Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Decapod

Wel dat van die 'losse' wieltjes lijkt bij dit locje ook wel eens zo te kunnen. Hij hobbelt wel eens een heel klein beetje. Wat draaien aan de wieltjes en dat is weer ok. Eens zien of daar wat aan te doen is.
Er schijnt ook een probleem te zijn met de platine, waardoor geen één decoder tegoei wil, maar dat is op te lossen, blijkbaar. Hoe, moet ik nog uitvogelen en wat inlezen. We zullen wel zien wat het geeft. En anders: confinement perpetuel.   ;D
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Rangeerduivel

Citaat van: Decapod op 02 februari 2021, 22:53:45 PM
Wat draaien aan de wieltjes...

Akke akke tuut tuut en weg zijn wij!  ;D

Nee, maar je zou kunnen proberen om die wielen op de assen vast te zetten met secondelijm, maar als je ineens de goed pose niet hebt waggelt hij voor eeuwig en altijd, ofwel rijdt hij nooit meer!
Secondelijm in GEL vorm geeft ook wat meer tijd om te poseren,
Iets soepeler (of het geeft je ten minste meer tijd) is loctite, maar ik weet niet of dat effectief is op een glad oppervlak zoals bvb een as, het is in feite geen lijm... op schroefdraad is het in elk geval onovertroffen.

;)

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 02 februari 2021, 23:41:26 PM
Citaat van: Decapod op 02 februari 2021, 22:53:45 PM
Wat draaien aan de wieltjes...

Akke akke tuut tuut en weg zijn wij!  ;D

Nee, maar je zou kunnen proberen om die wielen op de assen vast te zetten met secondelijm, maar als je ineens de goed pose niet hebt waggelt hij voor eeuwig en altijd, ofwel rijdt hij nooit meer!
Secondelijm in GEL vorm geeft ook wat meer tijd om te poseren,
Iets soepeler (of het geeft je ten minste meer tijd) is loctite, maar ik weet niet of dat effectief is op een glad oppervlak zoals bvb een as, het is in feite geen lijm... op schroefdraad is het in elk geval onovertroffen.

;)

U bedoelt borgmiddel voor schroefdraad? Loctite is een merknaam, heb ik hier een dozijn verschillende producten van staan  ;D dan zou ik eerder kiezen voor hun product om lagers vast te zetten. Kunt het een soort lijm noemen en dat werkt goe bij lagers die anders gewoon uit hun naaf/huis vallen.
Greetz

Thommy

Decapod

Citaat van: Rangeerduivel op 02 februari 2021, 23:41:26 PM
Nee, maar je zou kunnen proberen om die wielen op de assen vast te zetten met secondelijm, maar als je ineens de goed pose niet hebt waggelt hij voor eeuwig en altijd, ofwel rijdt hij nooit meer!
Secondelijm in GEL vorm geeft ook wat meer tijd om te poseren,
Iets soepeler (of het geeft je ten minste meer tijd) is loctite, maar ik weet niet of dat effectief is op een glad oppervlak zoals bvb een as, het is in feite geen lijm... op schroefdraad is het in elk geval onovertroffen.

;)

Thx voor de tip, Rudy!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Alberke

Om wielen vast te zetten kan je ook een gaatje boren tussen wiel en as, dan steek je daar een draadje in.
Zo deden ze dat in het echt.  ;)
Je moet wel zeker zijn dat het wiel juist staat!
Verschuift nooit meer!
En als het terug los moet, gewoon terug uitboren.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Decapod

Dat lijkt me bijna horlogemakerswerk, Hugo. Weet niet of ik dat wel aandurf. Ik onthoud het (en nu weet ik ook waarom er soms van die dubbelgevouwen draden tussen askop en wiel staken bij stoomlocs, heb me dat altijd afgevraagd  ;) ).
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

bellejt

loctite 480 of zijn borger 271.Goed zetten en dan 12 uurtjes laten uitharden en klaar is kees.Of ben ik daar te hollands mee :)

Rangeerduivel

Citaat van: Decapod op 03 februari 2021, 18:18:49 PM
Dat lijkt me bijna horlogemakerswerk, Hugo.

Nogal logisch, Hugo Zimmer! ;D ;D

;)

Alberke

Citaat van: Decapod op 03 februari 2021, 18:18:49 PM
Dat lijkt me bijna horlogemakerswerk, Hugo. Weet niet of ik dat wel aandurf. Ik onthoud het (en nu weet ik ook waarom er soms van die dubbelgevouwen draden tussen askop en wiel staken bij stoomlocs, heb me dat altijd afgevraagd  ;) ).
Dat is inderdaad toegepast bij tand-en andere wielen die niet mogen verschuiven. Auto's, projectoren...
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

the_gold

Budget line 6298 infra net binnen... Laatste nieuwe 62..

Mooie loc...
Jammer dat de buffers beiden op 'kwart voor 12' staan en ze blijkbaar verlijmd en muurvast zitten. Ik durf er allesinds niet aan komen  ;D

Edwy

Citaat van: the_gold op 10 februari 2021, 13:36:11 PM
Budget line 6298 infra net binnen... Laatste nieuwe 62..

Mooie loc...
Jammer dat de buffers beiden op 'kwart voor 12' staan en ze blijkbaar verlijmd en muurvast zitten. Ik durf er allesinds niet aan komen  ;D

heeft u een foto, en waar gekocht?

the_gold

Bij de verdeler zelf. Mij stoort het niet per sé. Al hebben al m'n andere 62ers dit niet  ;)
Bij de 55ers was dat ook soms het geval maar die kon je wel nog recht zetten door de vering wat te draaien.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

the_gold

Citaat van: Edwy op 10 februari 2021, 14:21:03 PM
Citaat van: the_gold op 10 februari 2021, 13:36:11 PM
Budget line 6298 infra net binnen... Laatste nieuwe 62..

Mooie loc...
Jammer dat de buffers beiden op 'kwart voor 12' staan en ze blijkbaar verlijmd en muurvast zitten. Ik durf er allesinds niet aan komen  ;D

heeft u een foto, en waar gekocht?

Foto van digitalshop, bij mij ook zo.

bollen neus

En die staan zo vastgelijmd? Of kunnen ze nog los gemaakt worden?
Den Eric.