Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

mardig23

WAAR IS HET DRAADJE NAARTOE VAN ERVIN OVER DE ESU LINEAS 66  ??? >:(
Mvg Karl

Sicco

Dat is toch hetzelfde draadje als waarin je nu loopt te schreeuwen, een pagina of vier/vijf terug....? Of was er al een ander draadje geopend? Ik heb het niet gezien....

mardig23

Nee Sicco,

Erwin heeft een apart draadje gemaakt in het onderdeel Supering - verbeteren van bestaande modellen

Met foto's, tekst en uitleg.

Ik kreeg plots wat vragen van bij de noorderburen waarom de link naar het forum van die gekke belgen niet meer werkt...
Mvg Karl

Houdini

Citaat van: mardig23 op 03 juni 2020, 11:06:18 AM
WAAR IS HET DRAADJE NAARTOE VAN ERVIN OVER DE ESU LINEAS 66  ??? >:(

Da's inderdaad weg...!

Citaat van: Sicco op 03 juni 2020, 11:08:59 AM
Dat is toch hetzelfde draadje als waarin je nu loopt te schreeuwen, een pagina of vier/vijf terug....? Of was er al een ander draadje geopend? Ik heb het niet gezien....

Karl bedoelt het andere, waar Erwin de aanpassingen die hij gedaan heeft, besprak.
Daar was een apart draadje voor gemaakt :)

Sicco

OK, misschien heb jij eraan gezeten, dan kan het zomaar ineens weg zijn  ;D ;D ;D

Rangeerduivel

Ook als je kijkt in "toon bijdragen" van Erwin is er geen spoor van terug te vinden, het was er nochtans wel...!

;)

PeterVG

Het was er weldegelijk. Een goede bijdrage waar iets uit te leren viel. Jammer dat het weg is.
Zou het verwijderd zijn om in artikelvorm gepubliceerd te worden in MSM?


svvander

Of... een andere complottheorie?  :o 8)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Houdini

Citaat van: svvander op 03 juni 2020, 13:59:28 PM
Of... een andere complottheorie?  :o 8)

Naar ik begreep is ESU geïnfiltreerd in alle verenigingen, clubs, fora, ... om de sporen van de foute roosters uit te wissen. De nieuwe locs worden per direct voorzien
van de juiste roosters. Ze zouden ook pro's ingeschakeld hebben om de reeds verkochte locs ongezien op een nacht terug te halen en de juiste roosters te plaatsen.
Eén grote doofpotoperatie als je 't mij vraagt....



;D ;D  sorry, fantasy off  ;)

Decapod

Met een alias als Houdini lijk jij me anders wel één van die professionals te zijn ...  ;D ;D ;D
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Sicco


Floris

Nog even nareutelen over de discussie omtrent de belgische S3/6 in beierse kleur zonder biezen... Er zijn wel (vrij recente) modellen in beiers donkergroen, met rode wielen:
https://www.eurotrainhobby.com/brawa-steam-locomotive-g-45-h-kbaysts/p4554c321
marklin doet t ook tegenwoordig:
https://www.eurorailhobbies.com/product.asp?mn=1&ca=4&sc=HO&stock=39436
Kan dus best weleens zijn dat de locs er in belgische dienst zo uitzagen.

Rangeerduivel


Decapod

#5279
Dat Beiers groen met rode wielen was de oorsprongslivrei. Wie weet, het zou wel eens kunnen, maar dat lijkt de waarneming van Godfried Saelens (legendarische spoorwegfotograaf) dan tegen te spreken. Op zwartwitfoto's is het in elk geval niet te zien.

Die Märklin- en Brawalok lijken dan weer meer naar het grassige te gaan qua groen. Volgens Wolfgang Dieners (luitenant Diener, pardon  :D) Anstrich und Bezeichnung von Lokomotiven zou het Beiers groen RAL 6007 moeten zijn, of flessengroen, moeten zijn (zelfde als NMBS-flessengroen?).

Enfin, onze Oosterburen weten het blijkbaar zelf ook niet helemaal, want de gerestaureerde S3/6 die in het Deutsches Museum staat zou te sapgroen en te helrood zijn  :o ;D ; ::). Ze noemen hem ook wel de Laubfrosch, de boomkikker, LOL  ;D

Btw: die Beierse stoofkarren zagen er toch allemaal lekker geweldig uit, niet? Heb er vroeger dikwijls over gedacht om al dat Bels getrein te verpatsen en de lederhosen aan te trekken ... .

Kunnen we nog gezellig een paar uurtjes over ouwehoeren. Vermits de grenzen weer opengaan en we ons clubje mogen uitbreiden tot 10, doe ik dat dan toch liever eens met een paar schuimende tarwesmoothies en wat smokende pijpblaadjes.  8)
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.