Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

oebr

#3315
Om het hier recht te trekken.

Enkele wagens laten overkomen...


(Heris 14114 is dit, met het omkaderde logo, ze bestaan in tig versies voor elke logoperiode)

mooi he, moeten dienen om een FTS autoslaaptrein mee te completeren. Sweet memories revisited.
Het zijn wel Franse modellen, maar FTS Frantour was Belgo-Nederlands, dus toch gepast.

in de seventies reden er - zeker in de zomerperiode - dagelijks/ wekelijks speciale treinen naar diverse bestemmingen in zuidelijk Frankrijk. In België vertrokken die destijds in het zuidstation, waarbij de DEV66 wagens vanuit Schaarbeek naar de klaarstaande trein gebracht werden. Die trein was in een eigen schildering uitgevoerd, aanvankelijk grijs-oranje (vooral de Nederlandse treinen), rond '77 werden het blauw-witte Corailrijtuigen waar de FTS-logo's op aangebracht waren. In die dagen het summum van moderniteit hoor.

Trekkracht waren vaak 22/23/25 ers die op de Franse grens vervangen werden door BB67400 die de treinen naar afgelegen zomerse stationnetjes sleepten (het mooiste was wel Najac in het centraal massief).
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Cozzy

Citaat van: oebr op 22 maart 2016, 17:21:01 PM
in de seventies reden er - zeker in de zomerperiode - dagelijks/ wekelijks speciale treinen naar diverse bestemmingen in zuidelijk Frankrijk. In België vertrokken die destijds in het zuidstation, waarbij de DEV66 wagens vanuit Schaarbeek naar de klaarstaande trein gebracht werden. Die trein was in een eigen schildering uitgevoerd, aanvankelijk grijs-oranje (vooral de Nederlandse treinen), rond '77 werden het blauw-witte Corailrijtuigen waar de FTS-logo's op aangebracht waren. In die dagen het summum van moderniteit hoor.

Hallo Red,
De rijtuigen die jij beschrijft, zijn dat deze?

Ik probeer hierover al een tijdje info terug te vinden...

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

oebr

ja Tom,
inderdaad, dat zijn de oudere rijtuigen. Het logo was toen al gestyleerd maar nog monotoon,
wat vermoedelijk die rijtuigen in 1975-1976 situeert. Er is bijzonder weinig van FTS terug te vinden, ik hoop op Nicolas om daar ook eens foto's van te zien opduiken.

http://www.beneluxspoor.org/bnls/fts_test.jpg
op beneluxspoor staat een beeldje dat ik zelf ooit eens maakte met knipseltjes uit folders ( :D ) maar verder is er weinig...

dit interessante artikeltje niet te na gesproken...

http://forum.e-train.fr/trains/download/file.php?id=188736
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Cozzy

Hoi Red,

Dankje voor de xtra info, alle beetjes helpen  ;)
Vond op onderstaande links nog wat informatie die nog interessant kan zijn:
fotootjes uit de jaren '50/'60 (denk ik)
draadje op Beneluxspoor met extra foto's en uitleg

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

raf

Mail terug gehad van VBV en eigenlijk waren ze een beetje lastig over de posting

Misschien eens bellen of mailen met vb?

Groet Tom

is reeds gedaan Tom en ik wacht op een mailtje terug
maar het duurt altijd wel eventjes voor je mail terug krijgt wat begrijpelijk is
gr raf
 

het was helemaal NIET mijn bedoeling om VBV tot spoed aan te zetten om op mijn mail te antwoorden
want ik begrijp voldoende dat hun niet heel de dag achter de pc kunnen zitten om mails te beantwoorden
maar het was mijn antwoord op  op de posting van Tom die wel de boel wilde opjagen
zo da hebben we gehad en dit was hier boven zuiver informatief dus Tom niet kwaad naar u toe bedoelt

hebben we dan weer gehad

er is alleen nog een versie in DC te koop op het ogenblik
eens kijken of deze met een sleper uit te rusten is en indien mogelijk zie ik deze wel zitten
of anders wachten tot er weer een ac versie te koop komt in de loop van het jaar

dus ik heb geduld ik geraak er wel aan en anders is er geen probleem mijn baan kan ook zonder

gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

SuSke

#3321
Sinds deze middag de trotse bezitter van Belgisch kleinste in DCC-versie

NMBS-9101-VBV by Frans Peeters, on Flickr

"Maidentrip" op de rijnamiddag bij MTD volgende week zaterdag  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Is toch een fraai modelletje...

Michael

Frans gefeliciteerd, DCC versie, dus geen sound? Zijn de front en sluit verlichting afzonderlijk aan te sturen? Eerste indruk van de rijeigenschappen? Ziet er waarschijnlijk in het echt nog beter uit dan op foto, mooi model VBV laat weer zien dat ze mooie spullen leveren.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mark7758

Alles werkt apart.
En nee de mijne komt ook binnen een paar weken. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

SuSke

Citaat van: Michael op 27 maart 2016, 13:45:11 PM
Frans gefeliciteerd, DCC versie, dus geen sound? Zijn de front en sluit verlichting afzonderlijk aan te sturen? Eerste indruk van de rijeigenschappen? Ziet er waarschijnlijk in het echt nog beter uit dan op foto, mooi model VBV laat weer zien dat ze mooie spullen leveren.
Bedankt, ook mijn portemonnee is me dankbaar nu hij wat slanker is geworden  ;)

En neen, voor mij geen sound  8)
Volgens het bijgevoegde blad kunnen de rode lampen uitgeschakeld worden.
Of er met dubbel wit gereden kan worden, weet ik niet en ben dat gisteren vergeten te vragen bij VBV.

Morgen gaat zij op de rollenbank aan de locprogrammer om haar eigen nummertje te krijgen.
Dan zullen we alle functies testen.
Rijeigenschappen is voor volgende zaterdag. Dan kan ze een halve dag laten zien wat ze waard is en misschien dat we er dan wel een filmpje van maken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

erwin9

Heb dit locje ook aangeschaft, full option. Gewoonweg een fantastisch machientje !  Rij eigenschappen fenomenaal, waarschijnlijk dankzij de powerpack, detaillering perfect. Conclusie; dubbel en dik zijn geld waard !!!
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

BC911

Het is ook mijn absolute favoriet. Front en sluitlichten kunnen inderdaad afzonderlijk geschakeld worden. Ook dubbel wit is mogelijk. Ksn ook redelijk wat trekken voor hij begint door te slippen!
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

NielsVV

Spijtig dat de AC versie op zich laten wachten... :-\
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

OlivierV

#3329
Die 91's zijn knappe staaltjes techniek. Zeker de digitale versies rijden zeer voortreffelijk en op een platte baan kan je er gerust een wagen of 5-6 aanhangen (indien deze goed rollen).
Ik ben alvast fan van die kleine locomotief.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan