lokpilot in te frotten waarvan blijkbaar aux 3 kapot was. Dan uh... wordt t lastig, vooral als je dr natuurlijk vanuit gaat dat de decoder wel goed zal zijn en t printontwerp van t stelletje je een raadsel is... Na een grote wisseltruc nu dus met decoder mét aux 3. Zag ook dat er al leds voor binnenverlichting in zitten, maar dat t bij van biervliet als optie tegen meerprijs genoemd staat. Denk dat ik daar tzt maar eens naar moet gaan kijken, want heb zo'n idee dat daar nog wel iets te klooien valt zodat ik geen garantie maar wel binnenverlichting heb. Mocht dat wat opleveren dan zal ik t wel melden  8)
Verder n erg knap stelletje. Geen gekkigheid qua hoogteverschil in de bakken of andere drama's waar ik voor gewaarschuwd was, ding loopt verder netjes en soepel, ook op trix express-spoor.
MOV_1141 by Floris Dilz, on Flickr

Goed. Zo maar es t licht uit in de werkplaats en naar mn nest!
DSC_1146 by Floris Dilz, on Flickr

the_gold


SuSke

Gaat die wasdraad er dan toch nog komen ...  ;D ;D ;D
lekker onlogisch doen in een industriële omgeving  :o :o
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

C.B.

#5989
Citaat van: SuSke op 03 augustus 2022, 11:36:13 AM
Gaat die wasdraad er dan toch nog komen ...  ;D ;D ;D
lekker onlogisch doen in een industriële omgeving  :o :o

Pas op , dit kan wel.  ;)
Vroeger kwamen we aan te Blanchisserie (bij Charleroi) met E tractie , om vervolgens langs de hoogovens , loskade's en de site zelf, via een enkelsporig verbindingslijn met bovenleiding door te rijden naar Monceau.  ;)
Groetjes.
Claudio.

mark7758

Dat is wel oude tijden. Met 2x 23 en een arbed set er langs. Heerlijk die tijden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Floris

jaaaa dat elektrisch ertslijntje door charleroi was echt fijn. Maarre ja, heb daar verder geen plannen mee, bij mij komt dit stelletje hooguit straks achter de rue de marnix langs te rijden, met een beetje een knipoog want er reden tussen 1977 en een paar jaar terug geen reizigerstreinen over die lijn. Op zich wel grappig te bedenken dat de lijn door seraing en ougree een aantal jaar na afschaffing van het reizigersverkeer nog geëlektrificeerd is (1983), wekt bijna de indruk dat er op die lijn eigenlijk geen plaats was voor reizigerstreinen tussen al het industrievervoer.

Brossel

Citaat van: Floris op 04 augustus 2022, 08:52:32 AM
jaaaa dat elektrisch ertslijntje door charleroi was echt fijn. Maarre ja, heb daar verder geen plannen mee, bij mij komt dit stelletje hooguit straks achter de rue de marnix langs te rijden, met een beetje een knipoog want er reden tussen 1977 en een paar jaar terug geen reizigerstreinen over die lijn. Op zich wel grappig te bedenken dat de lijn door seraing en ougree een aantal jaar na afschaffing van het reizigersverkeer nog geëlektrificeerd is (1983), wekt bijna de indruk dat er op die lijn eigenlijk geen plaats was voor reizigerstreinen tussen al het industrievervoer.

Een knipoog is niet eens nodig hoor!
Over de lijn 125A reed in die jaren ook gewoon ledig reizigersmaterieel van/naar de stelplaats van Kinkempois. Dus een klassiek stel is echt niet alleen vanaf de zomerdienst 2018 daar te zien geweest toen er weer een reguliere reizigerstrein ging rijden.

Zelf heb ik in de jaren ervoor ook nog wel reizigerstreinen over de lijn 125A gezien (en op foto gezet) die toen over de 125A werden omgeleid wegens werken op de 125 zelf.

Genoeg mogelijkheden dus  ;)
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

mark7758

Floris.
Vanaf NK reed men stellen en loc's over naar andere depot's. Jaar in en uit.
Op zaterdag zat er jaren een vast dienst naar FEO en FHS tussen. Soms met een uitschieter naar FNND.
Soms 1 eloc, soms van alles en nog wat elkaar geknutseld.
In de ochtend kwam er standaard een stel of 3 van FN naar NK en van FEO 1-tje. Die werden uitgewisseld met elkaar.
In de middag dan weer terug.
En wat denk je van de omgeleide personentrein van Liege G naar het zuiden. (Vanwege werkzaamheden of iets anders tussen Liege en Flemalle.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.


ACFI

Oli,

prachtig gedaan.

(en nu maar hopen dat LS niet plots het model uitbrengt)

ACFI

DFS


Floris

#5997
knappe loc olivier!

enne... mooi, gaat dat stelletje straks gewoon langs de rue de marnix straks.

Verder nog een aanwinst die uh... belgisch en niet-belgisch tegelijk is:
cockerill seraing 3005 1923 by Floris Dilz, on Flickr

paar hints waar ie vandaan komt op de achterkant...
norte 4425 by Floris Dilz, on Flickr

renfe 140-2189 by Floris Dilz, on Flickr

komt dus van zo'n hok af:
http://trenesytiempos.blogspot.com/2019/03/historias-del-vapor-xcv-las.html
natuurlijk moet ik nu een modelletje. Op echt spaans breedspoor, want dan kun je dr tenminste niks mee.  8)

Huup

#5998
Nieuwste aanwinst, een Braine-le-Comte van Ferivan.


the_gold

Hier is vers vanuit de TW Salzinnes de 6256 binnen gerold... ;)
Mooie loc.