Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

OlivierV

Zelf een verlichtingsprintje maken, kan niet moeilijk zijn. Moest ik nen ouden 20 hebben, dan had ik het wel al eens voorgedaan. :)
Die M4-en, zijn dat nog van de oude met vaste beugelkoppeling? Dan loont het om er een kortkoppelmechanisme van Roco onder te kleven. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Thommy

Citaat van: OlivierV op 07 mei 2016, 10:35:52 AM
Zelf een verlichtingsprintje maken, kan niet moeilijk zijn. Moest ik nen ouden 20 hebben, dan had ik het wel al eens voorgedaan. :)
Die M4-en, zijn dat nog van de oude met vaste beugelkoppeling? Dan loont het om er een kortkoppelmechanisme van Roco onder te kleven. :)

zijn idd een stuk properder gekoppeld dan (nog es merci Olivier voor uw tijd, die ik jammergenoeg niet over heb). Enig nadeel, basisplaat van m'n nonkel halen ze de kortste bochten niet meer zo...
Greetz

Thommy

OlivierV

Citaat van: Thommy op 07 mei 2016, 11:40:07 AM
Citaat van: OlivierV op 07 mei 2016, 10:35:52 AM
Zelf een verlichtingsprintje maken, kan niet moeilijk zijn. Moest ik nen ouden 20 hebben, dan had ik het wel al eens voorgedaan. :)
Die M4-en, zijn dat nog van de oude met vaste beugelkoppeling? Dan loont het om er een kortkoppelmechanisme van Roco onder te kleven. :)

zijn idd een stuk properder gekoppeld dan (nog es merci Olivier voor uw tijd, die ik jammergenoeg niet over heb). Enig nadeel, basisplaat van m'n nonkel halen ze de kortste bochten niet meer zo...
Kortste bocht is allicht een R1 (R=36cm), kortste wat ik heb is een klein stukje van 43cm op een bochtwissel, de rest is allemaal 48cm en meer, op mijn baan werkt dat prima ... Heb ze ook op alle hoeken en kanten van mijn baan getest, zowel geduwd als getrokken, ging probleemloos. R1 bochten heb ik zelf niet in huis, dus dat kon ik ook niet testen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Svendw

Citaat van: OlivierV op 07 mei 2016, 10:35:52 AM
Zelf een verlichtingsprintje maken, kan niet moeilijk zijn. Moest ik nen ouden 20 hebben, dan had ik het wel al eens voorgedaan. :)
Die M4-en, zijn dat nog van de oude met vaste beugelkoppeling? Dan loont het om er een kortkoppelmechanisme van Roco onder te kleven. :)

Zijn de laatste nieuwe (nuja laatste nieuwe tweedehands), met kortkoppeling en nem schacht. Word een vaste stam, dus steek er normaal vaste koppelingen in (soort staafjes dan) om speling op de koppelingen etc te verminderen.

Heb expres gezocht achter diegene met nemschachtjes en kortkoppelingen!

Over dat lichtprintje, ik kan wel solderen, maar smd leds solderen enzovoort zijn of mijn vingers te dik voor, of mijn vaardigheden te dun 😜

Groet sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

OlivierV

Mijn eerste 77, deze stond al geruime tijd op de verlanglijst, wel nog wat werk aan qua superen van de verlichting maar dat komt zeker en vast in orde. :)

Nu hopen dat van Biervliet zijn reeks 25 niet te snel op de markt brengt want ik kan niet elke maand een loc kopen. :D


NMBS SNCB HLR 7764
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Svendw

Ter navolging van mijn foto op de vorige pagina, hier een resultaat!



Is voorlopig nog 1 ledje via de lichtgeleiders, maar wil er 2direct achter het glaasje om het strooilicht te beperken.. Hoe ik dat ga doen zal nog wat bekijken zijn 😜

Alvast een thanx aan Reeves (Tom) voor de hulp daarstraks!

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

reeves


Svendw

Vanmiddag deze nog afgehaald, stond op 2dehands. Nu op zoek naar meerdere!
Zitten trouwens veel kleine stukjes bij.



Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

OlivierV

Heb die ook zien staan, schone wagens voor een eerlijke prijs. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Svendw

Klopt Olivier.

De 2018 is ook volledig klaar nu! Strooilicht weg, en stroomopname op alle assen door compleet nieuwe bedrading!



Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

OlivierV

Citaat van: Svendw op 16 mei 2016, 15:51:44 PM
Klopt Olivier.

De 2018 is ook volledig klaar nu! Strooilicht weg, en stroomopname op alle assen door compleet nieuwe bedrading!


Groet Sven

Wat een verbetering!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ward

Nieuwe aanwinsten van de voorbije maand..







Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

NielsVV

H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

ward

Citaat van: NielsVV op 27 mei 2016, 15:35:03 PM
Geen 91 ward?

Tenzij ik iets mislopen ben zijn de AC Sound versies hiervan nog altijd niet uit?

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

NielsVV

Citaat van: ward op 28 mei 2016, 09:13:13 AM
Citaat van: NielsVV op 27 mei 2016, 15:35:03 PM
Geen 91 ward?

Tenzij ik iets mislopen ben zijn de AC Sound versies hiervan nog altijd niet uit?

Mvg

De sound versie inderdaad nog niet. AC digitaal wel.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City