Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

svvander

Citaat van: 59erke op 21 januari 2022, 10:39:30 AM
Na jaren nog eens een HO model gekocht ter uitbreiding van mijn 59 collectie, deze keer de VB 5903.


Hier staat hij tussen zijn VB en Ma-Trix vriendjes in de vitrine, van links naar rechts Trix 201.001- VB 5903 - VB 5906 - Marklin 5907 - VB 201.010 - VB 5931 - VB 5936 - VB 201.053

Mooi, mooi... Ik heb er nu maar 3 meer (de Roco's zijn de deur uit). Op termijn wil ik er toch ook terug een stuk of 5 bijkopen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

59erke

Citaat van: Michael op 21 januari 2022, 19:27:57 PM
Koen raar dat mensen hierop niet reageren, mooie line up, veel plezier met deze mooie locomotieven.

Bedankt Michael en Rik

Citaat van: svvander op 22 januari 2022, 12:33:07 PM

Mooi, mooi... Ik heb er nu maar 3 meer (de Roco's zijn de deur uit). Op termijn wil ik er toch ook terug een stuk of 5 bijkopen.

Die Roco's heb ik ook nog in dozen steken maar ik denk er niet aan om deze weg te doen omwille verschillende redenen a/ heeft me destijds veel moeit gekost om verschillende livreien bij elkaar te krijgen  b/Ga je er nog een deftig bedrag voor krijgen omwille de komst van de Ma-Trix & VB modellen die toch correcter zijn ?



Oude foto - van links naar rechts Roco 201.001 - Rocky Rail 5911 - Roco 5916 - Roco 201.035 - Rocky Rail 5935 - Roco 201.037 - Roco 5947  Enkel de Rocky Rails en de 5916 zijn standaard, de rest is omschilderwerk door één of andere hobbyist.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

svvander

Citaat van: 59erke op 22 januari 2022, 13:12:52 PM


Citaat van: svvander op 22 januari 2022, 12:33:07 PM

Mooi, mooi... Ik heb er nu maar 3 meer (de Roco's zijn de deur uit). Op termijn wil ik er toch ook terug een stuk of 5 bijkopen.

Die Roco's heb ik ook nog in dozen steken maar ik denk er niet aan om deze weg te doen omwille verschillende redenen a/ heeft me destijds veel moeit gekost om verschillende livreien bij elkaar te krijgen  b/Ga je er nog een deftig bedrag voor krijgen omwille de komst van de Ma-Trix & VB modellen die toch correcter zijn ?

Wel dat was eigenlijk de reden waarom ik ze heb verkocht: voor 4 Roco's had ik 1 Märklin. Ik heb er nog wel ergens op onze website iets van staan. Het vervelende is, ik moet op elke beurs mijn papiertjes of GSM er gaan bij nemen om te weten dewelke ik nu al heb. Heb al eens voorgehad dat ik met dezelfde thuis stond, dan dat ik al had  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: 59erke op 22 januari 2022, 13:12:52 PM
/Ga je er nog een deftig bedrag voor krijgen omwille de komst van de Ma-Trix & VB modellen die toch correcter zijn ?

Mooie collectie Koen,
De Ma|Trix correct?  Ja
De VBv...? Heb ik zo mijn twijfels over, iets correcter dan de Roco, maar niet helemaal je dat!

;)

Metpetergaathetbeter

#5884
met sommige kleuren lijken ze beter te smoelen die VBV's.

Een commentaar die ze kregen toen ze hier het eerst verschenen, er klopt iets niet aan, gingen er iets aandoen. Eigenlijk niks want de matrijs was al lang gemaakt. Geen liefhebber van Marklin of Trix maar ze overtuigen(veel)meer dan de 2anderen. Als het goed is moet je de eerlijkheid hebben het ook te zeggen.
Jaren passeerden ze bij mij thuis aan de achterdeur richting Ruien en daarvoor al eens voor een getrokken passagierstrein, genoeg gezien om te zien welke te meest lijkende is/de meest geslaagde is en hij komt uit Duitsland.
Hoewel aan allen zaken zitten waar je kunt over discuteren.

svvander

De Märklin's ogen iets minder plomp en zijn lijken slanker. Wat deze loc's ook gevoelig mooier maakt.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

voor mij het eerder de voorkant die me net iets te recht is,Trix wellicht omgekeerd maar toch overtuigt hij meer

59erke

Citaat van: svvander op 22 januari 2022, 16:21:39 PM
De Märklin's ogen iets minder plomp en zijn lijken slanker. Wat deze loc's ook gevoelig mooier maakt.

De Marklins zijn inderdaad iets minder recht op de voorkant. Ook zijn ze een paar mm smaller wat vooral opvalt bij de gele versies, bij de groene valt het minder op. Anderzijds is de imitatiekoppeling mooier bij VBV dan bij Marklin.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

the_gold

#5888


Van Biervliet type 59 nmbs by Nicolas Vlietinck, on Flickr

Ik vind de msm editie de mooiste. Enkel nog eens een soundecoder plaatsen.


Linkje werkt niet...

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 januari 2022, 16:29:04 PM
voor mij is het eerder de voorkant die me net iets te recht is,Trix overtuigt meer
Voor 1 keer, al heeft het mij geweldige moeite gekost, ben ik het eens met Peter!  ::) ;D

;)

svvander

Citaat van: the_gold op 22 januari 2022, 18:02:27 PM


Ik vind de msm editie de mooiste. Enkel nog eens een soundecoder plaatsen.


Linkje werkt niet...

Welk linkje bedoel je?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Michael

Deze 59 hebben bij mij toch een apart plekje voor, waren de eerste digitale locomotieven die ik kocht, inmiddels al heel wat verzameld maar die 59-ers blijven het toch mooi doen, als ik een stukje rails wil testen dan is zo'n 59 er snel bij rijd goed en rustig en nooit problemen mee. Tuurlijk ze zijn niet de meest moderne machientjes, geen led verlichting, alle licht schijnt door, maar ach daar kan je allemaal wat aan doen, dat komt nog wel.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 22 januari 2022, 14:06:25 PM
Citaat van: 59erke op 22 januari 2022, 13:12:52 PM
/Ga je er nog een deftig bedrag voor krijgen omwille de komst van de Ma-Trix & VB modellen die toch correcter zijn ?

Mooie collectie Koen,
De Ma|Trix correct?  Ja
De VBv...? Heb ik zo mijn twijfels over, iets correcter dan de Roco, maar niet helemaal je dat!

;)

De discussie is er geweest toen het MSM model werd voorgesteld. Als je vergelijkt met de tekeningen van Blesser, lijkt de VBV vrij correct. Vraag is, hoe correct is de tekening?
Dusja, je hebt er die matrix beter vinden dan vbv en vise versa. 

Nu, back on topic. Mooie locs hé.
Greetz

Thommy

the_gold

Citaat van: svvander op 22 januari 2022, 18:40:00 PM
Citaat van: the_gold op 22 januari 2022, 18:02:27 PM


Ik vind de msm editie de mooiste. Enkel nog eens een soundecoder plaatsen.


Linkje werkt niet...

Welk linkje bedoel je?

De foto in mijn bericht ;)

svvander

Jawel ik zie hem... die met de Expo-ster he? 201010
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be