Dr bleef weer wat aan de vingertjes plakken... Overal is werk aan natuurlijk, want ik ben een zeikerd.
NMBS open bakkie van roco (op een of andere manier heeft roco m op een frans onderstel gezet, dus veerophanging zelf maar verbouwd en die rare rode kleur wat afgezwakt) en een CFL stortwagen van brawa, mooie kar, maar wel meteen de aslagers uitgeboord zodat ik er wat langere niet-magnetische assen in kon zetten en ie niet alle kanten op vliegt op kadeemagneten. Blijft altijd een mooi gebaar om meteen uit de losse hand te gaan zitten boren in een gloednieuw vrij prijzig wagentje

IMGP0848 by
Floris Dilz, on Flickr
Groot succesverhaal: coilwagens. Dik 300 piek verder heb ik nu 2 best mooie roco's, een setje marklins met cockerill sambre-opschrift maar verder uh ja... wie ze hebben wil mag zich bij mij melden en wat vage hoop op een paar LS-models wagens van tweedehands.be. Lijkt er een beetje op dat coilwagens een dure hobby zijn.
IMGP0849 by
Floris Dilz, on Flickr
En in de categorie doelbewust gezeik op je nek halen

:
IMGP0850 by
Floris Dilz, on Flickr
deze ouwe liliput plasser 07-32 mainliner moet de 07-275 wisselstopmachine van cockerill worden. Betekent halve ding opnieuw bouwen denk ik.

Hier de echte:
https://www.flickr.com/photos/15038/9858375646/uiteraard heeft een wisselstopmachine nogal andere machinerie eronder dan een gewone stopmachine: maar 1 dwarsligger tegelijk en meer techniek en twee zitplaatsen ernaast.
https://www.flickr.com/photos/15038/9858352175/Het leuke is dat de echte cockerill-machine nog bestaat, bij de chemin de fer du bocq. Toevallig hier iemand die daar connecties heeft? zou leuk zijn wat details te kunnen fotograferen daar
https://www.flickr.com/photos/52711363@N02/38277630246/in/pool-3661301@N25/