Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Thommy

en vandaag ook bij m'n ouders gevonden (pakjes laat ik daar toe komen aangezien ze meer thuis zijn)...
OSkar stuurstand M4 in bordeaux. Nu nog es ombouwen naar digitaal en witte lichtjes  ;)merci Oli voor het artikel in MSM

kan de verborgh de deur uit (en die was al wat omgebouwd met wisselende verlichting ed)
Greetz

Thommy

stoomlokje

Vandaag de 5404 bolle neus in ontvangst mogen nemen van VBVL.  :)
Wat een prachtige machine weeral, en ook het geluid bij het optrekken en afremmen klinkt mooi. ;D
Echt zoals ik mij herinner uit de jeugdige jaren.  :P

Davy

Citaat van: stoomlokje op 15 januari 2017, 20:58:53 PM
Vandaag de 5404 bolle neus in ontvangst mogen nemen van VBVL.  :)
Wat een prachtige machine weeral, en ook het geluid bij het optrekken en afremmen klinkt mooi. ;D
Echt zoals ik mij herinner uit de jeugdige jaren.  :P

Is idd een prachtige diesel. Waarschijnlijk al uitverkocht zeker..

Thommy

2 KMB glaswagentjes... 6€/stuk was e batje... heb er nu een 8tal  ;D
Greetz

Thommy

Waterman

Nog twee mooie aanwinsten voor de dieselfamilie  :)


loebaske


Twee mooie Roco modellen, je moet enkel de bestuurders zetel verplaatsen en de achterwand in het grijs schilderen  ;)

OlivierV

Die peetjes van mij moet ik ook nog eens aan de juiste kant zetten, hmm... :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Waterman

Hoe zit dat nu eigenlijk met die positie van de bestuurder in deze locomotieven? De stuurposten worden toch allebei gebruikt, afhankelijk van de rijrichting??

Peter

In de rijrichting zit de bestuurder links (net zoals hier de bestuurders in een auto)
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

in Duitsland rijdt men recht wordt daar de andere stuurpost (in/B loc's)gebruikt ?

ward

In een MR66 zit m'n rechts, in de MR08/MR96 in het midden, MR80/86/75 links.
Bij de HLE 21-27, HLE 18-19, HVR M4-M5-M6-I11 zit m'n links, bij de traxx rechts..
Hangt dus wat van het materiaal af.. Maar normaal zit m'n in België links..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

loebaske


Als ik het echt niet weet of niet zeker ben waar de bestuurder nu plaats heeft, los ik het op door een leerling ;) bestuurder bij te plaatsen....

Waterman

Citaat van: Peter op 21 januari 2017, 18:53:38 PM
In de rijrichting zit de bestuurder links (net zoals hier de bestuurders in een auto)

Aha, nu snap ik het! De bestuurder moet aan de andere kant van de cabine geplaatst worden, niet in de cabine aan de andere kant van de locomotief!

Citaat van: loebaske op 22 januari 2017, 08:56:47 AM

Als ik het echt niet weet of niet zeker ben waar de bestuurder nu plaats heeft, los ik het op door een leerling ;) bestuurder bij te plaatsen....

Dat lijkt mij ook een heel degelijke oplossing!  ;) ;D

OlivierV

Gisteren de ingreep toch maar gedaan bij mijn 62's waarbij de mannekes verkeerd zaten. Was op een kwartiertje gepiept.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Waterman

Dan kan je vandaag aan dat artikel over leds inbouwen en digitaliseren werken, want daar zit ik pas echt op te wachten  ;)