Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Herwig

#5445
Dambly   blz. 185, 186:     Type 18 bis  ( futur 20 )        Bouwjaar 1908          Eén van de snelste Europese 2B 's

zelfde   "dispositions"  als 18 , met wijzigingen  o.a. andere bogie    ....   en nog een ganse paragraaf  met verdere gegevens, in 't Frans   .....

+  foto van de loc nr. 3909  latere 2005  en dan 20.005     ( met 3 cabine-zijvenstertjes per kant )



( heeft blijkbaar Albertjes bericht gekruist ...kan wel eens gebeuren ...)

Alberke

Citaat van: Alberke op 18 november 2020, 16:30:15 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 18 november 2020, 16:03:31 PM

Mooi lokje voor een schappelijke prijs,

Maar in het boek "Stoom III" van Max Delie vind ik nergens maar een foto van een type20, degene die er best op lijkt is een type18.
Zou er wel een type20 hebben bestaan? :-\

;)
Jawel! Oorspronkelijk type 18bis; Hernummerd in 1925 naar type 20.

Maar ik wil uw jeugdig enthousiasme niet teniet doen, maar ik doe dat toch. De cabine klopt langs geen kanten, die moet gesloten zijn.
Waarschijnlijk is dit een overschilderde Engelsman
Heeft gereden tot 1948.
Vertel eens welk merk en zo?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig

#5447
  "Onze unités en 1925  ...  18bis devenues serie 20  "     ...

bellejt

#5448
G W R 4101 Barrington 1920s

http://www.gwr.org.uk/no440s.html


Jappy

Citaat van: bellejt op 18 november 2020, 16:51:00 PM
G W R 4101 Barrington 1920s

http://www.gwr.org.uk/no440s.html

Gezien de cabine van het bovenstaande model, de Fowler-rookkastdeur en het ontbreken van die typische GWR-veiligheden op het midden van de ketel ben ik eerder geneigd te zeggen dat het een LMS 2P is.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/Chesterfield_%28Midland%29_geograph-2602352-by-Ben-Brooksbank.jpg
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 18 november 2020, 16:42:16 PM
Jawel! Oorspronkelijk type 18bis; Hernummerd in 1925 naar type 20.

Maar ik wil uw jeugdig enthousiasme niet teniet doen, maar ik doe dat toch. De cabine klopt langs geen kanten, die moet gesloten zijn.
Waarschijnlijk is dit een overschilderde Engelsman
Heeft gereden tot 1948.
Vertel eens welk merk en zo?

Ze is van het merk DAPOL, en er zou een Lais decoder in zitten....
Onder op de aangedreven tender staat "MAINLINE" Made in Hong Kong,
en op het ticket op de doos staat
D17  2P 4-4-0 LMS MARDON 1
De loc is zo goed als helemaal van metaat, de tender is uit kunststof.

Ik heb nog geen tijd gehad om de loc test te rijden, wel met de grasmachine... :P
(Is de laatste dag goed weer en morgen komt de groen-ophaaldienst)

Hij is denk ik wel zoals je zegt overschilderd maar dan wel gespoten met veel vakkennis..

;)
Niettegenstaande kleine afwijkingen in model ben ik er toch tevreden mee... 8)



raf

Johnny inderdaad een mooie doos ook die zeer stevig is en veel bijbehorende documentatie.
Met een lok programmer is dat instellen zo gebeurt en ik heb er nog geen spijt van dat ik die gekocht heb .
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bellejt

idem hier raf.De locprogrammer heb ik al jaren omdat ik alles zoveel mogelijk naar esu zet en had die ook nodig om de decoders voor wijlen MIAA te programmeren en natuurlijk de vrienden modeltreiners die langskomen worden nu ook geholpen. :)

bellejt

momenteel is deze op komst en hopelijk morgen of overmorgen binnen.Kan ik ze in het weekend ombouwen naar een hoogvermogen 5* en een esu sound V5 :


Rangeerduivel

#5455
Citaat van: Rangeerduivel op 18 november 2020, 17:46:56 PM
Ze is van het merk DAPOL, en er zou een Lais decoder in zitten....
Onder op de aangedreven tender staat "MAINLINE" Made in Hong Kong,
en op het ticket op de doos staat
D17  2P 4-4-0 LMS MARDON 1
De loc is zo goed als helemaal van metaat, de tender is uit kunststof.

