Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

G8

'nieuwe' aanwinst van vandaag  :)



Robrecht

Sjieke dinges Gunther. Gekocht bij VBV?
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

celtjan

Auwsh!
Die modellen zijn van de hand van een grote concurerende winkelier in het oosten.  (= iswm Heljan)
Op de laatste Euromodelbouw te Genk kocht ik er nog een nieuwke voor €250.

Congratz G8! Heb ikzelf een 400'ke van, en ben er blij mee.

Gr,
Jan(tje)

G8

neen, komt uit een verzameling van een overleden modelspoorder

Robrecht

Citaat van: celtjan op 26 maart 2019, 14:57:20 PM
Auwsh!
Oei ja, daarnet dacht ik dat het de duikbril was  :-[ ben nog niet goed wakker ofzo  ::)
Deze is uiteraard ook mooi spul :)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

G8

Citaat van: BrainFeeder op 26 maart 2019, 15:01:07 PM
Citaat van: celtjan op 26 maart 2019, 14:57:20 PM
Auwsh!
Oei ja, daarnet dacht ik dat het de duikbril was  :-[ ben nog niet goed wakker ofzo  ::)
Deze is uiteraard ook mooi spul :)

stond al een tijdje op men verlanglijstje, en nu eindelijk gevonden :-)

vanavond even testen  ;D

celtjan

#4566
Citaat van: Klaas Zondervan op 21 maart 2019, 12:21:08 PM
3-rail (AC) modellen worden door alle fabrikanten met decoder geleverd. Je kan hem er natuurlijk uit slopen en er een decoder van je keuze in zetten.

Laat dit nu net één van de redenen zijn waardoor ik overgestapt ben van 3R~ naar 2R=.
Die meerprijs t.o.v. een analoge gelijkstroomloc was/= meestal gelijk aan de prijs van een decoder.
En "M" heeft met z'n modellen toen te veel op z'n 'lauweren' zitten te rusten t.o.v. de gelijkstroom concurrenten die meer en mooier spullen uitbrachten. (naar m'n persoonlijke smaak toch).
Dan maak ik liever zelf een decoder keuze.
Gelukkig had ik toen nog niet veel sporen.

Door een 'Boom' aan Ierse meuk uit te brengen door een Dublinse Winkelier/fabrikant (Lima/Bachmann/...),
was dan de definitieve aanzet tot omschakeling.

Met onze voorbije St. Pat's Shorbreak (WE 17 maart) naar Kilkenny Tradfest, deden we een vrijdags retourtje naar Dublin.
En bij een bezoek aan de shop in de Hawkens St. , waren de laatste 201 Class loc's leuk afgeprijst. Zo heb ik alsnog een nieuwe 201 Class, de oorspronkelijke NIR blauwe 209 'River Foyle', samen met enkele WW1 reenactment; street; spotting figures van Bachmann Branchline en cycles with stand van Model scene aangekocht:

De IE/NIR 201 Class is een zustermodel van de bij ons bekende Class 66, en is een universele loc met een andere overbrenging zodat die aan 160 km/u. Intercity treinen kan rijden en zo ook in de IE-NIR samenwerking "Enterprice services" Dublin-Belfast ingezet wordt.

Gr,
Jan(tje)

ronny-vdv

Citaat van: G8 op 26 maart 2019, 13:59:53 PM
'nieuwe' aanwinst van vandaag  :)



Zoek ik eigenlijk ook nog, maar helaas nog niet gevonden.
Mvg,

ronny-vdv

Thommy

Citaat van: ronny-vdv op 26 maart 2019, 21:17:46 PM
Citaat van: G8 op 26 maart 2019, 13:59:53 PM
'nieuwe' aanwinst van vandaag  :)



Zoek ik eigenlijk ook nog, maar helaas nog niet gevonden.

Check. Al,een ruime tijd
Greetz

Thommy

stoomlokje

die hebben toch alleen maar 3-delig gereden dacht ik ?
Is daar geen tussenrijtuig van ?

Metpetergaathetbeter

eerst duo's later trio's  ;) Toen ze hier al tweetjes rondreden werden er verschillende stellen verkocht naar Marokko bestaand uit 3 eenheden

Thommy

Citaat van: stoomlokje op 27 maart 2019, 02:11:26 AM
die hebben toch alleen maar 3-delig gereden dacht ik ?
Is daar geen tussenrijtuig van ?

De zilveren kleurstelling was 3 delig. De bordeaux altijd 2 delig.
Blijf ik 1 van de mooiste stellen vinden, jammergenoeg altijd gehoord dat het meer vitrinekast modellen zijn wegens belabberde rij-eigenschappen (maar dat kan ook een broodje aap zijn, zoals ze in NL zeggen)
Greetz

Thommy

SuSke

Is spijtig genoeg geen "broodje aap"-verhaal Thommy.
De rijeigenschappen kunnen inderdaad veel beter.
Ik moet het ook nog uitzoeken hoe ik mijn 3-delige break mooier kan laten rijden, een LoPi4 zal misschien al iets helpen, maar voornamelijk de stroomafname is een probleem.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Heb veerbrons geplaatst en was al een heel stuk beter, led verlichting, zal daar eens wat foto's van plaatsen...(als ik tijd heb  ;) )

eve

Citaat van: SuSke op 27 maart 2019, 09:09:02 AM
Is spijtig genoeg geen "broodje aap"-verhaal Thommy.
De rijeigenschappen kunnen inderdaad veel beter.
Ik moet het ook nog uitzoeken hoe ik mijn 3-delige break mooier kan laten rijden, een LoPi4 zal misschien al iets helpen, maar voornamelijk de stroomafname is een probleem.

Dag Frans,
Ik stoot op dit forum steeds weer op een hardnekkige misvatting.
Een loc of stel dat slecht rijdt op analoog is een verrekte kruk.
Als je daar niets aan doet blijft het na digitalisatie een verrekte kruk.
Mvg, Erik