Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM


Rangeerduivel

Citaat van: mardig23 op 07 augustus 2019, 16:56:05 PM
Voordeel hieraan, je kan er achter hangen wat je wilt, het klopt toch niet ;D

Ik zou mij dan maar gauw een paar Duitse donderbussen aanschaffen als ik jou was!  ;D ;D

Citaat van: mardig23 op 07 augustus 2019, 16:56:05 PM
hier ook gewoon de doos in frennen gescheurd, er zaten zelfs onderdelen en een handleiding van een andere trein in ???
De isimo kapot getrokken, enz...
Ook de binnenverpakking is verdwenen, en die zat er in de State nog wel in...

Is er dan nergens een mogelijkheid/instantie waar men klacht kan neerleggen wegens wanpraktijken van betreffende douanedienst?
OK, je loopt dan misschien met je hoofd tegen de muur, maar wie niet waagt, niet wint!
Misschien even aankloppen bij testaankoop met foto's en uitleg,
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi9xd6diPHjAhWJL1AKHSCaCx4QFjAFegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Fwww.test-aankoop.be%2Fklagen%2Fpublieke-klachten%2Fpublieke-klacht%3Freferenceid%3DCPTBE00068630-51&usg=AOvVaw2OucS5jm9fagDU4ndqAp4D
Douane heeft recht om te controleren, niet om te beschadigen...en het is zo goed als zeker dat dit door de Belgische douane gedaan is.

;)

loebaske

#4772
Misschien bij testaankoop....

De B douane.....ja zeg...liever hun bezighouden met zoiets onnozel, want wie weet steekt daar 5 ton drugs in.....
Dat is het apenland B

Heb je al iets beter geweten hier???

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 07 augustus 2019, 17:59:16 PM
want wie weet steekt daat 5 ton drugs in.....
ook bij de douane gewerkt Eric?  ;D ;)

mardig23

#4774
Ik ben er zes weken mee bezig geweest via allerlei instanties, en het wordt steeds weggewimpeld.

Ik ben er zelfs mee bij mijn advocaat geweest, en die zong in de juiste toon: "Let it gooooo, let it gooooo" ::)

Het heeft me meer aan taksen, stukken en tijd gekost dan dat ik heb gewoon op de beurs in Houten had gekocht, maar het is een cadeau, dus ik parkeer dat met veel plezier in het verleden....

Op naar de volgende!

Mvg Karl

Thommy

Citaat van: loebaske op 07 augustus 2019, 17:59:16 PM
Misschien bij testaankoop....

De B douane.....ja zeg...liever hun bezighouden met zoiets onnozel, want wie weet steekt daar 5 ton drugs in.....
Dat is het apenland B

Heb je al iets beter geweten hier???

Het gaat hem niet om 1 doos hé. Kijk hoeveel pakjes er toe komen uit china en andere landen. Ik heb er ook snel een 5tal/maand of meer doordat ik o0splitst om onder de 22euro te blijven.
Ze zijn onderbemand en het enige dat ze gebruiken is een cuttermes en tape. Het is voornamelijk voor namaak speelgoed/kledij/... uit te filteren.

En ge gaat mij niet zeggen dat niemand van jullie al eens gevraagd heeft een verkeerd bedrag op een doos te zetten? Net om die douanetaksen lager te hebben?
Greetz

Thommy

SirGresley

Thommy,
Ik heb de laatste tijd geregeld autootjes uit de US laten komen. Eerste keer bananendoos, zonder problemen. Daarna een kleintje, zeg 15x10, en daar mot ge op betalen!!
Nog eens, een gewone doos, langs onder opengesneden door douane. Omdat het valiesje er serieus vast in zat konden ze niet alles controleren en dus geen taks
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

the_gold


svvander

Ni twijfelen kopen... of het moet zijn da ge wacht op ene met sound. (Maar die zijn niet zo heel vaak meer te vinden 2de hands heb ik al gemerkt).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

the_gold

Ik heb hier een crossrail rijden, welliswaar zonder snd...

svvander

Ik heb de DLC versie, met sound. Nog geen seconde spijt van gehad. Alleen spijtig dat ze Mehano niet meer bestaat. Ok ClassiX heeft ze nog wel ff uitgebracht, maar ik vind er ook niets meer van terug. (Bestaat dit merk ondertussen ook niet meer?).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: svvander op 08 augustus 2019, 20:07:17 PM
... of het moet zijn da ge wacht op ene met sound. (Maar die zijn niet zo heel vaak meer te vinden 2de hands heb ik al gemerkt).

Die sounddecoder is zeer gemakkelijk in te pluggen, 8-polig voor de (vroegere) Mehano versie, en 21MTC voor de Mehano Lemke versie
De sound is simpel van Esu (gratis) te downloaden.
Als het een "Lemke" loc is heb je nog LED verlichting op de koop toe...maar bij de beschrijving staat "land van productie; Slovenie" dus zal het wel de eerste versie zijn mijgedacht... :-\

;)


Break302

De Mehano 66 ers hebben ook led verlichting  ::)

Jos

Rangeerduivel

Citaat van: Break302 op 09 augustus 2019, 00:01:15 AM
De Mehano 66 ers hebben ook led verlichting  ::)

Jos

Ja dat kan wel, maar ik bedoelde eerder veel fellere verlichting en verlichtingsmogelijkheden zoals rangeerlichten voor B en NL, apart schakelbaar, derde frontl aan- uit enz... (allemaal mogelijk door die 21MTC)

;)

Robrecht

Citaat van: mardig23 op 06 augustus 2019, 23:10:34 PM
Dit is ook een leuke, met een verhaal.

Er bestaat een foto van de 29004 in de bocht van Ekeren (Lijn 27A) - http://www.bfoto.be/foto.php?id=3878 (foto GC)
Dus misschien dat die 29003 van u ook wel eens op Belgisch grondgebied gereden heeft?
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...