Ik heb nog geen tijd gehad om de loc test te rijden, wel met de grasmachine... :P
(Is de laatste dag goed weer en morgen komt de groen-ophaaldienst)

Hij is denk ik wel zoals je zegt overschilderd maar dan wel gespoten met veel vakkennis..

;)
Niettegenstaande kleine afwijkingen in model ben ik er toch tevreden mee... 8)

Zonet de decoder een kort adresje gegeven, op een lang adres was hij blijkbaar niet zo happig, alhoewel mijn andere Lais decoder wilde wel een lang adres...
CVkes 3,4 en 5 wat bijstellen da's iets voor morgen.
Het lokje heeft een tamelijk rustige loop
Dan, nieuwsgierig als ik ben de tender eens open gedaan en daar zit een Lima-achtig iets in; pannenkoek motor zoals men dat noemt.
Ook de kamwielmontage doet sterk aan Lima denken.


De vorige eigenaar is wel wat kwistig omgesprongen met naaimachienolie, en daar gaan we morgen ook wel iets aan doen, en misschien vervang ik de Lais wel door een Esu die ik nog liggen heb. Alhoewel... :-\
En nog een eigenaardigheidje;
De wielen van de tender zijn allemaal in kunststof, maar hebben elk een antislip-bandje!
Die Chinezen toch hé...! ;D ;D

;)

guy holbrecht

Rudy,

afgaande op het machinistenhuis lijkt dit eerder een type 17 dan een type 20, al klopt voor beiden de tender niet, want die was zowel voor het type 17 als het type 20 uitgerust met twee draaistellen. Je vindt een paar mooie foto's in 'Vapeur en Belgique, tome 1' op p 181-182 . Het type 17 verdween  al in 1932, terwijl het type 20 het jaar 1948 haalde.
Desondanks vind ik dit toch een heel mooie realisatie. Wel benieuwd wat de motor doet.

Rangeerduivel

#5457
Citaat van: guy holbrecht op 18 november 2020, 20:09:36 PM
Rudy,

afgaande op het machinistenhuis lijkt dit eerder een type 17 dan een type 20, al klopt voor beiden de tender niet, want die was zowel voor het type 17 als het type 20 uitgerust met twee draaistellen. Je vindt een paar mooie foto's in 'Vapeur en Belgique, tome 1' op p 181-182 . Het type 17 verdween  al in 1932, terwijl het type 20 het jaar 1948 haalde.
Desondanks vind ik dit toch een heel mooie realisatie. Wel benieuwd wat de motor doet.

Dat zegt de verkoper ook zelf Guy;
"Dag Rudy,

Fijn te horen dat u tevreden bent met de loc. Positieve feedback is reeds gegeven, bedankt voor de snelle betaling.
Dit is inderdaad een zelfbouw ombouw project van mij. Alhoewel de loc niet geheel hetzelfde is als het grootbedrijf was het voor mij een budgetvriendelijke manier om toch een mooie en unieke loc op mijn baan te hebben.
Hopelijk hebt u er evenveel plezier van als ik.

Mvg Jonathan"


;)

Alberke

als je eens kijkt bij Hornby of Dapol kan je veel types Engelse locomotieven uit die periode vinden die je zo kan inzetten als Belgisch. Met een paar aanpassingen wel.
Ook na de eerste wereldoorlog, maar die zijn niet lang gebleven .
Als er nu iemand een 3D cabine ontwerpt voor die gasten zijn we weer vertrokken.
En vergeet ook niet dat het eigenlijk "OO" schaal is.
Oei Rudy, nu ben ik weer aan't afscheiden... ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 19 november 2020, 17:49:04 PM
Oei Rudy, nu ben ik weer aan't afscheiden... ;)

Wat....zweet?  ;D ;D ;D

:D

Geen nood, als het te gortig wordt splitsen we ook weer he, maar ik heb de indruk dat dit onderwerp hier langzaam aan het doodbloeden is in tegenstelling tot dat van de 91...