Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Herwig

#4185
De éénling NMBS-231.01 (A°1952)   =  nr. 231.001 (A°1954) :

Die achterdeur is helaas onzichtbaar op de zw/w-foto's in de Max Delie  "B-Diesel" (A°1994).

Maar de bel troont bovenop de loc:
Foto-onderschrift:   "Typisch is de mechanisch aangedreven bel op de motorkap. Deze uitrusting was door de DR verplicht voor alle locomotieven die op secundaire lijnen dienst deden ..."
Hieruit valt af te leiden dat de NMBS de oorspronkelijke DR-bel behield.    (?)

De radiatorrooster heeft op de echte loc (foto sept. 1953)  14/15 verticale spijltjes. Die heeft de Brawa ook, blijkbaar.

De Brawa heeft twee i.p.v. één voorsein (-lamp), maar dat kennen we van bijna al de andere NMBS-locs van Duitse oorsprong.

( Persoonlijk heb 'k de Lima-versie.  Voor die tijd een fraaie uitvoering.  Alleen het rijden aan rangeertraagheid was/is niet zo fraai )

ACFI

Herwig bedankt voor de update. Ik heb dat boek niet. Ik plande wel het boek van TSP te kopen omdat ik ook de ABL V36 wil nabouwen.

Op rail.lu vond ik foto's van de loco post-nmbs : http://rail.lu/materiel/okcloos.html



ACFI

Rangeerduivel

#4187
Citaat van: Herwig op 10 juli 2018, 18:26:17 PM
de Lima-versie...nu nog...een fraaie uitvoering.  Alleen het rijden aan rangeertraagheid was/is niet zo fraai )

Herwig,
Ik heb ook de Lima, moeten uitrusten met een decoder want ik rij enkel digitaal,
En hij doet het net zo goed als elke andere(lees Roco) rangeerloc in HO,
Alleen de Esu 8040 doet het beter dank zij zijn power-pack.

;)

Herwig

#4188
aan ACFI,   

Voor de vroegere rangeerloc van de ABL is dit boek(je) onontbeerlijk:
WR 360 C14/21141   O & K          Foto-Handboek voor Modelbouwers  door F. Koran, J. Martinez, W. Mauser
WWP   =  Wings & Wheels Publications       Boek(je) R 050    ( gekocht bij de (jaarlijkse) IPMS, Hoboken )
ISBN  978 80 86416 77 9

Met chique foto's van deze leger-loc in het Fort van Kapellen aan de Lijn12..
Gedetailleerde foto's van de buiten-, binnen-, boven-, onderzijde .....



Herwig

aan RangeerDuivel,
Stapvoets rangeren:     een voordeel van een (geslaagde) loc-digitalisering:      'k hou het in gedachten .....

Peter

Zoals je ziet en kan ondervinden, zijn er bij de jaarlijkse IPMS hier in Hoboken zeer goede dingen te vinden,  ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

#4191
op de kop kunnen tikken



de brossel heeft het gekende probleem van defecte kardan koppelingen
de plastiek is door de tijd bros geworden en dus gebarsten
nieuwe koppelingen gaat moeilijk worden en de brossel is ook nog eens gelijkstroom
dus ik denk dat er net zoals de zelfgebouwde een doner motor  van een shienen bus gaat in gezet worden
de zelf bouw lopen perfect en zonder problemen

de 54 vervolledigd mijn reeks aan grote diesels .ik heb deze nu met enkele lampen en nu deze met dubbele
er was er nog een met een veranderde kabine dacht ik dus ik heb nog opties
de 54 is nog analoog dus dat komt voor mij goed uit dan hoef ik de dure decoder er niet uit te slopen
de brossel is ook analoog en met de donor motor krijgt hij ook mijn sturing er in gezet dus ook geen probleem
alleen rijden dat gaat nog een jaartje of 3 gaan duren denk ik
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

eddy

Gisteren de stoomtram nr 8 kit gaan halen bij Paul Bellon.
Foto's volgen nog wel. Moet nog gespoten ,geassembleerd en voorzien worden van een decoder.
Het trammeke zal te zien zijn op de Modelspoorexpo in Leuven op onze nieuwe baan Westerloo.

groeten Eddy

vyncky

Citaat van: eddy op 17 juli 2018, 20:43:35 PM
Gisteren de stoomtram nr 8 kit gaan halen bij Paul Bellon.
Foto's volgen nog wel. Moet nog gespoten ,geassembleerd en voorzien worden van een decoder.
Het trammeke zal te zien zijn op de Modelspoorexpo in Leuven op onze nieuwe baan Westerloo.

groeten Eddy

Ik ben benieuwd!

Tot in Leuven, dan kom ik het trammetje bewonderen  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

the_gold

In blijde verwachting van de b-models 5529 via een forumlid

mardig23

Vandaag een gaatje dichtgereden in de collectie, de pb19 van DLC.

Nieuw in de doos, nooit open geweest, chanceke 8)


Mvg Karl

ERVIN

Ik heb hier de PB03 , Mehano heeft mooie , sterke en uitstekend rijdende locs gemaakt , dat je nog zo'n gloednieuw exemplaar hebt gevonden is inderdaad een " chanceke ".  ;)

mardig23

Ik weet het, heb ook niet lang getwijfeld. ;D

Het is inderdaad een mooie machine, net als de echte trouwens!
Mvg Karl

ceuleer


itchy

De verkoop van diesels zou in België gekelderd zijn, de laatste maanden...
Dat zal dan toch niet aan mij liggen:





ROCO / B-MODELS (dummy) / MEHANO
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail