Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Alan On Track

Ik ben een ontzettende liefhebber van de CIWL en tijdperk I materieel. Gek genoeg heb ik tot nu nooit zulk materieel in mijn 'vloot' gehad. De Ostende-Wien-Express van Hobbytrain stond echter al lang op mijn verlanglijstje en toen ik de volledige stam vorige week op een webshop vond heb ik niet geaarzeld. Mijn modelbouwbudget is wel even op nu voor de komende tijd   :'( maar het is toch zo'n mooie rijtuigstam. Hun afwerking met binnenverlichting zijn de prijs zeker waard.

IMG_20190930_165525594_HDR by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20190930_165549524_HDR by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20190930_170107217_HDR by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20190930_170121068_HDR by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20190930_170135041_HDR by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20190930_170228865_HDR by Alan Jockmans, on Flickr

Voorlopig hang ik ze achter mijn tijdperk III stoomlocs, bij afwezigheid van tijdperk I materieel  :P .Jammer eigenlijk dat er nagenoeg geen Belgische Tijdperk 1 loc's te vinden zijn. Zeker een type 12 van de état Belge zou ik graag voor deze stam hangen. Prachtlocomotieven waren dat! PB messing heeft die ooit eens aangekondigd naar het schijnt, maar veel vind ik daar niet over. 
Modelbouw is een kunst

modèlisme

Type 12 is op komst. Alle onderdelen zijn klaar, maar het prototype moet nog gebouwd worden. Momenteel geen tijd er voor.
Paul.
 

Koen

#4862
@ Alan,

Proficiat met je mooie aanwinst!
Van welk merk zijn deze rijtuigen?
Zelf heb  ik er blauwe van Trix (tijdperk II)  in bestelling staan.

Je moet dit filmpje maar eens zien. Echt de moeite en heel interessant.

https://www.youtube.com/watch?v=QalSYjI6hs8&feature=push-sd&attr_tag=np7DOUk76klwMq0Y%3A6

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Koen,
Volgens mij zijn die rijtuigen van Hobbytrain
Super modellen maar ik vermoed niet goedkoop.
Ik wacht zelf op de Brawa rijtuigen van de tijdperk II Rheingold. Denk dat mijn spaarvarken dan helemaal leeg zal zijn + nog ......
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Citaat van: Peter op 01 oktober 2019, 17:28:26 PM
Koen,
Volgens mij zijn die rijtuigen van Hobbytrain
Super modellen maar ik vermoed niet goedkoop.
Ik wacht zelf op de Brawa rijtuigen van de tijdperk II Rheingold. Denk dat mijn spaarvarken dan helemaal leeg zal zijn + nog ......

Dat deze niet goedkoop zijn, geloof ik best. Als ik zie wat ik nog moet neertellen van deze van Trix ... en om dan nog maar te zwijgen over wat ik voor de 241 van Trix en de 231 van REE (stoomlocs) betaald heb... Een grote investering.
De versie van LS-models was ook al niet zo goedkoop maar toch zo prachtig.
Mijn spaarpot is ook zo goed als leeg  ::).

Gelukkig doe je zo'n zotte aankopen niet elk jaar hé. Maar het is een set waar ik al lang van droom.
Helaas heb ik nog niet het genoegen gehad om deze trein in het echt te kunnen nemen. Maar daarvoor moet je een zeer grote spaarpot hebben (niet voor een gewoon werkende mens  :-\). Gelukkig hebben we onze hobby met de verschillende HO-modellen waarmee we kunnen dromen van een reis in Oriënt-Express  ;)

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Frank_N

#4865
Fleischmann 8301 goederen begeleidingswagen met sluit verlichting, nieuw in ovp.
Sonderausgabe 1973..... 8)
Gevonden te Hilversum op de N spoor beurs 8 september.
Natuurlijk word de sluitverlichting vervangen door led's:
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=21&t=7663
Groet van Frank

Alan On Track

De stam is inderdaad van Hobbytrain.

Ik heb voor de vijf rijtuigen uiteindelijk een kleine 500 euro mogen neertellen, inderdaad geen aankoop die ik elk jaar zou doen (ik heb bovendien echt al (te?) veel geld aan treinen uitgegeven dit jaar  ;D ) maar zoals gezegd is de uitvoering en afwerking het zeker waard. De detaillering is echt fenomenaal, ook in het interieur. Normaal gezien is dat voor mij minder belangrijk omdat dat doorgaans minder zichtbaar is, maar door de ingebouwde binnenverlichting komt het interieur net zeer sterk tot haar recht. Ik ga er misschien zelfs figuurtjes in plaatsen  ::) . De rijtuigen hadden misschien nét ietsje soepeler mogen rijden, het lijkt of de wielen niet zo goed doorrollen als mijn ander materieel, maar op de baan geeft dit echter geen problemen op de baan dus ik klaag niet  :). Buiten het feit dat de wagens echt heel fragiel zijn en de demontage in mijn ogen onnodig gecompliceerd is (zes vijsjes én een kliksysteem is misschien een beetje overkill) heb ik verder eigenlijk geen opmerkingen op het model. Het was de investering zeker waard.

