Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Metpetergaathetbeter


2012

deze week nieuw materieel aangekomen, vanaf nu maken deze 6 I6 rijtuigen deel uit van de eigenaarswerkplaats in Deinze (gemuteerd van Lede)  :)

Ik had reeds 7 x I11 rijtuigen die de Oostende-Eupen moet voorstellen met de 1801. Nu heb ik 2 rijtuigen vervangen door I6 (waarvan 1 gemoderniseerde).
De 1357 is anderzijds zijn goederen trein "kwijt" en word nu gebruikt om de "Brussel-Luxemburg" voor te stellen. Deze rijd momenteel met 6 rijtuigen, 2x I11 en 4x i6, een HVR  I11 ontbreekt nog, die ga ik nog es ergens op de kop moeten kunnen tikken.

Indien er iemand een stuurrijtuig I11 teveel heeft ... laat maar weten  :P

Enkele fotos van deze 2 treinen op de baan  ;D













Rangeerduivel

Mooi...!
Waar heb je die op de kop getikt?  ;D ;D

;)

2012

Citaat van: Rangeerduivel op 07 december 2020, 23:23:06 PM
Mooi...!
Waar heb je die op de kop getikt?  ;D ;D

;)

If I tell U, I have to kill U  ;D

mardig23

Ook nog wat binnengekregen:

Belgische blokskes:


Een oud hondje, voor mijn TSP eventjes op de Noorderkempen ::):
Mvg Karl

Rangeerduivel

#5510
Zopas bij een bieding een Jocadis/DJH type 1. gewonnen. (licht geweatherde versie)
Het projectje met de basisloc hier voorzien;
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,31327.msg461371.html#msg461371
krijgt dus een nulletje meer en wordt dan Type 10
Is evenmin een gemakkelijk model, maar het minder gecompliceerde begint al bij de Tender...
Van zodra de Type 1 beschikbaar is volgen hier eigen foto's

Foto Cooltrain.
;)

Floris

een type 10 is zeker makkelijker te bouwen ja!

Thommy

Deze van ebay? Ook over getwijfeld.
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 19 december 2020, 12:21:35 PM
Deze van ebay? Ook over getwijfeld.

Jawel Thommy,
Nu nog hopen dat hij wat deftig rijdt, want die Jocadis/DJH modellen hebben op dat gebied niet zo'n goede reputatie....
Maar ik rij niet zo vaak met mijn stomers, dus is hij het zeker wel waard om in de verzameling te zitten.
En hij kost mij zeker geen 500-en meer €uro zoals de Trix, (die uiteraard wel goed zal rijden....hoopt men!)

;)

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 19 december 2020, 13:44:03 PM
Citaat van: Thommy op 19 december 2020, 12:21:35 PM
Deze van ebay? Ook over getwijfeld.

Jawel Thommy,
Nu nog hopen dat hij wat deftig rijdt, want die Jocadis/DJH modellen hebben op dat gebied niet zo'n goede reputatie....
Maar ik rij niet zo vaak met mijn stomers, dus is hij het zeker wel waard om in de verzameling te zitten.
En hij kost mij zeker geen 500-en meer €uro zoals de Trix, (die uiteraard wel goed zal rijden....hoopt men!)

;)

Wel dat is hetgene me tegen hield. Heb hier zo'n joc type 53. Mooi, maar rijgedrag is niet je datte helaas.
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 19 december 2020, 22:10:10 PM
Wel dat is hetgene me tegen hield. Heb hier zo'n joc type 53. Mooi, maar rijgedrag is niet je datte helaas.
Dat weet ik, we hebben ooit eens gecommuniceerd over hoe ik dat opgelost heb, en een chassis van een Badische XB van Liliput onder die 53 steken leek te drastisch voor jou.

Een clublid van Amsac heeft een type 1 van Jocadis en die rijdt, met een sounddecoder er in, als de beste,
Daarom hoop ik ook op goed rijgedrag, vandaar dat ik 'm kocht...

;)

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 20 december 2020, 01:09:46 AM
Citaat van: Thommy op 19 december 2020, 22:10:10 PM
Wel dat is hetgene me tegen hield. Heb hier zo'n joc type 53. Mooi, maar rijgedrag is niet je datte helaas.
Dat weet ik, we hebben ooit eens gecommuniceerd over hoe ik dat opgelost heb, en een chassis van een Badische XB van Liliput onder die 53 steken leek te drastisch voor jou.

Een clublid van Amsac heeft een type 1 van Jocadis en die rijdt, met een sounddecoder er in, als de beste,
Daarom hoop ik ook op goed rijgedrag, vandaar dat ik 'm kocht...

;)

idd, dat gaat me te ver omdat je dan een deel details eruit moet pegelen, zoals u ook had gezegd. Hij is al eens naar Olivier gegaan, ietke verbetert maar nog geen super ding.
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Voor diegenen die graag weten waar de twee laatste posts over gaan; Dit is mijn Jocadis met Bayerische XB onderstel van Liliput


Uiterlijk kompleet en rijden als de beste, maar van binnen is hij net een dier dat uit handen komt van een taxidermist! ;D
En dat is er te veel aan volgens Thommy,
maar het was dat of nog een statisch model er bij... ::)

;)

Rangeerduivel

#5518
Deze morgen belde de postbode aan met mijn kerstcadeau;
Een licht geweatherde type 1 dat mooi zal ogen voor mijn 7-delige stam K3 rijtuigen!




Uit een eerste test op een recht stuk spoor bleek dat hij zeer zacht en soepel rijdt en (voor een Jocadis/DJH toch) zeer geruisloos is.
Hoe hij zich op de echte baan met bochten en wissels zal gedragen is nog af te wachten, maar ik heb er in ieder geval goede hoop op.
Dat kan ik echter maar testen na inbouw van een decoder.
Raar, maar het gracieuze dat de echte loc uitstraalt vind je ook een beetje terug bij deze machine tov andere HO-modellen, hij heeft iets...! :-\
Ik heb de indruk dat de loc de winkel van Jocadis verliet in de vorm van afgewerkt model, de bouw en afwerking zijn perfect, ofwel is de bouwer een amateur met zeer veel ervaring en kennis geweest!

;)

Metpetergaathetbeter

ofwel was het wel een loc die in z'n vitrines stond te blinken om mensen te overhalen een bouwdoos of afgewerkt model te kopen ! ;)