Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Waterman

Mijn gele 55 heeft er een blauw zusje bijgekregen  :)

20200627_192519 by Patrick VdBossche, on Flickr

OlivierV

Ben die blauwe vandaag ook gaan afhalen. Hopelijk is de kwaliteit van de tandwielen er echt op vooruit gegaan zoalsm en mij verteld heeft, de constructie is  helaas niet gewijzigd naar een volledige as, heb het nagevraagd.
Beetje jammer natuurlijk.

Afgezien van dat zie de loc er goed uit zoals de andere 55-ers. Eindelijk kan ik nu een van mijn favoriete samenstellingen laten rondbollen (IR Liers Luik met oranje i10 en dms en evt nog aangevuld met iets anders).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterVG

Strict genomen kan je de 5542 niet inzetten voor een oranje stam I6/I10 rijtuigen. Toch niet als je de IR Luik-Luxemburg wil samenstellen. Loc 5542 werd in 1995 geschrapt wegens trillingen in de cabine. Pas in 1998 werden de I6/I10 rijtuigen planmatig ingezet via Gouvy.
Maar goed, ieder doet daarmee wat hij wil. De generator installatie van de 5542 werd ingebouwd in de 5519. Beide locs samen inzetten in blauwe kleurstelling is dus niet voorgekomen bij het grote voorbeeld.
http://www.aula.com/peter/default.asp?HxQ=0030&Qo=11&CPU=02052937285&R=14&Rs=24

bollen neus

En ook spijtig van die boomstammen van ruitenwissers.
Den Eric

OlivierV

Citaat van: PeterVG op 28 juni 2020, 09:47:08 AM
Strict genomen kan je de 5542 niet inzetten voor een oranje stam I6/I10 rijtuigen. Toch niet als je de IR Luik-Luxemburg wil samenstellen. Loc 5542 werd in 1995 geschrapt wegens trillingen in de cabine. Pas in 1998 werden de I6/I10 rijtuigen planmatig ingezet via Gouvy.
Maar goed, ieder doet daarmee wat hij wil. De generator installatie van de 5542 werd ingebouwd in de 5519. Beide locs samen inzetten in blauwe kleurstelling is dus niet voorgekomen bij het grote voorbeeld.
http://www.aula.com/peter/default.asp?HxQ=0030&Qo=11&CPU=02052937285&R=14&Rs=24
Dat is jammer, maar toen de 5510 uitkwam was ik nog student en rijkte mijn budget niet zo ver om altijd te kopen wat ik wou.

Voorlopig doen we het zo en een blauwe 55 is altijd een interessant gegeven en er zijn nog tal van andere samenstellingen zoals de Ardennen express met ICRm rijtuigen van de NS of zoals hieronder gecombineerd met SBB-rijtuigen.


bron: wikipedia
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Thommy

Niet echt Belg en toch ook deel wel
LSM Franse broer van de HLE18. Nu alle 4 de modellen. 3 HLE18's in verschillende kleuren en nu de Franse
Greetz

Thommy

Sicco

Citaat van: OlivierV op 28 juni 2020, 20:19:02 PM
Citaat van: PeterVG op 28 juni 2020, 09:47:08 AM
Strict genomen kan je de 5542 niet inzetten voor een oranje stam I6/I10 rijtuigen. Toch niet als je de IR Luik-Luxemburg wil samenstellen. Loc 5542 werd in 1995 geschrapt wegens trillingen in de cabine. Pas in 1998 werden de I6/I10 rijtuigen planmatig ingezet via Gouvy.
Maar goed, ieder doet daarmee wat hij wil. De generator installatie van de 5542 werd ingebouwd in de 5519. Beide locs samen inzetten in blauwe kleurstelling is dus niet voorgekomen bij het grote voorbeeld.
http://www.aula.com/peter/default.asp?HxQ=0030&Qo=11&CPU=02052937285&R=14&Rs=24
Dat is jammer, maar toen de 5510 uitkwam was ik nog student en rijkte mijn budget niet zo ver om altijd te kopen wat ik wou.

Voorlopig doen we het zo en een blauwe 55 is altijd een interessant gegeven en er zijn nog tal van andere samenstellingen zoals de Ardennen express met ICRm rijtuigen van de NS of zoals hieronder gecombineerd met SBB-rijtuigen.


bron: wikipedia

Ardennen Express dan wel met ICR-zonder-m  ;D

OlivierV

Citaat van: Thommy op 28 juni 2020, 21:30:51 PM
Niet echt Belg en toch ook deel wel
LSM Franse broer van de HLE18. Nu alle 4 de modellen. 3 HLE18's in verschillende kleuren en nu de Franse
CC40100 ? :)
Beest van een loc ook.

