Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Sicco

Neen, alle stellen vanaf AM66 (dus de serie 600-700 ofwel 601-782 plus de ex-Sabena stellen) hadden/hebben eenbeenpanto's
De stellen met schaarpanto's waren toch echt stellen van de generatie ervoor (AM62/63/65, serie 151-270) die flink anders zijn
Vandaar ook de grote sprong in nummerreeks. Vanaf AM66 is feitelijk een nieuw treinstel

nmbssncb

#5746
Ik heb de groene Jocadis versie 3-rail (gekocht in december 1998).

Het treinstel heeft 2 draaistelmotoren Tenshodo WB-28.7 (Hanazono).
Foto: Tenshodo WB-28.7 (geen foto van een van de motoren van het treinstel; van het web geplukt, maar website niet meer bekend)

Momenteel worden beide motoren aangestuurd door één ESU LokPilot V3.0 M4 (Jocadis heeft het treinstel destijds geleverd met een Uhlenbrock decoder met MM1 protocol; het rijgedrag was slecht).  Met de LokPilot is het rijgedrag behoorlijk goed.

Voor het "smeren" (invetten) van de mechanische delen van de motor moet een minuscuul kruiskopschroefje losgedraaid worden.
Het is niet bepaald een "probleemloos" model.  Wellicht zijn latere uitvoering beter, of is de 2-rail uitvoering beter.


Willy

Edit: de LokPilot levert voldoende stroom om beide Tenshodo motortjes aan te sturen: gemiddeld 350 mA / 750 mA volgens mijn  ECoS 50210 (geen interieurverlichting)
nmbs < Willy > sncb
===============

Metpetergaathetbeter

https://www.cooltrain.be/BMT_DB/index.php?id_product=3663&controller=product


eens kijken of het dezelfde referentie is, mogelijks heeft men een beetje gefoefeld  ::) want hier is hij te zien met een enkele panto ?

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 juli 2021, 13:13:10 PM
https://www.cooltrain.be/BMT_DB/index.php?id_product=3663&controller=product


eens kijken of het dezelfde referentie is, mogelijks heeft men een beetje gefoefeld  ::) want hier is hij te zien met een enkele panto ?
Deze foto is ook opgenomen in dé referentiedatabase van Traintamarre: https://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new1.php?type=AM
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

iemand een idee hoelang 625 rondreed (al dan niet in bordeaux)?

OlivierV

Paar weken geleden deze Lineas Traxx van Roco aangeschaft, best tevreden van, goede rijkwaliteiten, mooie afwerking.
7751 moest hem tot op de koer slepen wegens geen bovenleiding op mijn baan.


LINEAS 186 293-7 (Roco 73214)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

the_gold

#5751
HLE 1906 met gf-koppeling van Ls models

mardig23

Hoe, Heb jij die al Nico?😲😲😲
Mvg Karl

the_gold



mardig23

Natuurlijk is dat een Belg Rudi😜
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 25 augustus 2021, 18:56:25 PM
Je kan er over discussiëren of deze al dan niet Belgisch is,
en dan ga jij Duitse locomotieven verbouwen en herschilderen om er Belgische loc's van te maken dan ga je daar dan ook over discuteren ? Elke loc ingeschreven in Belgie is een Belgische loc niet ?

ERVIN

Hahaaa eindelijk de Reeks 19 van LS leverbaar , dan zal ik hopelijk één van de dagen wel bericht krijgen dat mijn exemplaar binnen is.
@The Gold , foto misschien? ;)

Mooie loc Rudi , is die dan al zo moeilijk te vinden tegenwoordig?

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 25 augustus 2021, 21:03:02 PM
Mooie loc Rudi , is die dan al zo moeilijk te vinden tegenwoordig?

Ik kan het verkeerd voor hebben, maar op veel plaatsen meen ik de term 'uitverkocht' reeds waargenomen te hebben... :-\
Uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk!

;)

stoomspotter

Iemand een foto van de 26.101 (Roco)? Zou aangekomen zijn.