Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

SuSke

Dat is een set met diverse dienstwagens. In een beperkte werktrein of gewoon afgesteld ergens ten velde op een verlaten spoor op een goederenkoer of emplacement. Soms ook gewoon zonder wielen op blokken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

svvander

Traxx nummer 4 (Na de Captrain, CFL en DB). Eentje dat ik echt moest hebben en lang naar heb zitten zoeken. Bij mijn huisleverancier was ik te laat (of waren ze sneller uitverkocht dan voorzien), dus moest ik eventjes de grens over...




(Laatste foto is nogal floe... ik vraag me af hoe het komt. Ik probeer later een betere te trekken).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mardig23

En om Sven zijn voorspelling waar te maken:

Van een forumlid mogen overnemen, big THX ;):
B-models Sgns
ACME Sggrss 80"
Reefers van Athearn, en de rest is AWM. De Geest is een Herpa.



Deze ook nog gevonden in een lotje:
Matrix 2558, met een Marklin MFX/SND chassis, en de Trixkap.
Nederlands deel van de bijhorende stam, van Artitec.



Mvg Karl

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

755philippe

Karl,
Deze beneluxtrein heb ik compleet aangevuld met de belgische rijtuigen van Lsm en een mooie stuurstand. Ik heb hier 2 verschillende nrs van de Loks van VBV. Die rijtuigen van Artitec zijn ook zeer zelden te koop aangeboden dus Karl je hebt geluk gehad. Succes met je aankoop. Moest je beslissen om 1 rijtuig te verkopen dan weet je me te vinden. 8)
Mvg


755philippe

mardig23

Merci Sven ;)

Hoi Philippe,

Ik heb eigenlijk een artitecrijtuig dubbel, zoals je hieronder (of hierboven) misschien kan zien. Zodra ik een ander nummer kan vinden geef ik een gil!
De rest van deze stam had ik al liggen.
Alleen mis ik nog een Wrdk met blauw dak, maar er kan voorlopig een Eurofima bagegerijtuig in ;D





Mvg Karl

ERVIN

Dat zijn weer bangelijke nieuwe aanwinsten die ik hier te zien krijg.

PaulC

Citaat van: mardig23 op 08 augustus 2020, 22:54:03 PM

Ik heb eigenlijk een artitecrijtuig dubbel, zoals je hieronder (of hierboven) misschien kan zien. Zodra ik een ander nummer kan vinden geef ik een gil!


Karl,
Van deze versie van de Plan W rijtuigen (smalle deuren en 3-delig bovenstuk in de ramen) werden maar twee nummers uitgebracht 428 en 477 (Artitec 20.160.01 en 20.160.02)
Van de nieuwe versie van de Plan W rijtuigen (brede deuren en 2-delig bovenstuk in de ramen) werden er 3 nummers uitgebracht 454 - 455 en 463. (Artitec 20.160.06 - 20.160.07 en 20.160.08)

Ik weet niet of deze verschillende versies door elkaar werden gebruikt in de BeNeLux samenstelling.

Paul

mardig23

Aha, Dat wist ik niet.

Dan moet ik op zoek naar een losse LS Models :-[
Die hebben er wel drie uitgebracht met smalle deuren...
Dat wordt nog een uitdaging!
Mvg Karl

mardig23

#5364
Hoi Paul,

Het was gisteren een beetje warm en laat, en ik heb daar een beetje slecht van geslapen van wat je schreef🤣🤣

Dus ben ik deze morgen eens in mijn archief gedoken!

Nog even een edit:

Er zijn wel degelijk 5 Artitec beneluxrijtuigen met smalle deuren en oude ramen:

20.160.01   rijtuig 428
20.160.02   rijtuig 477
20.160.03   rijtuig 465
20.160.04   rijtuig 466
20.160.05   rijtuig 475

Het maakt de zoektocht dus iets breder ;D


Mvg Karl

mardig23

Ah ja, ook dit nog:

Volgens mij heb ik wel eens foto's gezien van de brede en smalle deuren samen in een stam.
Ik ga op zoek naar de foto...
Mvg Karl

PaulC

Citaat van: mardig23 op 09 augustus 2020, 10:01:23 AM

Er zijn wel degelijk 5 Artitec beneluxrijtuigen met smalle deuren en oude ramen:

20.160.01   rijtuig 428
20.160.02   rijtuig 477
20.160.03   rijtuig 465
20.160.04   rijtuig 466
20.160.05   rijtuig 475

Het maakt de zoektocht dus iets breder ;D

Dat wist ik dan weer niet . Het is wel raar dat op de site van Artitec alleen de nummers 428 en 477 vermeld worden bij de Plan W rijtuigen.
Over de andere 6 nummers wordt niets vermeld. De nieuwe versie met brede deuren was ik op het spoor gekomen via het Groterdam Project.
Het maakt de zoektocht inderdaad iets breder.
Misschien eens bij de bron (Floris) informeren, die kan je misschien tips geven waar je ze makkelijker kan vinden.

Paul

Floris

Nou, ik kan jullie meteen teleurstellen, ik doe resinmodelletjes dus van plan W's weten jullie veel meer dan ik  :-X

celtjan

Mooie investering!

Ik heb hier idd ook de 427 en 477 in het dubbel. (altijd bereid tot wissel met een ander rijtuignr.)
Daarnaast heb ik nog de I4 & I5 van Heris en het stuurrijtuig met witte dak van Elo
Als voorspan de Matrix 2551 & de VBV ook de 2558

Te Rijswijk laatst, was de VBV 2558 met 3 SNCF Corail rijtuigen (logo encadre) de minst storingsgevoelige samenstelling op de gekoppelde BNLS-MSM modulebaan en had telkens amper een half uurtje rust tussendoor

Gr,
Jan(tje)

mardig23

#5369
Nog wat mooie spul gevonden:

LS 2803 voor de BeNeLux:





Roco 2005 voor een Stammetje M6 naar Luxemburg:



Mvg Karl