Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Alberke

Citaat van: bellejt op 01 maart 2021, 15:30:29 PM
met een programmer is hij niks want is geen esu decoder en als we alle soorten programmers moeten aanschaffen ???? . Zou normaal moeten te benaderen zijn via zijn adres.
Rudy heb jij nu nog die intellibox of al een ecos ? Indien een ecos : laatste update gehad en staat M4 aan ? Je weet me anders wonen en ben in 4/5 verlof :)  vanaf 10..00 uur 's morgens
Er zijn ook universele programmers....
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

SuSke

Citaat van: Alberke op 01 maart 2021, 15:11:29 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 01 maart 2021, 14:43:17 PM
Type 1 van Trix is aangekomen,
Ik krijg hem maar niet opgestart,
zal waarschijnlijk iets te maken hebben met dat motorola en DCC gedoe, weet ik veel...
Hij meldt zich niet aan, doet gewoon niks!

>:(
Voor de 10 triljoenste keer, schaf u een programmer aan!
En nee, ge moet niet antwoorden dat ge daar niks van kent, ge moet dat dan maar leren! :-\


Als je alle types decoders wil kunnen lezen ben je met een ESU-programmer ook niet ver vooruit.
Gebruik dan JRMI Decoder-pro, dat is universeel maar werkt alleen via een DCC-centrale en heeft aangepaste mogelijkheden ifv het type centrale.

Software is zelfs gratis te downloaden van de JRMI web site.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Daarnet bij Johnny geprobeerd en daar ging het wel door op het laddertje te klikken, maar bij mij gaat het niet, waarom?
Mijn Ecos moet al lange tijd gekalibreerd worden, ttz naar Ulm gestuurd worden voor een nieuw scherm en het komt er niet van,
Doordat hij niet meer gekalibreerd is kan ik bepaalde toetsen niet aanklikken en dus de loc niet op de manier zoals bij Johnny "aanspreken" om hem te laten communiceren met de Ecos,
Dus de loc werkt perfect, mijn Ecos niet (meer)!

Morgen sluit ik mijn MultiMaus aan op mijn baan en kan ik hem dan laten inrijden... :(

;)

bellejt


Rangeerduivel

Eindelijk gelukt, na proberen en blijven proberen heeft hij zich nu aangemeld via M4,
Inrijden en CV's instellen zal voor morgen zijn, nu andere katten te geselen ;D

;)

Michael

Nieuwste aanwinst, AM 86 buikbril new look ( VBV).
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154


mardig23

Volvotreintjeeeee ;D

Heel blij mee, maar eigenlijk ook een beetje boos.

Kort samengevat: bij regulaire handelaar niet meer kunnen bestellen.
Uiteindelijk bij 3 verschillende buitenlandse shops besteld om zeker de verschillende nummers te hebben nl 75881 - 75882 - 75883 - 75884 - 75885 - 76408.
Dan geef je wat extra uit om allemaal verschillende nummers te hebben.
NIET DUS!! De set 75881 zijn dezelfde als de 75882-75885... Dju toch.
Dan had ik gewoon bij de lippe 3 sets 75881 kunnen kopen en dan had ik nu 12 wagons voor dezelfde prijs...

Nu ja, gedane zaken...

Mooi stammetje voor achter de Lineas 186, toch?

Mvg Karl

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Driesel

mooie aanwinst Karl!

Gezien je toch om info vraagt: de wagons van de Volvo-trein van/naar Gent zijn van een ander type. Het zijn namelijk de grotere gesloten wagens van ARS Altmann. Deze zijn te herkennen aan de hoekigere bovenkant:





Deze trein werd een groot deel van 2020 gereden door Lineas. Sinds eind december is het terug RuhrtalBahn die de tractie verzorgt.

De wagons die Roco (uit de Fleischmann-mallen) maakt zijn met de rondere bovenkant en worden momenteel nog steeds ingezet van/naar Zeebrugge. Ook hier door RuhrtalBahn (de bevoorrechte partner van ARS Altmann). Tractie was vroeger een G2000, meestal een Class 66 (zo'n groene) en de laatste jaren meer electrisch met een 186 en recentelijk ook met een Vectron.

Maar de sleep zal zeker niet misstaan achter de Lineas 186.

mardig23

Interessant, dat wist ik niet.

Ik ga eens op de foto's kijken die ik hier heb van Gent en Zeebrugge.

Dan hang ik er gewoon een groen 66, of een andere 186 voor, of binnenkort een Vectron👍
Mvg Karl

mardig23

Dit lijkt me wel wat...



Bronvermelding op de foto - Flickr
Mvg Karl

ERVIN

Wow knappe foto's , en interessante info , bedankt mannen. ;)

mardig23

En volgens mij rijdt die Groene RTB daar ergens rond in Mol ook ;)
Mvg Karl