Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Waterman

Citaat van: Olivier77 op 04 juli 2020, 11:50:09 AM
Bij mij kwam het asje echter altijd terug naar buiten dus heb ik het moeten vastlijmen.

Voorlopig gaat alles goed (geen ontsporingen meer) maar zoals gezegd ga ik er nog eens mee naar vbv om te vragen wat zij voorstellen als definitieve oplossing.

Citaat van: Olivier77 op 04 juli 2020, 11:50:09 AM
Zijn er nog mensen die last hebben van het doorschijnen van het licht in de cabine.

Zowel mijn 5513 als mijn 5542 hebben daar last van. Ik vermoed dat het interieur van de stuurpost niet goed aansluit op de kap.
Nu ik ervaring heb met de kap eraf nemen ga ik ook wel eens een poging ondernemen om met een stukje isolatietape dit euvel te verhelpen  :)

Olivier77

Beste Patrick,
Stuur mij een pm en dan stuur ik jou een paar foto's hoe ik het opgelost heb.
Foto's posten hier is voor mij teveel werk.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

D_Loc

#5342
Afgelopen vrijdag ook de 5542 aangeschaft en vandaag een Loksound decoder erin gezet en blijkbaar zit bij één van de speakers de bedrading weer verkeerd om gesoldeerd want het geluid is ontzettend zacht en als je met je oor in het midden van de loc gaat luisteren hoor je nagenoeg niets meer. Dit was destijds bij mijn 5505 ook het geval, het is redelijk snel te fixen door de bedrading te wisselen maar de loc moet dus toch weer open >:(
Eén voordeel, dan kan ik ook gelijk het doorschijnen van het 3de frontlicht in de cabine fixen want ook mijn 5542 heeft daar wat last van, evenals het actiemodel 5528 van MSM.

Nu weten jullie ook gelijk de reden van mijn vraag i.v.m. de dynamische rem bij een blauwe 55 ;D
De aanpassingen zijn inmiddels afgerond alleen met testen in de echte loc komen er nog wat foutjes aan het licht (jammer dat je in de software niet met meerdere soundslots tegelijk kan testen, dat scheelt weer ruim een 30 half uur decoder schrijven per keer...).
Ik heb overigens nog geen treinschakeling getest, eerst maar eens zorgen dat de individuele loc goed reageert op zowel zonder als met actieve generator.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Olivier77

Beste Dirk,
Stuur mij een pm en ik stuur u ook de foto's ivm het oplossen van het doorschijnen van het 3de frontlicht.
Zou toch eigenlijk niet mogen, zeker omdat het vroeger wel in orde was.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

ronny-vdv

Citaat van: Olivier77 op 05 juli 2020, 21:59:07 PM
Beste Dirk,
Stuur mij een pm en ik stuur u ook de foto's ivm het oplossen van het doorschijnen van het 3de frontlicht.
Zou toch eigenlijk niet mogen, zeker omdat het vroeger wel in orde was.
Mvg
Olivier 77
Dag Olivier,
Ik heb dat probleem ook met de 5517.
Mvg,

ronny-vdv

bellejt

olivier , is het geen gedacht daar gewoon een topicje voor te openen met de foto's ? Dan blijft het hier bewaard en heeft iedereen er wat aan.

Fretbol

Citaat van: bellejt op 07 juli 2020, 16:29:57 PM
olivier , is het geen gedacht daar gewoon een topicje voor te openen met de foto's ? Dan blijft het hier bewaard en heeft iedereen er wat aan.

Inderdaad, ik heb ook een 55 met dit probleem dus is het blijkbaar een veel voorkomend probleem. Een topic met enkele foto's zou veel mensen helpen

mark7758

Of mail het naar luc met artikel voor MSM. 8)  8) 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

D_Loc

Als Olivier het goed vind kan ik zijn foto's wel hier delen via mijn Flickr kanaal.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Olivier77

Een goede avond,
Geen probleem voor mij om de foto's te delen.
Ik zou zeggen doe maar Dirk.
Mvg
Olivier 77
PS Ik heb nergens een account om foto's te delen
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

D_Loc

Citaat van: Olivier77 op 08 juli 2020, 20:28:37 PM
Een goede avond,
Geen probleem voor mij om de foto's te delen.
Ik zou zeggen doe maar Dirk.
Mvg
Olivier 77
PS Ik heb nergens een account om foto's te delen
Ik heb een topic aangemaakt in verbeteren van modellen: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30752.0.html
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

mardig23

#5351
Vandaag even de "tour de flanders" gedaan, welke mij zowel in Haasrode als in Ingelmunster bracht.

Op de tweede stop lag volgend wagonnetje klaar.
Zeer mooi gemaakt voor wat ik denk dat je een "budget model" mag noemen, met kunststof chassis, en vaste containers.

De eerste van een hele reeks ;D

Maar de details zijn mooi, het bolt goed, staat niet te hoog, en kost eigenlijk geen geld. Dat ze dat daarvoor dan nog eens in zo een mooie doos afleveren...het kan niet op ;)
Ik weet het, er moeten nog wat stukjes op gemonteerd, maar dan krijg ik dat weer niet mee in de doos waarschijnlijk...














Mvg Karl

ERVIN

Yep , bolt hier in Mol-Cargo ook al een paar dagen rond Karl. Ziet er inderdaad héél goed uit , ik heb ook nog twee andere tank-containerwagons van de laatste reeks , en ik moet zeggen dat er geen enkele B-Models wagon zo goed bolt als deze laatsten ,dus daar hebben ze serieus iets aan verbetert.  ;)

55erke


Stieven76

Ik dacht ik doe eens mee aan een Catawiki veiling voor Liliput Dacker wagonnetjes. Heb ik ze toch wel gewonnen ook  ;D
Wagonnetjes zijn in perfecte staat, met nem schacht voor de koppeling. Vond dit altijd al leuke wagonnetjes.
Waren deze voor een specifiek gebruik?

Liliput Dacker by Stieven Hultermans, on Flickr