Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Michiel

Ik ben blij met de overname van deze 3 schaal N kappen: een HLE 27/21, een HLE 16 en een HLE 26. Hier maak ik ooit wel iets van.


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Die zien er verbazingwekkend knap uit!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jappy

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Michiel

#5793
Dit zijn inderdaad modelletjes van "Ol.d Modeles", verbazend fijne prints vind ik (sorry voor de wazige foto, maar ik deed m'n best ::)  ;) ).

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Michiel dat is wel allemaal "modern" materiaal t.o.v. je verzameling stoomlocomotieven, maar wel weer mooie projecten voor de toekomst, volgens mij moet je ongeveer 150 worden wil je al jou plannen kunnen uitvoeren, geweldig wat je allemaal op stapel hebt staan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Kweet't, en ik denk dat we allemaal een beetje in hetzelfde bedje ziek zijn: meer projecten verzamelen dan dat we kunnen afwerken. En ik heb ook wel stiekem een boontje voor periode rond de jaren '70: schooljaren, met trein pendelen...  Dus gewoon modelletjes verzamelen die ik leuk vind, en misschien ooit eens een mini-baantje bouwen om ze te kunnen showen. Maar er is geen haast, geen dwang en geen nood om dit snel te doen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Net nog een type 16 Jocadis binnen gekregen,
samen met de types 12, en 58 van PBmessingmodbw zal ik de Alpenwinter ginds wel door komen mijgedacht.
Enkel nog wat hout bestellen voor de houtkachel, maar dat hoort niet onder modelspoor dacht ik.... :-\

;)

mardig23

Citaat van: Michiel op 21 september 2021, 10:57:53 AM
Kweet't, en ik denk dat we allemaal een beetje in hetzelfde bedje ziek zijn: meer projecten verzamelen dan dat we kunnen afwerken.

+1 ::)
Mvg Karl

Driesel

Michiel, ik heb die kappen ook eens in mijn handen gehad bij een mede-n-spoorder. Je merkt dat de ontwerper zeer goed kan tekenen om die kappen te maken: ze zijn zeer gedetailleerd. Dus respect voor de ontwerper.
Maar je merkt ook al vlug dat deze ontwerper geen modelspoorder is en totaal geen rekening houdt met de verdere stappen voor de afwerking: chassis, schilderwerk, zijraampjes voor de 26 en 16...
Als ik me goed herinner zag de kap van de 27 er goed uit. Die van de 26 vond ik te breed.
En de kap van de 16 is verkeerd: zoek maar eens de fouten aan de hand van voorbeeldfoto's  ;)

Het is dezelfde ontwerper die de kap van de CC 40100 voor de kit van HFR-160 heeft getekend: ook hier vond ik dat er wat kenmerkende details ontbraken (bvb de zijroosters). Maar ja, zo is het altijd wat hé ;)

Michiel

Ik ben helemaal niet kieskeurig als het om uitvoering gaat. Ik ga ze toch terug herleiden tot jaren 70 toestand, dus er gaat een hoop rommel vanaf, en als ze goed ogen, en een herkenbaar alure hebben ben ik blij. En vensters zetten we zelf, en met een paar stripje extra langs de binnenkant past ie wel op een of ander chassis. Ik maak me geen zorgen, en bewonder ook de 3D-beheersing van de ontwerper, zowel tekenen als printen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jappy

#5800
Ik moet er toch een kentekening bij maken, ik heb van dezelfde ontwerper een kapje in N gekocht van een Franse 140 C-stoomloc. Voor chassis had ik een Fleischmann BR 56 gekocht aangezien deze dezelfde wielindeling heeft. Het toeval wil dat er in het kapje van de 3D print er twee buisjes zaten die perfect uitlijnden met waar de bevestigingsschroeven van de Fleischmann-loc zaten. De ontwerper zal hier dus ongetwijfeld rekening mee hebben gehouden.

Wel moet ik er bij zeggen dat sommige zaken ongelooflijk fragiel waren en toch meegeprint, zoals luchtslangen en handgrepen, dat deze al gewoon gebroken waren van toen het model in de brievenbus belandde.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

OlivierV

Dat schoon kraam (van TSP) is hier voor mijn verlof ook nog binnengerold.

Roco 70271 - SNCB NMBS HLV26.101
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jappy

Die ziet er goed uit! Nog een aantal K's erachter met blije fotografen uit het raam en je hebt direct een TSP-excursie!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Edwy

verleden week me laten gaan bij Van Biervliet ...


mardig23

Mooie spullen, Heren👍👍👍
Mvg Karl