Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ACFI

Citaat van: bellejt op 15 april 2020, 21:24:23 PM
is de 3701 maar wordt al snel voorzien van een esu, al dan niet een sound en rookgenerator.Decoders zijn op komst vanuit duitsland en een 5 ster motor zit er al in dus geen ombouw nodig.De oude decoder gaat dan in verkoop.

Bedankt Johnny,

ACFI

bellejt

de 3701 is omgebouwd met een vroegere gewone lopi decoder.Ga kijken om zijn evenbeeld in fabriekskleuren om te bouwen met de sound v5. Heb er  trouwens 4 stuks in promotie kunnen verkrijgen via duitsland en komen slechts op 92 euro/stuk.Lekker meegenomen.Wat heerlijk is aan de V5 is die kleine LS die je makkelijk ergens kan bijzetten :).Betaal je wel iets meer voor de gewone V5 maar 10euro op de sound is lekker meegenomen

7003

#5162
Hallo

Mijn nieuwste aanwinst is een reeks 72 van PB messing
met nummer 7209 en er is ook nog een broertje onderweg de 7201.
Weeral veel plezier verzekerd.
Is er iemand die weet welk geluid er voor gebruikt kan worden.
Of iemand die nog een filmpke heeft?
Heb ze zelf niet zien rijden en mijn vader heeft er mee gereden maar dat is te lang geleden.








Mvg
Dimi (7003)

modelbaanHO

Dat ziet er een mooie aanwinst uit.
Spijtig dat de fotookes wat klein zijn.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Michael

Dimi mooie aanwinst heb je ook foto's van de bouw?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

7003

Hoi Michael,

Paul heeft die door iemand laten bouwen.
Je kan deze ook in bouwkit kopen en zelf bouwen.

Mvg Dimi

Thommy

Greetz

Thommy

Sicco

Geen idee, ik zie alleen maar postzegels....

evan

Ondanks de kleine foto's heb ik de baan herkend.  Bellegem!

Leuke loc  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

7003

Inderdaad Bellegem,
Ik heb deze baan vorig jaar kunnen kopen.
Staat nu in de kelder waar ik een spoorbaan ga bouwen en Bellegem wordt daar een onderdeel van.
Mijn baanplan zit nog in een tekenfase.
Het zal in 2 niveaus zijn.
Op tafelhoogte wordt mijn traject met 4 sporen, 2 voor reizigers en enkele goederen voor fictief station herentals te bedienen en van daaruit kan ik ook Bellegem bedienen. In plaats de aftakking naar Turnhout gaat dit naar Bellegem. de andere 2 sporen zijn voor goederen zoals bv het stuk antwerpen schijnpoort naar antwerpen noord met daar tussen den dam. Heb den dam ook uitgetekend niet volledig juist maar toch in de buurt.

Op ooghoogte ongeveer komt eigenlijk antwerpen noord, 2 grote bundels achter elkaar met daar tussen een heuvel voor te heuvelen. En al de rest daar rond wordt haven.

Dat is een heel ambitieus plan en jaren werk.

En daarnaast zou ik mijn 7003 willen uitbreiden met nog 5 broertjes. Dan heb ik ze alle 6.

Mvg
Dimi

PeterVG

Bedankt voor de grotere beelden Dimi.
De locjes zien er echt heel goed uit. Veel beter dan op de foto die op de website van Paul te vinden is. Deze 72 is prachtig gebouwd en oogt heel fraai.
Ik wens je veel moed met je bouwplannen. Klinkt allemaal heel groots. In ieder geval kan je al genieten van Bellegem.
Als je raad wil, deze Geelse Gek woont niet ver uit de buurt vermoed ik en ik ben aan een gelijkaardig groots project bezig.... dus uit mijn fouten kan je leren.

7003

Inderdaad niet ver uit de buurt ik woon in Gierle.
Het dorpje in de kempen van Louis Neefs.
De kelder is voorzien voor de hobby. Maar als je aan het tekenen bent blijkt die al snel te klein.
Ik heb een ruimte van 14m op 5m ongeveer.
Bij mij persoonlijk moet er niet echt landschap zijn dat zegt me niet zo veel.
Ik hou meer van het rijden en het rangeren, het gaat eigenlijk meer om de treintjes zelf.

Mvg
Dimi

Rangeerduivel

Eindelijk aangekomen, wij weten weer wat doen vandaag terwijl het buiten gezellig water giet!



Bouwkit type29 Jocadis

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 28 april 2020, 10:55:08 AM
Eindelijk aangekomen, wij weten weer wat doen vandaag terwijl het buiten gezellig water giet!



Bouwkit type29 Jocadis

;)
Met andere tender (aandrijving) of originele aandrijving?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 28 april 2020, 11:48:42 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 28 april 2020, 10:55:08 AM
Bouwkit type29 Jocadis
Met andere tender (aandrijving) of originele aandrijving?

Weet ik nog niet,
1) andere (aangedreven) tender is moeilijk te vinden daar het een Amerikaans type is, en dan valt het ook nog af te wachten, ik heb ook Roco's die niet goed rijden en veel lawaai maken!
2) volgens iemand die er de ervaring mee heeft gaat de loc met de originele motor er als een speer vandoor.
Daar heb ik misschien de oplossing voor in de vorm van een decoder waarmee ik een andere loc niet rapper kon doen rijden dan op halve snelheid....
ander alternatief;


Er zijn verschillende opties die ik kan proberen, maar daar ben ik lang nog niet aan toe...we zien/jullie horen het wel! :P

;)