Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Metpetergaathetbeter

mij bekend kocht er een gele 2604 voor een leuke prijs en ik veronderstelde dat jU daar  ook was gaan shoppen daaar U Brussel ingaf als woonplaats

B_Modelbouw

En van de oude 77 kap kun je een DB variant maken, zoals beschreven in het gekende vakblad. Of foto's van Forumlid Ervin.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Rangeerduivel

#5702
Citaat van: Alan On Track op 20 april 2021, 16:15:44 PM
Mits wat puzzelwerk en vervangstukken heb ik ook het hekwerk ietwat redelijk gekregen, al denk ik dat ik misschien eens het messing setje van PB zal aankopen, want de fragiliteit is frustrerend.

Het hekwerk is bij Herbert ook nog verkrijgbaar
https://www.benl.ebay.be/itm/333913840712?hash=item4dbed0dc48:g:4y0AAOSwcWJbu8-~
maar 'de fragiliteit is frustrerend' zoals je het zelf zo mooi omschrijft.
De PB-set is idd veel steviger, verschil is (voor puristen) dat er geen stickers(nrs) op staan en de relingen vierkant zijn ipv ronde buizen, wat echter zo goed als niet opvalt.
Voor het verschil in prijs hoef je het echt niet te laten.
Het plooien schijnt ook wat vaardigheid te vragen...doch een alternatief dat zeker te overwegen is!

;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 april 2021, 14:52:16 PM
mij bekend kocht er een gele 2604 voor een leuke prijs en ik veronderstelde dat jU daar  ook was gaan shoppen daaar U Brussel ingaf als woonplaats
en bovendien kon je al eens afspreken in Woluwe en had je meteen 2 vliegen in een slag, maar helaas ......

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 april 2021, 12:22:53 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 april 2021, 14:52:16 PM
mij bekend kocht er een gele 2604 voor een leuke prijs en ik veronderstelde dat jU daar  ook was gaan shoppen daaar U Brussel ingaf als woonplaats
en bovendien kon je al eens afspreken in Woluwe en had je meteen 2 vliegen in een slag, maar helaas ......

Herbert heeft een modelbouwwinkel (Saintnicolas) in Brussel en hij woont in Grimbergen, maar was bij mijn weten nooit in Woluwe op de beurs...

Alan On Track

Citaat van: Rangeerduivel op 23 april 2021, 12:13:03 PM

Het hekwerk is bij Herbert ook nog verkrijgbaar
https://www.benl.ebay.be/itm/333913840712?hash=item4dbed0dc48:g:4y0AAOSwcWJbu8-~
maar 'de fragiliteit is frustrerend' zoals je het zelf zo mooi omschrijft.
De PB-set is idd veel steviger, verschil is (voor puristen) dat er geen stickers(nrs) op staan en de relingen vierkant zijn ipv ronde buizen, wat echter zo goed als niet opvalt.
Voor het verschil in prijs hoef je het echt niet te laten.
Het plooien schijnt ook wat vaardigheid te vragen...doch een alternatief dat zeker te overwegen is!

;)

Ik had het ook gezien, maar ik ga geen fragiele hekken vervangen door even fragiele hekken  :P Voorlopig kan het hekwerk er nog even mee door, maar als het nu terug zou breken ga ik wel voor PB. Zo'n purist ben ik op dat vlak ook weer niet.
Modelbouw is een kunst

DFS

Vandaag toegekomen, de bouw zal echter voor na de verhuis zijn...

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

bellejt

vandaag toegekomen  : nr 17 van 500


Stef71

#5708
https://www.dropbox.com/sc/6ocznke793y4v8o/AAAqKXsleiZoJtXz48w7_qtsa


Lukt mij dus niet om foto's zichtbaar te laten verschijnen

bellejt

je moet de link tussen het linkse geklikte icoontje plaatsen (onder de B).

Stef71


Stef71

Citaat van: bellejt op 09 mei 2021, 11:04:17 AM
je moet de link tussen het linkse geklikte icoontje plaatsen (onder de B).
lukt niet of zou het zijn omdat ik dit via mobiel toestel doe....


mardig23

Nee, lukt niet...

Via Flickr is het vrij simpel, misschien te overwegen ;)
Mvg Karl

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *