Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Rangeerduivel

#5325
Citaat van: Olivier77 op 29 juni 2020, 22:13:16 PM
Een goede avond,
Mijn laatste lok lok had de volgende problemen. 5528 van de Msm actie.
De lichten schenen door in de cabine. Ik heb zelf een kleine karton zwarte plaatje opvulling gemaakt.
Een van de luidsprekers was niet aangesloten (draden gewoon los).
Mijn lok ontspoorde ook in wissels, telkens naar dezelfde zijde.
Volgens mij kwam een van de tandwielassen uit de bogie naar buiten.
Ik heb deze met seconden lijm vastgemaakt en sindsdien geen last meer.
Mvg
Olivier 77

Dat zijn allemaal dingen die niet zouden mogen zijn bij een loc van méér dan 300€, dat wisten wij al,
MAAR; die euvels zelf verhelpen maakt het probleem nog erger, het zorgt er voor dat VBv er niet van weet, en dus ook de fabrikant niet zal berispen op gemaakte fouten, dus die blijft maar doorknoeien omdat er toch geen gevolg op komt!
Dus een goeie raad, bij het minste euvel doe hem terug naar de winkel, je hebt 2jaar garantie!
Typisch voor modelbouwers, " ik zal dat hier eens vlug gaan arrangeren sè"... ::)
En gaat het om fouten die hier in Belgie na aankomst begaan zijn, idem dito...de kans is groot dat VBv er nooit van op de hoogte is geweest dat vroeger iemand soldeerde "met een strijkijzer"(*) aan hun materiaal...

;)
(*) iemand die van solderen geen kaas gegeten had...

Waterman

Ik probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen om door te geven aan vbv, in de hoop zo spoedig een oplossing te vinden voor het probleem.

Helaas kan ik maar over een kleine drie weken terug naar Ingelmunster.

Het is sowieso niet de bedoeling om zelf te gaan prutsen.

the_gold

Ik heb nu ook wat problemen, een 5515 hapert op zeer lage snelheid. Je hoort de motor draaien maar het lijkt of een tandwiel blokkeert.

SuSke

Zal de volgende rijnamiddag dan alle VBV-55'ers in mijn bezit even een paar rondjes laten lopen om zeker te zijn hoe het met die van mij gesteld is.  :D :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Citaat van: SuSke op 30 juni 2020, 15:08:06 PM
Zal de volgende rijnamiddag dan alle VBV-55'ers in mijn bezit even een paar rondjes laten lopen om zeker te zijn hoe het met die van mij gesteld is.  :D :D
Hiermee is ineens het thema vastgelegd : ik breng die van mij ook mee  :) :)
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Waterman

Citaat van: Olivier77 op 29 juni 2020, 22:13:16 PM
Volgens mij kwam een van de tandwielassen uit de bogie naar buiten.

Ik snapte eerst niet wat je bedoelde...

Tot ik na een zoveelste ontsporing de loc met geblokkeerde bogie meenam naar mijn werktafel om bij voldoende licht uit te zoeken waar de bogie dan wel vast bleef zitten.

En er stak inderdaad een piepklein asje uit de tandwielkast boven de bogie!

Ik heb het asje er héél voorzichtig met de platte kant van een schroevendraaier weer ingeduwd om na te gaan of het dit inderdaad was dat niet vast zat.

En daarmee heb ik het probleem blijkbaar onbedoeld opgelost! Bij de eerste testen blijft de loc in de rails!!

Maar ik neem ze sowieso nog eens terug mee naar vbv want of dit nu een definitieve oplossing is  ??? ::)


OlivierV

#5331
Citaat van: Waterman op 30 juni 2020, 12:07:35 PM
Ik probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen om door te geven aan vbv, in de hoop zo spoedig een oplossing te vinden voor het probleem.

Helaas kan ik maar over een kleine drie weken terug naar Ingelmunster.

Het is sowieso niet de bedoeling om zelf te gaan prutsen.
Neem dan je 22, 23, 25 (.5) ook maar mee, voor die van mij onlangs ook nieuwe kardankoppelingen kunnen ontvangen wegens doorslippen van de kardankop. Waarom dit niet 1 geheel is snap ik niet.

De enige waar ik voorlopig nog geen problemen mee gehad heb zijn de 201.010 van de actie en mijn 6102 qua rijgedrag dan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

svvander

Nostalgie, nostalgie... wou ik 20 jaar geleden al kopen, maar waren toen quasi niet te vinden 2de hands (ik vermoed dat ze toen ook nog niet heel lang op de markt waren). Toevallig deze week aangesproken door een "treinenwoekeraar" (zo noem ik mensen die denken mij in het zak te kunnen zetten  ;D), om mij een defecte set met schade (geluid werkte niet meer en er was valschade aan) voor €180 aan te smeren. Ik dacht het niet. Nog geen dag erna stond deze quasi perfecte set te koop... niet getwijfeld.

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

modèlisme

Ik heb deze set nog nieuw liggen en is te koop.
Paul.
 

svvander

Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen voor hoeveel deze te koop is? (je mag het privé doorsturen als je wenst).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mardig23

#5335
Setje TRW's,

Kwamen met een hoop mankementen bij me binnengereden, en na wat noodaanpassingen geeft dat al het volgende resultaat:





Ik vond ze vooral heel mooi verweerd, en ik heb daar nog genoeg wisselstukken voor om ze verder in order te maken...
Me Happy ;D
Mvg Karl

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Die zijn inderdaad mooi verweerd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Olivier77

Beste Patrick,
Ben blij dat ik heb kunnen helpen bij het verhelpen van het ontsporen van u lok.
Bij mij kwam het asje echter altijd terug naar buiten dus heb ik het moeten vastlijmen.
Zijn er nog mensen die last hebben van het doorschijnen van het licht in de cabine.
Mijn 5515 had daar geen last van.
Ook zijn de flenzen van de wielen nog altijd te klein voor 3 rail rijders met als gevolg dat
deze wegzakken in de wissels en kruiswissels.
Het rare is dat bij de 2302 van Van Biervliet de flenzen wel groot genoeg zijn (andere fabrikant).
Mvg
Olivier 77

3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Rangeerduivel

#5339
Citaat van: Olivier77 op 04 juli 2020, 11:50:09 AM
Zijn er nog mensen die last hebben van het doorschijnen van het licht in de cabine.
Mijn 5515 had daar geen last van.

Ik heb één van de eerste 5515's (blauwe) en ook die heeft daar geen last van, mijn latere 5528 (geel/groene) echter ook niet.
Kan het zijn dat voor de 3-rail versie toch een iets andere constructie daar de oorzaak van is?


;)