Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

bellejt

maar wel met rendement verkopen :)

Sicco

Wellicht als je er bovenop zit. Niet te vroeg, niet te laat. Een soort van speculeren. Dan is de beurs makkelijker  ;D

Jef

Dat zijn speciale liveries hé.

Er staan op eBay 15 exemplaren te koop (nieuw & tweedehands)
De goedkoopste kost € 1.280,05 en de duurste € 2.031,93

Dat is in de verste verte nog geen € 5.000 hé...  ;)
Tuut zei de trein en de statie vertok.

mardig23

#4758
Sorry hoor Johnny, die worden aangeboden aan 5000€, daarom nog niet verkocht.

Ik heb hier heel zeldzame soortgelijke Marklin spullen staan, die destijds honderden, en soms duizenden euro's hebben gekost, en die je aan de straatstenen niet meer kwijtgeraakt.

Een SK800 kocht je 5 jaar geleden niet onder de 600€. Dat gaat momenteel vlotjes voor 250€ :-[

Treinen zijn een slechte investering op lange termijn, en het is zoals met oldtimers: Je moet er een shitload van kopen, in de hoop dat er dan net die ene tussenzit die iedereen graag wil op de moment dat jij gaat verkopen...

Maar deze discutie is op verschillende fora al heel dikwijls voorbij gekomen. Ik zou zeggen: koop wat je graag ziet, en rij de wielen er onderuit ;D
Mvg Karl

SuSke

#4759
Helemaal gelijk Karl.  ;D ;D ;D

It's just for the fun of it, en na mij.... daar zal ik niet van wakker liggen. Mijn nazaten weten dat het geen h*l meer opbrengt, alleen maar een zakcentje.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

just4fun

Citaat van: SuSke op 02 augustus 2019, 11:27:25 AM
It's just for the fun of it
Dat hebt ge nu eens juist gezegd.
Just4fun aka Paul  ;) 

mardig23

Onder het motto "Just for fun", nog een paar leuke prutsen gevonden:

Muisje om binnenkort de HSL mee te bedienen:


Nog wat leuke bureauversiering:

Mvg Karl

SuSke

#4762
Karl, waar heb jij die lelijke eend gevonden?  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mardig23

Hoi Frans,

Van één van de 8 mensen van het ex-Fyra team van de NS.
Dit waren de mensen die verantwoordelijk waren voor het merk "Fyra" en de markting er rond.
Hij heeft wat van die spulletjes kunnen redden van de vernietiging.

Ik heb ook 1 van de 8 originele Fyrajasjes gekocht waar die mannen mee rondliepen...

Leuk spul allemaal :P
Mvg Karl

mardig23

Dit is ook een leuke, met een verhaal.

Van een kameraad gekregen uit de USA die wist dat ik graag Klazen zie, compleet naar de kl***n geholpen door de douane. :'(
Desondanks het een cadeau was nog een pak kosten op moeten betalen, en uiteindelijk geen vergoeding gekregen voor de schade. >:( >:(

Na lang zoeken naar stukken en wat hulp van een zekere Sinterklaas is dit het resultaat:
(past wel niet op mijn Bels baantje, maar een gekregen paard...)


Mvg Karl

Robrecht

Ze zullen gedacht hebben dat er nog wat anders in stak dan wat elektronica  ;D
Toch een mooie, ferme cadeau!
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

ceuleer

Ferm machien Karl. Die klaas heb ik zelf ook al enkele jaren in mijn bezit.
Dat van die douanen, dat heb ik ook eens voorgehad met een loc die ik in de USA aankocht.
De flappen van de OVP hadden ze er gewoon afgescheurd om de binnendoos eruit te krijgen, en er dan maar terug aangepakt met brede inpaktape waarop hun logo stond.
De tape nog eens verder rond de OVP geplakt, dat heeft mijn nogal wat moeite gekost om die brol eraf te krijgen zonder dat de kleur van de doos ermee af kwam.

Dat de loc ooit in Belgie gereden heeft weet ik niet, maar van de Blauwe HHPI 29001 en 29004 heb ik een foto met een sleep Xpedys kolenwagons.

ERVIN

Knappe loc Karl  ,van welk merk is deze?

mardig23

Merciekes,

Dit is een Mehano.

En hier ook gewoon de doos in frennen gescheurd, er zaten zelfs onderdelen en een handleiding van een andere trein in ???
De isimo kapot getrokken, enz...
Ook de binnenverpakking is verdwenen, en die zat er in de State nog wel in...

Ik denk niet dat hij ooit in deze kleuren in België heeft gereden, maar ik denk dat ik dat voor 1 keer door de vingers ga zien.
Voordeel hieraan, je kan er achter hangen wat je wilt, het klopt toch niet ;D
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

ze zouden zo in Duitsland moeten gereden  hebben