Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ERVIN

Knappe aanwinst Karl , je zal zoiets bedoelen denk ik hé.  ;)

Autotrein by Erwin Janssens, on Flickr

Thommy

Die zie je wel vaker in Zeebrugge staan, of onderweg naar/van Kortrijk. Met een 28 er voor of een 77 occasioneel. Ook al paar keer gezien met zo'n 18/19 gedrocht.
Greetz

Thommy

mardig23

#5117
Inderdaad Erwin, dat is exact wat ik in gedachten had ;)

Ik overweeg wel zo van die ingepakte auto's van LS models aan te schaffen om daarop te zetten, dat heeft ook wel iets...
Mvg Karl

Sicco

Citaat van: Thommy op 12 maart 2020, 06:16:20 AM
Die zie je wel vaker in Zeebrugge staan, of onderweg naar/van Kortrijk. Met een 28 er voor of een 77 occasioneel. Ook al paar keer gezien met zo'n 18/19 gedrocht.

Dat zou wereldnieuws zijn, want die rijden niet voor een goederenvervoerders  :D Bedoel je een 13 gedrocht?

mardig23

Beste vrienden,

Na het posten van die autotransporters, heb ik van verschillende mensen berichten gekregen met vragen over nummer en informatie.
Omdat ik eigenlijk van de dingen nog niks afwist, ben ik dan de afgelopen uren maar op zoek gegaan, en ben ik bij deze prachtige lijst terecht gekomen:

http://gamos81.altervista.org/Estero/pdf/Carri/TrasportoAuto.pdf

Ik heb blijkbaar nog veel verzamelwerk... :o
Mvg Karl

SuSke

#5120
ALs je dat lijstje wil bij elkaar krijgen, ga je inderdaad nog veel werk hebben  ;D ;D

Maar een 2-tal stammetjes van zo'n 3m tot 3,5m lang oogt wel mooi
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Thommy

Citaat van: Sicco op 12 maart 2020, 09:20:43 AM
Citaat van: Thommy op 12 maart 2020, 06:16:20 AM
Die zie je wel vaker in Zeebrugge staan, of onderweg naar/van Kortrijk. Met een 28 er voor of een 77 occasioneel. Ook al paar keer gezien met zo'n 18/19 gedrocht.

Dat zou wereldnieuws zijn, want die rijden niet voor een goederenvervoerders  :D Bedoel je een 13 gedrocht?

Kzou moeten miskeken hebben... twas ook vroeg op weg na m'n werk, dus kan wel. Maar leek me geen 13. Nuja kan verwarren met de dagelijkse 18 voor 9 M4'en
Greetz

Thommy

ronny-vdv

Ik zoek de volgende wagens :
- Roco 66530 - nr. 23 87 427 3 001-9 - SNCF GEFCO livrei blauw
- Roco 66530/2 - nr. 23 87 427 3 154-6 - SNCF GEFCO livrei blauw
- Roco 66530/3 - nr. 23 87 427 2 987-0 - SNCF GEFCO livrei blauw

Dus, als je mensen zijn die deze van de hand willen doen, mag je mij een seintje geven.

Bedankt,
Mvg,

ronny-vdv

Robrecht

Die autotransporters van LS Models is mooi spul, gisteren nog van kort bij kunnen zien bij iemand :)
Als ik er ooit tegen kom twijfel ik niet lang volgens mij :D
Op 2dehands staat al een hele tijd een paar Electrotren wagens dacht ik. €40/stuk.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

mardig23

#5124
Die heb ik zien staan, maar 50€ per stuk is voor deze wagons niet verteerbaar voor mij... ;)

Ola, er staan er nog een paar blauwe ook aan 40€... ???
Mvg Karl

Peter

Mijn nieuwste aanwinst voor de Belgische afdeling.
Zal perfekt passen bij mijn station Boom
Model heeft reeds de kleine motor en een digitale stekker
Bedankt voor het aanbod van het prachtige (spiksplinternieuwe) model Sicco

DSCN4628[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

steamdriven

Eindelijk mijn allereerste setje h0 aangekocht. Lang getwijfeld of ik de oversteek van N naar h0 zou maken, maar mijn ogen dwingen me ertoe...
Ik kwam toevallig de promo online tegen tegen en kon me niet inhouden. Voor nog geen €200 heb ik een prachtige Type91, 2 verschillende derdeklas rijtuigen en een bijpassende pakwagen. Ideaal voor mijn klein baantje! Nu is er geen weg meer terug. Alles van Liliput, maar dat was jullie al duidelijk.

Een kleine domper is wel dat de lok enkel nog als AC verkrijgbaar is. Gelukkig heeft een slimmer clublid dan ik al aangeboden om deze naar DC om te bouwen.


Type91rame by Bart Aertgeerts, on Flickr


Type91 by Bart Aertgeerts, on Flickr


Type91pakwagen by Bart Aertgeerts, on Flickr
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Dat is een erg leuke "Trottinet". En een Lilliput, die oorspronkleijk als 2-rail/DC is ontworpen, zal wel vrij gemakkelijk weer om te bouwen zijn naar 2-rail/DC. Maar dat is dus gokken, want "weten" doe ik dat niet.

En is dit de uitzwaai? Ga je ons verlaten? Geen N meer?  :'(
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Dank je, Michiel. Ik ben er blij mee. Ik ken echt niks van de ombouw maar men heeft me verzekerd dat het normaal niet erg moeilijk moet zijn.

Ik heb nog steeds al mijn N-materiaal en ik hou er ook aan vast. Ik heb helemaal niet de intentie om de lokjes die ik heb van de hand te doen. Maar die dingen worden gewoon te klein voor mijn ogen. Ik ben iemand die graag scenery bouwt, veel liever dan rijden. En bij N-spoor is het teveel gepriegel geworden. Je kan niet alles onder een loep bouwen natuurlijk. Nog even heb ik gedacht om met TT verder te gaan maar als herbeginner met een Belgische epII projectje vind ik al moeilijk genoeg dus heb ik het maar op h0 gehouden. Dat ze op de club dezelfde schaal hebben is natuurlijk ook meegenomen. Maar TT blijft echt wel boeien...   ;)
Maar wees gerust, ik blijf met graagte andere N-projecten volgen natuurlijk.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Herwig

Voorzichtig bovenste gedeelte van de schoorsteen van de H0-loc afzagen , dan is die meteen al terug wat  'kleiner'  ...