Citaat van: Sicco op 28 juni 2020, 21:33:41 PM

Ardennen Express dan wel met ICR-zonder-m  ;D
Mijn kennis van het Nederlandse materiaal is niet helemaal op en top. :)


Ondertussen een decoder in mijn 55er geplakt, de configuratie van mijn CFL1810 erin geplakt en 't adres even gewijzigd en en dan met die stam rijtuigen die eigenlijk niet kan op de baan gezet, wederom datzelfde baantje van altijd.
De tandwielen is trouwens gewijzigd qua kwaliteit, nu nog overstappen naar een volledige as en geïsoleerde wielen, dan zal 't helemaal in orde zijn. Of zal minstens ik toch content zijn.

NMBS SNCB 5542 @ Nonceveux
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Thommy

Citaat van: OlivierV op 28 juni 2020, 23:52:42 PM
Citaat van: Thommy op 28 juni 2020, 21:30:51 PM
Niet echt Belg en toch ook deel wel
LSM Franse broer van de HLE18. Nu alle 4 de modellen. 3 HLE18's in verschillende kleuren en nu de Franse
CC40100 ? :)
Beest van een loc ook.

Jup, die wou ik nog hebben. Nu nog een deel van die wagens voor er achter. Maar die prijzen beginnen meer dan schandalig te worden
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 28 juni 2020, 23:52:42 PM
De tandwielen is trouwens gewijzigd qua kwaliteit, nu nog overstappen naar een volledige as en geïsoleerde wielen, dan zal 't helemaal in orde zijn.

't is te hopen, al zal het feit van een al dan niet doorlopende as daar weinig aan veranderen.
Als de kwaliteit van het gebruikte materiaal goed/beter is, da 's het belangrijkste.
Ook loc's met doorlopende assen hebben met hetzelfde probleem te kampen, kijk maar naar de Mehano HLE26 en sommige Vitrains HLE16...
Men moet nu ook niet de hele kar stenen naar VBv werpen, het is een algemeen voorkomend fenomeen!
Het kan volgens mij van veel dingen afhangen, ik heb (en nu moet ik hout vasthouden), 2 stuks  55 waarvan 1 van de eerste/oudste (5515) en die hebben het niet...

;)

Waterman

Problemen met tandwielen heb ik vooralsnog ook niet gehad (ook hout vasthouden!!)

De nieuwe loc heeft daarentegen wel een bogie die blijft ontsporen.

Met terug geweest, op het testbaantje van vbv was er uiteraard geen probleem.

Het vreemde is dat de loc het probleem eerder lijkt te hebben in bochten met een grotere boogstraal. De bogie draait dan niet goed mee, als ik de loc na de ontsporing opneem zit de bogie vast.

Ik zoek nog even verder naar wat de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn om met een gerichte uitleg terug te kunnen naar de winkel. Als iemand suggesties heeft...

mardig23

Filmpje van maken en naar Kristof sturen. ;)
Mvg Karl

bollen neus

Misschien dat de stabilisatoren niet goed zitten zodat deze zowel de op- als neerwaarts de draaistellen tegenhouden (let op het zou kunnen tis ook mor a niets inhoudende postje van een boerke uit Kemzeke)
Den Eric

Olivier77

Een goede avond,
Mijn laatste lok lok had de volgende problemen. 5528 van de Msm actie.
De lichten schenen door in de cabine. Ik heb zelf een kleine karton zwarte plaatje opvulling gemaakt.
Een van de luidsprekers was niet aangesloten (draden gewoon los).
Mijn lok ontspoorde ook in wissels, telkens naar dezelfde zijde.
Volgens mij kwam een van de tandwielassen uit de bogie naar buiten.
Ik heb deze met seconden lijm vastgemaakt en sindsdien geen last meer.
Mvg
Olivier 77 
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Waterman

Citaat van: mardig23 op 29 juni 2020, 12:18:13 PM
Filmpje van maken en naar Kristof sturen. ;)

Dat staat sowieso nog op het programma!

Citaat van: bollen neus op 29 juni 2020, 14:39:22 PM
Misschien dat de stabilisatoren niet goed zitten zodat deze zowel de op- als neerwaarts de draaistellen tegenhouden

En wat bedoel je daar juist mee?

Citaat van: Olivier77 op 29 juni 2020, 22:13:16 PM
Mijn lok ontspoorde ook in wissels, telkens naar dezelfde zijde.

Het ontsporen doet zich inderdaad ook voor bij het naar links draaien. Maar ik vermoed dat het probleem eerder zit bij het draaien van de bogie gezien die effectief even vast zit na een ontsporing.