Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

loco

Beljet laat je het logo  op het front zien, maar rechts achter is er nog een embleem dat er uit ziet zoals op je valletje met een rood randje en het nummer. Dit embleem is moeilijker te zien, maar het is er wel.

Herwig


Rangeerduivel

#4322
Citaat van: bellejt op 08 oktober 2018, 13:59:54 PM
https://www.deviantart.com/kanyiko/art/Antwerp-B-040614-Catenary-box-459053908

Bedankt voor de foto Johnny,

Citaat van: loco op 08 oktober 2018, 14:04:48 PM
Beljet laat je het logo  op het front zien, maar rechts achter is er nog een embleem dat er uit ziet zoals op je valletje met een rood randje en het nummer. Dit embleem is moeilijker te zien, maar het is er wel.

Als ik mij niet vergis is dit wel het logo van Infrabel met het lichtblauwe kaartje van Belgie
zoals op de zijkant van deze loc;
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,6214.msg82915.html#msg82915
en klopt het niet met het B-logo dat bij de bouwdoos zit...
Doch als je de link van Herwig (waarvoor ook dank Herwig) aanklikt
zie je dat er meerdere versies geweest zijn, waarschijnlijk aangepast in de loop der jaren.
Ik zal eens moeten uitdokteren in welke periode ik mijn model ga situeren.

En voor diegenen die verdere interesse hebben;
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,800.msg11550.html#msg11550

;)

bollen neus

Rudy, moet ge altijd doen als je een model wil samenstellen, eerst jou persoonlijke keuze van jaartal maken en dan foto's verzamelen en dan bouwen met die banaan die reeds goed warm staat of hoe was da ook weer?
Den Eric.

mardig23

Misschien ergens een draadje openen over de bouw.

Dat zou ik wel graag volgen ;)
Mvg Karl

Rangeerduivel

#4325
Citaat van: mardig23 op 08 oktober 2018, 14:47:32 PM
Misschien ergens een draadje openen over de bouw.

Dat zou ik wel graag volgen ;)

Geen slecht idee!
Ben nu begonnen met het kitje van het gemotoriseerd draaistel.
Vanavond clubavond Amsac, dus geen tijd, maar morgen verschijnen de eerste beelden wel in een nieuw topic, zo hoeven wij dit topic niet langer te bevuilen...Be alert! ;D

;)

Citaat van: bollen neus op 08 oktober 2018, 14:44:11 PM
Rudy, moet ge altijd doen als je een model wil samenstellen, eerst jou persoonlijke keuze van jaartal maken en dan foto's verzamelen en dan bouwen met die banaan die reeds goed warm staat of hoe was da ook weer?
Den Eric.

Ik heb niet veel keuze Eric, en ik denk niet dat er meer dan één versie (als er al meerdere bestaan hebben) mogelijk is met dit Italiaanse bouwpakket.
Ik denk dat de keuze idd enkel bij de bestickering zal blijven...

btw; heb het al gevoeld aan duim en wijsvinger dat de banaan warm staat! >:( ;D ::)
Ben gewoon van met koude plasticard te werken hé... ;D

Metpetergaathetbeter

gisteren CFL 3002 Blankenberge-express op onze OD  ;)

Gerolf

Citaat van: mardig23 op 08 oktober 2018, 14:47:32 PM
Misschien ergens een draadje openen over de bouw.

Dat zou ik wel graag volgen ;)

Doen !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mardig23

Ik heb op marktplaats iets gevonden voor mijn DHL treintje, maar ik zou niet weten waar dit vandaag komt.
Iemand meer info hierover?



Mvg Karl

Rangeerduivel

Lijkt mij wel iets gemaakt voor het DHL personeel zoals bvb de eerste 18² locs van LSm enkel voor het NMBS personeel waren.. :-\

;)

mardig23

Ja, de 1801. Daar heb ik eens bijna een klein fortuin voor neergeteld. Bijna... :o
Dit heeft gelukkig een bescheiden prijskaartje, maar ik had hem nog niet gezien.

Ik dacht ook zoiets, maar kreeg hier een tip om dat eens bij DHL op te vragen.
Ze gaan me daar misschien wel uitlachen, maar ik ga dat toch eens proberen ;)
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

relatiegeschenk voor trouwe en grote klanten ?  :-\

Rangeerduivel


Michiel



Ooit was de Belgische diesel type 260 van Fleischmann mijn eerste loc ooit, gekregen met Sinterklaas in 1968. Het was een productie uit datzelfde jaar (wist ik toen veel), volledig uit metaal. Toen ik dit model vorige week voor €20 op eBay zag staan, dacht ik... waarom niet. Een herinnering. Het is een model van een veel latere productiereeks, jammer, maar eigenlijk doet het er niet toe. Deze gaat mooi onder de stolp.  8)

(Ja kweet'et, veel te groot, ... H0 of zo, Maar ik blijf bij het fijne kleine N. Geen paniek  ;D )
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Leuke herinnering Michiel, zo heb ik hier ook mijn eerste trein terug op de kop kunnen tikken en die staat hier ook te pronken onder een glazen stolp.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.