Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Huugooke

en nog een likske zwarte verf aan die schouw.

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 12 oktober 2015, 12:00:45 PM
en nog een likske zwarte verf aan die schouw.

@ Hugo,
Dan bedoel je die 90 waarschijnlijk...?
Ja,de vorige eigenaar had iets te veel fantasie,en wist waarschijnlijk niet dat daar roet,damp en rook langsheen komt!
Dacht warschinlijk dat het een sieruitlaat van een Duitse wagen is....jawel maar dan een VW! ;D
Er ontbreken ook nog een paar attributen op de loopplaat(drukketel,kompressor),maar daar gaan we nu werk van maken se!

@ Dani,
De berg ziet er langs de voorkant (nog) niet veel beter uit hoor! ;D
Maar deze kant heb ik wel het licht van het raam...voor als er rap een fotooke moet zijn...

;)

Herwig

die type 66-stomer:  die mooie spaak-drijfwielen  (Romfort ?) lijken veel fijner (met een bescheiden flens) dan de voorlopers (minder fijne flens )   ??

Rangeerduivel

#3018
Citaat van: Herwig op 12 oktober 2015, 13:41:14 PM
die type 66-stomer:  die mooie spaak-drijfwielen  (Romfort ?) lijken veel fijner (met een bescheiden flens) dan de voorlopers (minder fijne flens )   ??

Herwig,
Dit model is ooit uitgebracht door Fleischmann(maar nu naar ik gehoord heb niet meer verkrijgbaar).
Mogelijk had die wel hogere flenzen,
mensen van "Het Spoor" in St Niklaas hebben er zo ééntje lopen,zij kunnen daar misschien iets meer over vertellen
(Een fototje mag altijd VANMIEGROET of CedricLSModels)
Hier bij mij gaat het om een Jocadis met Roco tender,
De loc is idd zeer filigraan uitgevoerd,en dat houdt in dat de rijeigenschappen nog wat bijgeschaafd dienen te worden,
In de dissel heb ik reeds andere (kleinere) loopwielen moeten steken (uit een P8 van Liliput) en dat valt op door de grotere flenzen.
Doch dat was nodig omdat de originele wielen in de bochten tegen de metalen cylinders kwamen en kortsluiting gaven.
Dat is nu verbeterd maar nog niet helemaal weggewerkt.
;)

guy holbrecht

Fleischmann catalogusnummer 934113. Wat betreft de flenzen van de drijfwielen, deze zijn identiek aan het Fleischmann-model. Het Fleischmann model beschikt wel over een andere tender, namelijk het type 4T20 (volgens het klassieke Duitse concept), terwijl het Jocadis model op de foto over een tender type 4T21.5 (volgens het Amerikaanse concept) beschikt. Beide tenders zijn echter mogelijk bij deze machines. Je zal echter wel even naar de stoomverdeling moeten kijken want die ziet er niet al te pluis uit.

Groeten,
Guy

OlivierV

Denk dat bij die 66 het schilderen van de wielbanden een groot verschil zal maken! Wel echt een knap bakje!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

Schilderen van blinkende wielranden/-banden:    verfijnt idd optisch.
Schilderde de nikkelkleurige zijkanten  (*) van de wielen van m'n Liliputs 64-igers en andere Roco's:  zagen er stuk beter uit.
(*  vooraf behandelen met glasvezel potlood en dan, bijvoorbeeld, met Tamiya Mat "Natoblack" of iets dergelijks penselen)

De Fleischmann type 64 en/of 66, hadden die niet een probleem met de loopwielen vooraan, wegens te weinig druk/gewicht ?

Huugooke

Niet echt "nieuw", maar wel voor mij.
De Roco 59 heeft last van vliegende bufferplaatjes, daarom heeft men de bufferbalk gewijzigd om stevigere buffers te kunnen plaatsen.
Die paar euro heb ik er wel voor over!

ERVIN

Ik had verwacht dat er iemand al een foto zou geplaatst hebben van de nieuwe blauwe reeks 63 van VBV , ik ben toch niet de enige die deze loc gekocht heeft?? ;)

Maar bij deze.....


Michael

Erwin, mooie lok, ik heb hem niet gekocht, er komt mij de laatste jaren wat teveel Belgisch materiaal op de markt, ik moet keuzes maken, en af en toe komt er dan nog een toeval treffer tussen door (CFL3009), heb nog wat bestellingen staan die dit najaar uitgeleverd worden. Het wordt ons niet makkelijk gemaakt. Zoveel moois.....
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

eddy

Hoi Erwin,inderdaad mooie lok.Het vlot ook met de aankleding van de baan,wat een verschil een beetje groen maakt.

groeten eddy

Eddytje

Ik heb deze wel gekocht maar geen tijd gehad om deze hier te plaatsen (foto's staan wel op fb) en echt mooie geslaagde loc.

ERVIN

Ja het is een mooie loc , alleen.......... de echte heeft twee antenne's , en de VBV maar ééntje. :-\
Maar voor de rest prachtige schildering , en zeer goede rijeigenschappen. ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ERVIN op 18 oktober 2015, 13:57:11 PM
Ja het is een mooie loc , alleen.......... de echte heeft twee antenne's , en de VBV maar ééntje. :-\
Maar voor de rest prachtige schildering , en zeer goede rijeigenschappen. ;)
toch vrij raar, want ik dacht dat hij in die andere uitvoering ook bestond bij VBV, ik bezit de 6203 en had gehoopt dat hij ook horens zou dragen, maar ja 't is nu enen zoals zijne baas zonder (blijkbaar net voor de verbouwing) ! ;D ;)

loebaske

goh, het veranderd voort durend, neem nu de 6219 recent die op de markt kwam, wat blijk nu, die is ondertussen weer venanderd van schildering in de werkplaats van Merelbeke  ;) ;)