Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Bundesbahnfreak

#4995
We zijn nu 12 jaar met M6 op schaal 1/1 bezig, als ik dan naga hoeveel wijzigingen we al op dit materieel gedaan hebben. Voor de reiziger en liefhebber al dan niet zichtbaar.
Sinds de tijd dat LS bij ons ze komen opmeten zijn al vrij veel details veranderd. Bij de Bx denk ik dan aan ETCS met andere en bijkomende antennes op het dak. 
Momenteel staan de eerste in Cuesmes voor grote revisie en worden er wat dingen veranderd. Zo zouden volgens geruchten de grote buitendisplays verdwijnen. Of er iets anders voor in de plaats komt weet ik niet. De rolls out van de eerste zou nog voor deze maand zijn.  LS kan misschien weeral een wederoplage doen
Groeten

B_Modelbouw

Geen displays meer ? ... Net nu ik ze in model wat verdraaid heb.

Bij 1:1 merkte ik al dat er velen niet meer werkten, mogelijk is de kost te groot.
Hebben de M7 deze displays ook nog ?
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Bundesbahnfreak

Ik dacht dat de displays van de M7s in de vensters in gewerkt waren. Wat de M6 displays betreft, inderdaad, dure stukken en waterindringing.

B_Modelbouw

Verdraaid ... verfraaid (auto correct 😡)

Vochtproblemen daar hebben de schaalmodellen geen problemen mee...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


the_gold

Citaat van: ERVIN op 12 december 2019, 15:03:10 PM
@the_gold , die heb ik vandaag ook in Berchem gezien , echt mooi hoor.  ;)

Hopelijk blijft hij even zo, deze week een desiro gezien...die was gewoon volledig herspoten inclu ramen...echt niet meer gewoon... :-\

OlivierV

Misschien gewoon eens tijd voor een andere livrei, dat wit trekt echt graffiti aan.
Een wit doek is toch het fijnste om iets op te tekenen zeker.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 12 december 2019, 23:12:22 PM
Misschien gewoon eens tijd voor een andere livrei, dat wit trekt echt graffiti aan.
Een wit doek is toch het fijnste om iets op te tekenen zeker.

Ja maar dat ligt niet aan het wit, ze gingen ook kladden op het Bordeaux, en moest er nu nog flessengroen rond rijden, ware die ook wel vol getaterd!

Gewoon die gasten eens betrappen op plaatsen waar de treinen opgesteld staan in het weekend, ze wat stampen onder hun kl**** geven en hun dan het uurloon van die bewakers laten betalen + de reinigingskosten.
Maar zoals voor alles is het gerecht hier in Belgie veel te laks, uitgenomen voor flitsboetes... ::)

;)

mardig23

wat stampen onder hun kl**** geven

Hell Yeah🤟
Mvg Karl

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Chrisrail

#5004
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

B_Modelbouw

Ballen of niet... ze een degelijke straf geven, ik betaal er trouwens voor...

1) de spoorwegterreinen degelijk afsluiten, zodat zo'n gespuit/ gespuis er niet meer bij kan

2) willen ze spuiten ... er zijn genoeg legale plekken waar het mag (maar ja dan is de kick eraf)

3) wie betrapt wordt niet met het wijzende vingertje aanspreken van "Foei, dat mag niet", maar
  degelijk straffen... een degelijke taakstraf om zo'n rijtuig terug grondig te reinigen.
  Maar ja, waar is het misgelopen dat een crimineel beter af is dan een dakloze... eigen tv, internet,
  bed, ... terwijl die laatste moet zien rond te komen met een doos als bed, dak,...

4) In een ontwerpwedstrijd zie je die wildspuiters ook nooit ...

En terug naar die M6 ... zonder displays, schilder er dan de skyline op van de mogelijke bestemmingen op.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


nmdsdiesel

Zo mijn stam van i4/i5 heeft een loc HLE16 gevonden via dit forum :-)

IB, 3 rail => 2 rail, NMBS TP III, IV & V

mardig23

Nog wat spullen kunnen overnemen van enkele forumleden 8)

THX!!







Mvg Karl

the_gold

Al van 22 nov aan het wachten op een roco kap van een vlottende cabine 54 (roco webshop)  Eindelijk het pakket vandaag aangekomen...blijkt er een of andere Oostenrijkse HLE kap in te zitten met een sticker op de verpakking 'SNCB 54' ...daar zou men toch de haren van uit trekken, na piko stelt roco me ook teleur.  :-X ::) en aan het tempo van roco zijn we weer voor minimum een maand vertrokken.

ERVIN

En de Mardig ( Karl ) blijft maar M6'en en andere fraaie dingen kopen , jij zal een héél groot station moeten gaan bouwen vriend.  ;)