Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Chrisrail

#3135
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

755philippe


Gisteren een pakket via de post ontvangen van VB. Hierin zat de Nohab-museumloc van VB in ac in full option. Zeer mooie loc met de gekende rij-eigenschappen. De geluiden zijn net als je naast de echte loc zou staan. De rookfunktie is ook prachtig maar is spijtig op de foto niet zichtbaar. Als een fabrikant zich geroepen voelt om zwarte rook te maken zal ik er een foto van maken. Wie weet misschien op de beurs in Neurenberg.
In het pakket zaten ook 2 Solvay wagons die eveneens prachtig zijn. Heb tevens de derde set hiervan besteld zodat ik een langere stam kan maken. Prachtig werk van VB.
           
                         

Mvg

755philippe

Metpetergaathetbeter

gekleurde rook zou er niet komen wegens  het gevaar voor de gezondheid aldus VBV Philippe ! :-\ ;)

755philippe


De inhoud van de Solvay-tankers is ook niet heel gezond als je deze inademd. Maar VBV heeft gelijk hoor.
Mvg

755philippe

Brossel

Citaat van: 755philippe op 02 december 2015, 23:06:53 PM
Gisteren een pakket via de post ontvangen van VB. Hierin zat de Nohab-museumloc van VB in ac in full option. Zeer mooie loc met de gekende rij-eigenschappen.

Een absoluut fraai model!

Maar je zou eigenlijk eens de loep erbij moeten pakken om te lezen wat er op de constructeursplaat (fabrieksplaat) staat. Het is haarscherp leesbaar, daarvoor hulde aan VBV!

Als je dat doet zul je zien dat de lok GEEN Nohab is!!!!  >:(

De Belgische reeksen 52, 53 en 54 alsmede de CFL serie 1600 zijn namelijk gebouwd door AFB (Anglo-Franco-Belge) in La Croyère.
AFB bouwde de locomotieven onder licentie van het Amerikaanse GM, net zoals het Zweedse Nohab dat deed voor de Noorse, Deense en Hongaarse spoorwegen.

Groetjes Davy...die niet zal opgeven om te blijven wijzen op het feit dat het aanduiden van een Belgische / Luxemburgse bolle neus als 'Nohab' feitelijk onjuist is.
En daarbij een verloochening van de rijke spoorse historie van België.

Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

bollen neus

Nogal een geluk dat er nog eentje hier wakker is.
+1
Den Eric.

oli 11/01

Eindelijk iets gekocht ( vandaag in StGhislain ) om achter mijn 2912 en 101.012 ( zelfbouw naar 3R Dig) te zetten

Olaerts L rijtuigen en OVB K rijtuigen






dombas

Net als een van de vorige berichtgevers kreeg ik een VBV doos thuis. Nu met een echte NOHAB; de DSB MY 1159. Een prachtig model.


Van Biervliet DSB MY 1159
by Lolke Bijlsma, on Flickr

Toch een aantal opmerkingen. De AFB variant heeft kortere schorten rond de accukast en de dieseltank en dat is bij dit model ook het geval, dus zijn ze te kort voor een NOHAB. Tevens moet de DSB 1159 een andere uitlaat hebben. Dat laatste is inmiddels bij VBV bekend en ze zullen in de nabije toekomst een andere uitlaat als extra onderdeel gaan uitleveren.

Groeten,
Lolke

ERVIN

Drukte in het kopstation van Mol-Cargo.  ;)

Werken in het kopstation. by Erwin Janssens, on Flickr

bollen neus

Citaat van: dombas op 07 december 2015, 01:17:05 AM
Net als een van de vorige berichtgevers kreeg ik een VBV doos thuis. Nu met een echte NOHAB; de DSB MY 1159. Een prachtig model.


Van Biervliet DSB MY 1159
by Lolke Bijlsma, on Flickr

Toch een aantal opmerkingen. De AFB variant heeft kortere schorten rond de accukast en de dieseltank en dat is bij dit model ook het geval, dus zijn ze te kort voor een NOHAB. Tevens moet de DSB 1159 een andere uitlaat hebben. Dat laatste is inmiddels bij VBV bekend en ze zullen in de nabije toekomst een andere uitlaat als extra onderdeel gaan uitleveren.

Groeten,
Lolke

Ha die Lolke, ook hier gestart?
Den Eric.

TBCédric

#3146


Het is en het blijft een machtig beeld Erwin! Ik denk dat ze al ettelijke km's hebben gereden? ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Mooi liliput wagentje op de kop getikt voor een studentvriendelijk bedrag. :)

NMBS Liliput Z VTG
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Davy

Citaat van: ERVIN op 07 december 2015, 18:10:07 PM
Drukte in het kopstation van Mol-Cargo.  ;)

En weer een mooie foto hé :)

Houdini