Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Thommy

Citaat van: Alberke op 19 november 2020, 17:49:04 PM
als je eens kijkt bij Hornby of Dapol kan je veel types Engelse locomotieven uit die periode vinden die je zo kan inzetten als Belgisch. Met een paar aanpassingen wel.
Ook na de eerste wereldoorlog, maar die zijn niet lang gebleven .
Als er nu iemand een 3D cabine ontwerpt voor die gasten zijn we weer vertrokken.
En vergeet ook niet dat het eigenlijk "OO" schaal is.
Oei Rudy, nu ben ik weer aan't afscheiden... ;)

Als iemand me de maten kan bezorgen, wil ik die cabine wel uittekenen.
Greetz

Thommy

bellejt

zojuist aangekomen als vroege nieuwjaar : Liliput AC versie met full sound V5.Voor de prijs kon ik het moeilijk laten en zal mooi staan als aanvulling op zijn marklin broertje


Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 30 november 2020, 16:34:54 PM
zojuist aangekomen als vroege nieuwjaar : Liliput AC versie met full sound V5.Voor de prijs kon ik het moeilijk laten en zal mooi staan als aanvulling op zijn marklin broertje


Mooi dingetje, ik heb hem in DC.
Die van mij heeft geen sound maar wel binnenverlichting, wat ze waarschijnlijk standaard hebben.
En als je de "echte kenners" moet geloven gooi je die bel daar best af...

;)

bellejt

die bel op het dak of in de sound :) .Klinkt best leuk en met duitse aankondigingen is die mooi inzetbaar op de museumlijn als pendolino met zijn marklin broertje.Ga eens kijken of daar ook sound in kan

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 30 november 2020, 17:23:44 PM
die bel op het dak of in de sound :) .Klinkt best leuk en met duitse aankondigingen is die mooi inzetbaar op de museumlijn als pendolino met zijn marklin broertje.Ga eens kijken of daar ook sound in kan
Die bel op het dak natuurlijk, volgens kenners stond op de echte geen bel op...

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 30 november 2020, 16:55:39 PM
Mooi dingetje, ik heb hem in DC.
Die van mij heeft geen sound maar wel binnenverlichting, wat ze waarschijnlijk standaard hebben.
En als je de "echte kenners" moet geloven gooi je die bel daar best af...

;)
Yep, bel bij oud koper smijten. En dat is maar één van de vele dingen die ge kunt wijzigen om er een echte ouwe Belg van te maken.
Maar soit, we zijn geen rivettentellers hé  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Fretbol

Ik heb dit model onlangs ook gekocht met de bedoeling deze om te bouwen naar DC.
Wat me wel is opgevallen is dat de Loksound 5 decoder veel stiller is dan in mijn andere loks met een sounddecoder.

Zou hier iets aan te doen zijn?

bellejt

had ik ook omdat er een ronde luidspreker in zit.Gewoon alles op 255 zetten in de sound config en stukken beter.

Fretbol

Dacht dat alles reeds op maximum stond als ik het via mijn ecos wil veranderen?

Ik heb geen lokprogrammer dus ik zal nog eens moeten bekijken welke cv's ik eventueel nog moet aanpassen  :)

Rangeerduivel

#5469
Citaat van: Fretbol op 30 november 2020, 19:47:00 PM
Ik heb geen lokprogrammer dus ik zal nog eens moeten bekijken welke cv's ik eventueel nog moet aanpassen  :)

Voor de locsound is dat CV63 "gerauschlautstarke >>Master<<" van 0-255 (Default 20)
Er wel op letten dat de luidspreker laag ohm-ig is...
Je kan deze er ook uitgooien en het rechthoekige 'luidsprekertje' gebruiken die bij de V5.0 is bijgeleverd, dat voldoet zeer goed, al zou je dat niet direkt verwachten!

;)

bellejt

bij de V5 moet je ook de aparte sound delen ook op max zetten.Zelfs met die CV 63 blijft het kalm.Ik ben gaan kijken in de soundsectie en heb de aparte geluiden daar ook op max gezet.In algemeen werkte het niet.Is een nieuwe aanpassing van esu die eigenlijk kl** is.Heb ondertussen wel een sound decoder opgeblazen.Zal die best opsturen naar esu denk ik want is gekocht in duitsland

Fretbol

Citaat van: bellejt op 30 november 2020, 21:00:04 PM
bij de V5 moet je ook de aparte sound delen ook op max zetten.Zelfs met die CV 63 blijft het kalm.Ik ben gaan kijken in de soundsectie en heb de aparte geluiden daar ook op max gezet.In algemeen werkte het niet.Is een nieuwe aanpassing van esu die eigenlijk kl** is.Heb ondertussen wel een sound decoder opgeblazen.Zal die best opsturen naar esu denk ik want is gekocht in duitsland

Dit kan je enkel met een lokprogrammer vermoed ik?

bellejt

la.Je moet in het sound gedeelte kunnen .Sound openen en wachten want duurt effen voor dat geladen is.Daar kan je dan per geluid de sterkte,faden enz bepalen.

darick69

Ik heb deze ook omgebouwd naar DC,  andere assen onder loopdraaistel en op de print in het treinstel een koperleiding moeten oversnijden...
Het geluid is slecht omdat de luidpreker geen klankkastje heeft, ik heb zoals door forumgenoot al beschreven is ook een rechthoekige ESU V5 Luidspreker met alle tussenstukken erin gelijmd. Dit geeft een mooi resultaat.
 

Rangeerduivel

#5474
Niet alleen de loc is nieuw, maar hij staat klaar onder het eerste stukje bovenleiding om zijn eerste kontainertrein richting Brussel aan te pikken.

Vooraleer hij echter verder kan moeten er nog zo' 14-tal stukken bovenleiding geplaatst worden.
Dat gaat uiteraard niet zonder verwikkelingen want elk stuk moet +/- 8cm verlengd worden (dus langs beide zijden 4cm) om uit te komen met de sporen/portalen die op 58cm staan!
De langste stukken bij Sommerfeldt waren vroeger (maar) 36cm, maar dank zij Evan te weten gekomen (waarvoor dank Evan!) dat er sinds kort ook bovenleiding van 500mm verkrijgbaar is.

;)