Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 18 oktober 2015, 14:23:11 PM
goh, het veranderd voort durend, neem nu de 6219 recent die op de markt kwam, wat blijk nu, die is ondertussen weer venanderd van schildering in de werkplaats van Merelbeke  ;) ;)
die zou mij ook interesseren mocht VBV die juist nabouwen zoals hij nu in zijn nieuwe kleedje rondrijdt !

loebaske

Even daarnet info gevraagd....de loc had eerst maar één antenne, nadien is er een tweede bijgeplaatst in de werkplaats van Merelbeke, is trouwens ook daar geschilderd !!!

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 18 oktober 2015, 14:37:09 PM
Even daarnet info gevraagd....de loc had eerst maar één antenne, nadien is er een tweede bijgeplaatst in de werkplaats van Merelbeke, is trouwens ook daar geschilderd !!!
over de welke ben je bezig die 6219 ?

loebaske

Over de blauwe 6255 en 6317 van Infra zoals op de foto van Erwin

ERVIN

Waarvoor dank Eric  ,dat verklaart natuurlijk alles hé.  ;)

azmunito

Citaat van: loebaske op 18 oktober 2015, 14:37:09 PM
Even daarnet info gevraagd....de loc had eerst maar één antenne, nadien is er een tweede bijgeplaatst in de werkplaats van Merelbeke, is trouwens ook daar geschilderd !!!

Even voor de volledigheid.

Ik werk te TW Merelbeke en ik kan alvast meedelen dat de 6219 niet daar herschilderd is. Het zijn, naar ik heb vernomen, enkele treinliefhebbers van Infrabel zelf die in hun vrije tijd deze zomer de livrei hebben aangepast (donkerder groen met een doorlopende gele lijn aan de zijkant). Deze reed hiervoor al tientallen jaren rond met enkel een gele lijn onder de stuurpostraampjes zonder dat deze verbonden waren. De reden toendertijd was dat de verf 'op was'  ;D.
Waar de wijziging precies werd uitgevoerd, weet ik niet (kan b.v. wel zijn in de CHW van Merelbeke). Technische wijzigingen zijn aan deze loc steeds te TW Merelbeke uitgevoerd. Slechts éénmaal was deze loc te Salzinnes en dit na een ongeval kort na zijn 'geboorte'. Verder is deze loc nog nooit gemoderniseerd en is bijgevolg de enige echte klassieke HLD62; echt museummateriaal  ;).

Davy

Mooie diesel Erwin ;) kheb gisteren even zitten twijfelen bij VBV voor die blauwe versie maar het is deze geworden.

HLD 6219 - VBV by davy vanmolle, on Flickr

Het was eigenlijk de bedoeling om de desiro eens te gaan bewonderen mja, heb weer niet kunnen weerstaan aan die mooie diesels :)

ERVIN

Ook een juweeltje hoor Davy.  ;)
@Freek , bedankt voor de info.

2012

Citaat van: azmunito op 18 oktober 2015, 20:07:01 PM
Citaat van: loebaske op 18 oktober 2015, 14:37:09 PM
Even daarnet info gevraagd....de loc had eerst maar één antenne, nadien is er een tweede bijgeplaatst in de werkplaats van Merelbeke, is trouwens ook daar geschilderd !!!

Even voor de volledigheid.

Ik werk te TW Merelbeke en ik kan alvast meedelen dat de 6219 niet daar herschilderd is. Het zijn, naar ik heb vernomen, enkele treinliefhebbers van Infrabel zelf die in hun vrije tijd deze zomer de livrei hebben aangepast (donkerder groen met een doorlopende gele lijn aan de zijkant). Deze reed hiervoor al tientallen jaren rond met enkel een gele lijn onder de stuurpostraampjes zonder dat deze verbonden waren. De reden toendertijd was dat de verf 'op was'  ;D.
Waar de wijziging precies werd uitgevoerd, weet ik niet (kan b.v. wel zijn in de CHW van Merelbeke). Technische wijzigingen zijn aan deze loc steeds te TW Merelbeke uitgevoerd. Slechts éénmaal was deze loc te Salzinnes en dit na een ongeval kort na zijn 'geboorte'. Verder is deze loc nog nooit gemoderniseerd en is bijgevolg de enige echte klassieke HLD62; echt museummateriaal  ;).

Wel leuk initiatief, van wie het ook moge zijn, hij staat er heel mooi bij momenteel, al paar keer onderweg tegengekomen, netjes  8)

Metpetergaathetbeter

#3039
ik heb horen zeggen maar ik kan dat bij deze ook niet bevestigen/controleren dat bestuurder van de loc grotendeels zelf gezorgd /al dan niet zelf bekostigd zou hebben !  :o ik veronderstel met deze laatste gedachtengang dat hij misschien wel vrijgezel is ? :-\ ;)

Als het dit het geval is BIG RESPECT ! ;) voor het zelf creëren/verfraaien van deze/zijn werkomgeving

OlivierV

Voor mijn bloktrein met Esso Ketelwagens, ondertussen zitten we de volle 3 stuks ver. :D

Van Piko, gevonden op Ebay (losse wagen, de sets van 3 komen er ooit ook nog wel een keertje).


Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 23 oktober 2015, 08:40:35 AM
Voor mijn bloktrein met Esso Ketelwagens, ondertussen zitten we de volle 3 stuks ver. :D

nou nou dat wordt al een ferm bloktreintje  :) ;)

BC911

Mooi! Staat hier ook nog op het verlanglijstje, maar eerst eens zien dat we een spoor hebben  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

loebaske

en om het realistisch te laten utizien moet je dit nog doen, anders is het speelgoed  ;)






Dirky

misschien beter dat zwevend platform eens vastzetten op de tank Eric, want dat ziet er ook niet echt uit  ;)