Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Robrecht

Citaat van: Rangeerduivel op 17 juli 2019, 10:34:07 AM
De producent schrijft voor om de bakken op een recht spoor met de hand in elkaar te duwen, maar ik weet uit ervaring dat het soms nodig is om de beide koppelingshelften eens goed in elkaar te duwen, die durven al eens slecht kontakt geven en dan brandt de sluitverlichting niet daar de decoder in het voorste- (motor)stel zit.
;)
Ik bedoelde eerder dat de bodem er maar los onder hangt aan de andere cabine.
Maar je hebt gelijk dat ik mogelijk niet hard genoeg heb geduwd en dat daarom de sluitlichten niet gingen branden. Viel me pas op toen ik de foto zag, was te hard afgeleid door die cirkels op het dak.  ;D
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Jef

Is het eigenlijk mogelijk om twee desirostellen aan elkaar te koppelen?
Beiden worden uiteraard apart aangedreven en voorzien van verlichting zoals bij 2 locs in dubbeltractie, maar kan men 2 desirostellen fysiek aan mekaar koppelen of is daar niks voor voorzien?
Tuut zei de trein en de statie vertok.

Robrecht

Citaat van: Jef op 17 juli 2019, 14:05:06 PM
Is het eigenlijk mogelijk om twee desirostellen aan elkaar te koppelen?

Ze hebben standaard een mooie namaak-koppeling. Maar ik dacht dat deze eenvoudig te verwijderen zijn om dan andere (functionele) koppelingen te kunnen gebruiken tussen 2 stellen.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Jef

Citaat van: BrainFeeder op 17 juli 2019, 14:11:56 PM
Ze hebben standaard een mooie namaak-koppeling. Maar ik dacht dat deze eenvoudig te verwijderen zijn om dan andere (functionele) koppelingen te kunnen gebruiken tussen 2 stellen.

Merci Robrecht!  :)
Tuut zei de trein en de statie vertok.

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Robrecht

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

svvander

Maar den inhoud... nog mooier. Ik zal ze straks eens fotograferen. Een stammeke K-wagons.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

yannickvw

Jammer, dat al die OVB dingen zo slecht rijden, alle, vind ik toch.

BR-59

@ yannickvw: Kunt u uitleggen wat de toegevoegde waarde is van uw opmerking over de rijeigenschappen van OVB 'dingen'?

Rangeerduivel

Ik heb een sleep van 7 OVB K-rijtuigen en die gedragen zich voortreffelijk,
moet wel eerlijk bekennen dat ze een kleine "inrijperiode" nodig hadden.
In den beginne durfden ze nogal eens uit de rails in de bochten, maar nu is dit verleden tijd.
Na wat zoekwerk kwamen Roco universele koppelingen 40395 als beste uit de bus...

;)

loebaske

Heb de OVB set(6 rijtuigen) ook in men bezit, en rijden perfect, wel toegeven dat er ruime bochten liggen en de Roco kortkoppeling...

mardig23

Citaat van: BR-59 op 18 juli 2019, 13:11:31 PM
@ yannickvw: Kunt u uitleggen wat de toegevoegde waarde is van uw opmerking over de rijeigenschappen van OVB 'dingen'?

Yannick geeft zijn beleving en mening weer over de OVB's. Dat mag op dit forum, toch?

En zo heeft Sven ondertussen geleerd dat die dingen standaard uit de doos uit de R1 vliegen (ik kan het weten, heb zo ook allemaal moeten temmen ::)), en dat dat opgelost is met de Roco 40395 koppelingen.
Het bespaart Sven een bang momentje, en een hoop opzoekwerk naar de juiste oplossing ;D

Toch een leuke toegevoegde waarde, niet?
Mvg Karl

mardig23

Ah ja, Sven,

Mooie aanwinst, mooie rijtuigen!

Wat ga je ervoor hangen?
Mvg Karl

bollen neus

Karl, ik heb een donkerbruin gevoel dat dit een locomotief gaat zijn, tja nen elektrische vélo da zou wat onnozel overkomen hé? ;)
Den Eric.

mardig23

Dat is nog eens een uitdaging Eric ;D
Mvg Karl