Het enige wat ik misschien wel mis, eigenlijk bij alle treinen die tegenwoordig verkocht worden, is een beetje informatie en geschiedenis over het grote voorbeeld. Ik ben zelf door mijn interesse nogal ingelezen in de geschiedenis van de CIWL en zelfs specifiek de Ostende-Wien-Express, maar een bijgevoegd dossiertje bij deze rijtuigen hierover had wel leuk geweest. Het is misschien veel gevraagd van de fabrikanten, maar zouden jullie het niet interessant vinden moest elk model vergezeld worden van een overzichtje met de geschiedenis en inzet van de trein in het echt?
Modelbouw is een kunst

mardig23

Blokskes, blokskes en blokskes ::)








Mvg Karl

svvander

Mooi, mooi... ik heb er gisteren ook nog naar zitten kijken. Op Wish (Chinese rommel App) stonden er ook een heel pak... maar als ik dan ging rondkijken op de bekende sites, bleken die helemaal niet goedkoper.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

B_Modelbouw

Er zitten enkele leuke tussen... die ik ook wel kan gebruiken
(Container Frame voor grote lasten en de containers met zeildoek)

Zelfs de Bulk- Ketel en zeer gedetailleerde 45 voeter zouden hier niet mis staan
Al is het om de mini Combinant wat meer werk te geven binnen enkele jaren 😉

Nu nog een fabrikant die de BASF ketel-containers in H0 uitbrengt.

Welke fabrikant zijn ze ?
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Koen

Citaat van: Alan On Track op 01 oktober 2019, 23:58:22 PM
De stam is inderdaad van Hobbytrain.

Ik heb voor de vijf rijtuigen uiteindelijk een kleine 500 euro mogen neertellen, inderdaad geen aankoop die ik elk jaar zou doen (ik heb bovendien echt al (te?) veel geld aan treinen uitgegeven dit jaar  ;D ) maar zoals gezegd is de uitvoering en afwerking het zeker waard. De detaillering is echt fenomenaal, ook in het interieur. Normaal gezien is dat voor mij minder belangrijk omdat dat doorgaans minder zichtbaar is, maar door de ingebouwde binnenverlichting komt het interieur net zeer sterk tot haar recht. Ik ga er misschien zelfs figuurtjes in plaatsen  ::) . De rijtuigen hadden misschien nét ietsje soepeler mogen rijden, het lijkt of de wielen niet zo goed doorrollen als mijn ander materieel, maar op de baan geeft dit echter geen problemen op de baan dus ik klaag niet  :). Buiten het feit dat de wagens echt heel fragiel zijn en de demontage in mijn ogen onnodig gecompliceerd is (zes vijsjes én een kliksysteem is misschien een beetje overkill) heb ik verder eigenlijk geen opmerkingen op het model. Het was de investering zeker waard.

Het enige wat ik misschien wel mis, eigenlijk bij alle treinen die tegenwoordig verkocht worden, is een beetje informatie en geschiedenis over het grote voorbeeld. Ik ben zelf door mijn interesse nogal ingelezen in de geschiedenis van de CIWL en zelfs specifiek de Ostende-Wien-Express, maar een bijgevoegd dossiertje bij deze rijtuigen hierover had wel leuk geweest. Het is misschien veel gevraagd van de fabrikanten, maar zouden jullie het niet interessant vinden moest elk model vergezeld worden van een overzichtje met de geschiedenis en inzet van de trein in het echt?

Roco of Fleischmann (één van beide) deed dit bij speciale modellen. Ik heb twee locs waar een DVD bij was met info over de desbetreffende loc. Of er andere fabrikanten zijn die dit concept uitgeprobeerd hebben, weet ik niet. Maar het zou inderdaad leuk zijn als ze dergelijke info bij elke loc of treinstel zouden bijvoegen. Alleen vrees ik dat dit een serieuze meerkost zou betekenen. Tenslotte moet alles opgezocht en verwerkt worden en dat kost geld. De gespendeerde uren maar ook eventuele rechten moeten betaald worden.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Nu weet ik waar al die containers naar toe gaan !!  ;D ;D

Zijn wel prachtige dingen, maar nog veel te netjes  ::) ::)
En die flatbeds daar zou ik er ook wel een paar van willen scoren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mardig23

@Bert, Die ketelwagens komen wel. Das iets voor VBV ;)

Die 2XL zijn van LS Models. De rest is een mix van B-models, Marklin, Walthers, Herpa en Athearn denk ik...

@Suske, Ik weet het, ze zijn veel te proper, maar wat verweren betreft ben ik een bangsch.... :o
Vroeg of laat begin ik daar wel eens aan...
Wat ik eigenlijk niet snap is waarom de fabrikanten altijd van dat proper materiaal maken. Ik zit heel de dag tussen de containers, en er komt zelden 1 voorbij zonder deuk of roest. ???
De flatracks zijn van Herpa.
Mvg Karl

Peter

Ook ESU heeft prachtige ketelwagens in H0 aan een goede prijs.
Dit jaar komen ze (of zijn ze al leverbaar) met zeer mooie Drukgasketelwagens

http://www.esu.eu/produkte/pullman/spur-h0/
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Citaat van: mardig23 op 02 oktober 2019, 12:51:26 PM
...
@Suske, Ik weet het, ze zijn veel te proper, maar wat verweren betreft ben ik een bangsch.... :o
Vroeg of laat begin ik daar wel eens aan......

Zal jou de volgende keer als er een workshop is in de club uitnodigen, dan helpen we je wel over die schrik heen :) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.