Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

doomslu

Je hebt gelijk Saskia.

Over smaken gaan we niet redetwisten hé.  ;)
Bij mij vallen die retrobanen niet echt in de smaak, en ik denk dat ook Karl dit met een knipoog schreef...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mardig23

#4681
Eeeuh jaja  ;) ;) ;)

En ik citeer één van onze grootste Vlaamse Schrijvers: Over smaak valt te twisten!

Maar je hebt volledig gelijk hoor Saskia, iedereen baas op eigen baan!!

En ik moet mijn sporen nog verdienen ::) ;D, dus ik ben de laatste die commentaar moet geven op andere mensen hun knutsels...
Mvg Karl

Dirky

Citaat van: doomslu op 11 juli 2019, 19:30:31 PM
Je hebt gelijk Saskia.

Over smaken gaan we niet redetwisten hé.  ;)
Bij mij vallen die retrobanen niet echt in de smaak, en ik denk dat ook Karl dit met een knipoog schreef...


En ik heb hiermee een pint verdiend: ik zei tegen mijn collega:"wedden dat Luc Dooms dit nog vóór de middag gaat bekritiseren!"... ;) ;) ;)

"verschrikkelijk" ... ik denk inderdaad dat die man verschrikkelijk veel plezier beleefd aan zijn baan. Niets moet, alles kan! ... en wees gerust, van die banen zijn er veel in ons belge-landeke. En wie weet, misschien lezen die wel modelspoormagazine! :D

stoomlokje

daar mag je zeker van zijn  ;)

Thommy

Citaat van: Dirky op 11 juli 2019, 22:35:02 PM
Citaat van: doomslu op 11 juli 2019, 19:30:31 PM
Je hebt gelijk Saskia.

Over smaken gaan we niet redetwisten hé.  ;)
Bij mij vallen die retrobanen niet echt in de smaak, en ik denk dat ook Karl dit met een knipoog schreef...


En ik heb hiermee een pint verdiend: ik zei tegen mijn collega:"wedden dat Luc Dooms dit nog vóór de middag gaat bekritiseren!"... ;) ;) ;)

"verschrikkelijk" ... ik denk inderdaad dat die man verschrikkelijk veel plezier beleefd aan zijn baan. Niets moet, alles kan! ... en wees gerust, van die banen zijn er veel in ons belge-landeke. En wie weet, misschien lezen die wel modelspoormagazine! :D

Hetzelfde met de ovalen van vroeger. Zeker nog veel mensen met zo'n baan ook (die van m'n nonkels mid 80 ook). Mensen probeerden alles op een plank van 1220*2440 te krijgen. Het systeem module ed was niet zo bekend
Greetz

Thommy

svvander

Wat is er mis met een ovaal? Niet iedereen heeft de ruimte om een lange uitgestrekte punt naar punt baan te maken. En dan is een ovaal een goede oplossing. (De truck is echter om het niet als een simpele ovaal te laten lijken).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

chef garde

We wijken af!!  Iemand nog iets nieuws aangekocht één dezer?

Peter

Nieuwste aanwinst net voor we in vakantie vertrokken
Het is wel geen Belgische, maar zoals reeds gezegd..... ;)
Piko VT 98 Schienenbus in tijdperk III versie
Prachtig modelletje met uitstekende rij-eigenschappen.

DSCN4262 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Robrecht

Sinds gisteren in huis...




Ik vraag me alleen af wat die punten op het dak zijn wanneer ik het licht aansteek in de cabine  :-\
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Peter

Mooi stel
Maar..werkt de front en sluitverlichting niet  ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

mardig23


Ik vraag me alleen af wat die punten op het dak zijn wanneer ik het licht aansteek in de cabine  :-\

Dat zou ik direct eens vragen in Ingelmunster, want dat lijkt me niet de bedoeling...

Verder sjieke dinges!!
Mvg Karl

Robrecht

Citaat van: Peter op 16 juli 2019, 09:56:51 AM
Mooi stel
Maar..werkt de front en sluitverlichting niet  ;)
De sluitverlichting is apart schakelbaar... vergeten te testen :p

Citaat van: mardig23 op 16 juli 2019, 10:08:44 AM
Dat zou ik direct eens vragen in Ingelmunster, want dat lijkt me niet de bedoeling...
Ga ik doen Karl. Het andere einde van de trein lijkt ook niet helemaal juist vastgeklikt.

Verder heel mooi model, het interieur komt mooi uit als het licht aan is...
Details op het dak zijn cool.
Koppelingen schuiven/klikken eenvoudig in elkaar.
R2 bogen worden als minimum aangeraden.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

B_Modelbouw

Ik kijk er al naar uit wanneer de Sound versie wordt uitgeleverd...

De doorschijn van verlichting is handig aan te pakken door de binnenkant even aan te zetten
met een zwarte stift, en de veel te felle verlichting wat te dimmen.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Robrecht

Citaat van: B_Modelbouw op 17 juli 2019, 00:12:27 AM
De doorschijn van verlichting is handig aan te pakken door de binnenkant even aan te zetten
met een zwarte stift, en de veel te felle verlichting wat te dimmen.
Ik wacht nog even op een reactie van de winkel eer ik er zelf aan ga prutsen :p
Het licht leek mij niet te fel, op de foto heb ik mogelijk wat overbelicht.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Rangeerduivel

Citaat van: BrainFeeder op 16 juli 2019, 10:19:44 AM
Het andere einde van de trein lijkt ook niet helemaal juist vastgeklikt.
Koppelingen schuiven/klikken eenvoudig in elkaar.

De producent schrijft voor om de bakken op een recht spoor met de hand in elkaar te duwen, maar ik weet uit ervaring dat het soms nodig is om de beide koppelingshelften eens goed in elkaar te duwen, die durven al eens slecht kontakt geven en dan brandt de sluitverlichting niet daar de decoder in het voorste- (motor)stel zit.

;)