Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

bellejt

@rangeerduivel

je hebt het juist want is eigenlijk de citroen Kastenente maar stond bij RTT ingeschreven als acadiane.Was raar maar de 2 modellen zijn gebruikt.Deze werd later als oranje voertuig gebruikt maar daar heb ik nog geen mini voorbeeld van gevonden

Peter

Nog een zeldzaam, weliswaar al oude Belgisch modelletje van een Renault R4 van taxipost

DSCN0938 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

mardig23

#5102
Vorige week ben ik trotse eigenaar geworden van de nieuwe Hommel van ESU.

Het is een prachtige loc, zeer mooi uitgevoerd, met de indrukwekkende Locsound V5.
Vooral dat laatste is een opmerkelijk verschil. Het geluid is echt fenomenaal te noemen.

Maar (en dat is de voor mij de eerste keer over een loc in deze prijsklasse) toch enkele bedenkingen.
We gaan er toch van uit dat dit merk tot de absolute top behoort.

Ik snap niet dat ik deze loc zich aanmeldt op de Ecos2 met als omschrijving "Class 77 ECR" en dat het loc-icoontje ook de witte ECR weergeeft. :-[
Dit is geen 77 maar en 66, en het is geen ECR maar een RRF!
Dat gaat er bij mij dus echt niet in zoiets, hoeveel extra werk kan dat nu zijn om dat goed te doen?

Vervolgens was er een buffertje afgebroken, en staan de andere allemaal een beetje scheef zie maar op de foto hieronder).

Gelukkig kocht ik deze bij Henri, en die sprong direct in de bres. Er waren meerdere locs met beschadigde buffers, en ze meldden allemaal aan met 77 ECR :o
We wachten op antwoord van TSD...

Verder moet ik ook zeggen dat deze loc een zeer hoog niveau haalt. Deze RRF was de allereerste 66 die ik ooit in het echt zag in de Gentboog en het was liefde op het eerste gezicht😍





Mvg Karl

bellejt

denk dat het aanpasbaar is met de locprogrammer maar zou inderdaad niet mogen.

mardig23

Dat klopt hoor Johnny, het is niet zo moeilijk om dat aan te passen.

Het gaat gewoon, zoals jij ook aangeeft, om het principe dat dat niet zou mogen als je zo een dure loc koopt. :-\
Mvg Karl

hapkin

Loc afbeelding zit toch in je ecos en niet in de decoder ...

ERVIN

Citaat van: hapkin op 23 februari 2020, 16:07:08 PM
Loc afbeelding zit toch in je ecos en niet in de decoder ...

Ja dat dacht ik eigenlijk ook.
Wel een knappe verschijning hé Karl , maar ikzelf heb hem nog nooit in het " echt " mogen aanschouwen. :'(

Robrecht

#5107
Zaterdag eens een impulsieve trip gedaan naar Ingelmunster. Er lag daar een 5517 te wachten op mij. In de rekken trof ik een setje M6-en dat wat eenzaam leek...  ::)

M6
Ze staan wat kort op elkaar, maar anders was mijn stuk spoor te kort  ;D

Nu op zoek naar een setje met stuurstand om aan te vullen.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

SirGresley

Had De Post niet enkel R4 Fourgonettes en niet de berline?
Bij het Brekina model moet eigenlijk de opdruk "De Post" weg omdat het een R4ke is met oude grille.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

mardig23

Ik heb nog wat leuks kunnen wegkapen bij een medeforumlid, bedankt alweer ::) ;D

Roco STVA's, speciale reeks voor MC Vedes is mij verteld, volledig geen verstand van, en mijn allereerste aankoop van moderne autostransporters.
Nu nog de ottokes voor erop.

Iemand een idee wat hier nog bij aan kan? Ik wil een ietwat correct stammetje van een meter of 3 - 4, met liefst niet te veel dezelfde nummers... ???



Mvg Karl

SuSke

Mooie aanwinst Karl.
Je kan de sleep aanvullen met de andere kleurtjes die door STVA gebruikt werden, licht-grijs en blauw dacht ik.
Misschien ook een paar van hun l age wagens om bestelwagens en vrachtwagens te vervoeren.
En dan natuurlijk de onvermijdelijke klaas ervoor.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Inderdaad een prachtige aanwinst. Zoals Suske suggereert, samen met een paar anders kleurige wagens van STVA
Wat de nodige auto's betreft: ik vrees dat die de prijs van je wagens gaan overstijgen  ???
Met vriendelijke groeten
Peter


mardig23

Merci mannen, ondertussen al wat nummertjes opgezocht om de stam te verlengen. Dat belooft nog een boeiende zoektocht te worden!

En inderdaad Peter, die belading gaat een cent kosten, maar het is wel erg de moeite!

De onvermijdelijke klazen staan al te popelen!
Mvg Karl

ronny-vdv

Mooie wagens.
Ik zoek de wagens van Gefco.
Moest er iemand deze hebben, en deze van de hand wilt doen, laat het maar weten.
Bedankt,
Mvg,

ronny-vdv