Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Gerolf

Kurt, je kan beter een apart draadje opstarten in de rubriek "gezocht" ... meer kans op succes  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Nieuwste aanwinst, desiro DCC voorzien van alle opties.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mark7758

Leuk eindelijk een 54 vlottende cabine. (Ja weet het dak is fout. Maar anders kon Roco hem niet maken. Bewuste keuze van Roco. Gevraagd aan Roco in Nurnberg.)
Oud ergens in een ver verleden.


In 2008.


En het model.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

3rail

Sorry dat ik het vraag.

Maar is het alleen de kleur van het dak die afwijkt, of schort er meer aan?

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Metpetergaathetbeter

ik denk dat de uitlaten en de indeling van het dak niet geheel conform zijn :-\ ;)

mark7758

correct uitlaten zijn anders.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ronny-vdv

Volgens mij staat er bij Roco een daknventilator te veel op.
Mvg,

ronny-vdv

mark7758

klopt. Men had ooit  1 kap gemaakt voor alle vlottende cabine's. En ja nieuwe kap kost te veel.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

Mark welke waren dan nog foute nr's?  :-\ ;)

mark7758

Zou ik niet zo weten. Maar weet wel dat de 5403 het verkeerde dak heeft.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Uit het boek GM's 52 53 54 van Max Delie, uitgegeven door Spoorwegjournaal in 1995 en vorig weekend nog te koop op onze stand in Lille, heb ik volgende info:
Type 202 - reeks 52: 4 kleine ventilatoren in het midden van het dak en 1 grotere, plus een luchtinlaat en uitlaat van verbrandingsgassen aan de andere zijde op het dak.
Type 203 - reeks 53: 4 kleine ventilatoren in het midden van het dak en 1 grotere, GEEN luchtinlaat en GEEN uitlaat van verbrandingsgassen aan de andere zijde op het dak.
Type 204 - reeks 54: 4 kleine ventilatoren in het midden van het dak maar GEEN grote ventilator, plus een luchtinlaat en uitlaat van verbrandingsgassen aan de andere zijde op het dak.
De reeks 54 had namelijk geen weerstandsrem en dus ook niet de grote ventilator er voor.

Mijn Roco .5217 heeft het dak dat met de reeks 52 overeenstemt.
Indien de kap niet werd gewijzigd ga ik er van uit dat de reeksen 53 en 54 in model fout zijn...

Specialisten mogen me corrigeren...

Puristen kunnen dus de grote ventilator afdekken...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Goed of foutief dak...ik ben content...
en de lelijkste machines zijn die er uit zien als plastiek en niet verweerd zijn...
Mijn mening zenne... ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Weet iemand of er een ESU Loksound V4 in de sound versie zit in het model van de 5403 of is er een ander merk decoder gebruikt?
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Brossel

#3809
Citaat van: doomslu op 02 mei 2017, 21:16:08 PM
Mijn Roco .5217 heeft het dak dat met de reeks 52 overeenstemt.
Indien de kap niet werd gewijzigd ga ik er van uit dat de reeksen 53 en 54 in model fout zijn...

Specialisten mogen me corrigeren...

Puristen kunnen dus de grote ventilator afdekken...

Roco's .5317 is net als haar 5205 en .5217 correct qua dakopbouw. De .5317 is als vlottende cabine namelijk ontstaan in 1989 door ombouw van de 5207. De .5317 had dan ook het dak van een 52-er met de vier kleine en de grote ventilator.

Roco's bolle neus 5315 is daarentegen niet correct! Deze heeft nl. ten onrechte de lucht in- en uitlaat op haar dak die wel bij een reeks 52 hoort maar niet bij deze lok reeks 53. Gelukkig zijn die uitlaten uitneembaar en is dat euvel met putty en verf snel opgelost!
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!