Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

3rail

Erg mooi, zo een Liliput Br 92. ;)

Veel plezier er mee.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Herwig

aan Rangeerduvel:            NMBS-type 91 stoom:   Liliput:

En gaat ge het schouwke durven inkorten ?  Is op eerste zicht zonder erg veel risico te verwezenlijken.

trainboattools

Citaat van: trainboattools op 27 september 2015, 21:24:53 PM
Mijn nieuwe HLE 2347 heeft net een half uurtje gereden en dan stond hij stil op het spoor met de motor draaiende en één draaistel aan volle snelheid, één draaistel stond stil. >:( :( >:( :(
Pas na een kwartiertje opgemerkt, de boel gloeiend heet natuurlijk.... :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Teruggestuurd naar Van Biervliet, is nu een weekje weg, nog niets van gehoord.
Ik heb de indruk dat de kwaliteit van de locs toch niet meer is als vroeger, de witte ledlichten mochten eigenlijk wel warm witte leds zijn niet?
Mijn HLD 55 is ook al eens terug gemoeten voor problemen met de stroomafname, nu een gloednieuwe HLE 23.... Waar gaat het heen??? :'(

Y J
Update 2/10

Loc terug in ontvangst mogen nemen maar nog steeds niet naar wens hersteld.
Met de nodige foto's en video terug een mailtje gestuurd naar VBV.
Wordt vervolgd ...
2R Digitaal, Profi-rail, Loconet, TwinCenter, Koploper.
Duitse en Belgische baan, Tp IV-V, Duitse Stomers Tp II-III

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 02 oktober 2015, 21:23:37 PM
aan Rangeerduvel:            NMBS-type 91 stoom:   Liliput:

En gaat ge het schouwke durven inkorten ?  Is op eerste zicht zonder erg veel risico te verwezenlijken.

Ja ik denk het wel Herwig,
Als je in staat bent de kabine er af te krijgen zonder brokken te maken om een decoder te plaatsen ben je tot alles in staat!
Bij de beschrijving in MSMagazine vond ik het nogal zacht uitgedrukt,
Ik ondervond heel veel weerstand na het lossen van de 4 schroefjes,
met een scherp mes tussen kabine en bodem moeten wringen tot de kabine met een "krak" loste!
Gelukkig geen schade,of sporen van mijn actie... ::)wel het huis 5cm gezakt door de trilling van de vloek! >:( ;D
achteraf leek het of de kabine er op gelijmd geweest was,maar ik denk dat het de verf is die plakte.?.? :-\
Voor de rest een fijn,mooi machientje dat over de wissels kruipt zonder haperen,
daar kunnen ze bij Piko(73/82) nog een puntje aan zuigen.
Ik had nochtans geen al te goeie ervaringen met oude Liliput's,maar de nieuwe generatie mag er best zijn

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 02 oktober 2015, 21:42:56 PM
Citaat van: Herwig op 02 oktober 2015, 21:23:37 PM
aan Rangeerduvel:            NMBS-type 91 stoom:   Liliput:

En gaat ge het schouwke durven inkorten ?  Is op eerste zicht zonder erg veel risico te verwezenlijken.


Voor de rest een fijn,mooi machientje dat over de wissels kruipt zonder haperen,
daar kunnen ze bij Piko(73/82) nog een puntje aan zuigen.
Ik had nochtans geen al te goeie ervaringen met oude Liliput's,maar de nieuwe generatie mag er best zijn

;)

Altijd naar Olivier zijn adviezen luisteren. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

aan RangeerDuvel,                                                02 okt. 2015,

[   Oude Liliputs:   je had er die reden en andere die nooit.... . 
'k Heb type 26, 64 & 93igers, die met impulssturing   ( Fleischmann-trafo ) het behoorlijk deden.   De latere Bachmann-Liliput type 93 was eveneens bruikbaar op een rangeerbaantje ]

Die nieuwe 91-iger wordt bijna een ... verplichting, alhoewel hij/zij (de loc) maar eventjes in tijdperk 3 rondreed.


NielsVV

Citaat van: trainboattools op 02 oktober 2015, 21:32:32 PM
Citaat van: trainboattools op 27 september 2015, 21:24:53 PM
Mijn nieuwe HLE 2347 heeft net een half uurtje gereden en dan stond hij stil op het spoor met de motor draaiende en één draaistel aan volle snelheid, één draaistel stond stil. >:( :( >:( :(
Pas na een kwartiertje opgemerkt, de boel gloeiend heet natuurlijk.... :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Teruggestuurd naar Van Biervliet, is nu een weekje weg, nog niets van gehoord.
Ik heb de indruk dat de kwaliteit van de locs toch niet meer is als vroeger, de witte ledlichten mochten eigenlijk wel warm witte leds zijn niet?
Mijn HLD 55 is ook al eens terug gemoeten voor problemen met de stroomafname, nu een gloednieuwe HLE 23.... Waar gaat het heen??? :'(

Y J
Update 2/10

Loc terug in ontvangst mogen nemen maar nog steeds niet naar wens hersteld.
Met de nodige foto's en video terug een mailtje gestuurd naar VBV.
Wordt vervolgd ...

Wat is er deze keer mis mee? Je lijkt wel een maandag ochtend model te hebben.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 02 oktober 2015, 21:23:37 PM
aan Rangeerduvel:            NMBS-type 91 stoom:   Liliput:

En gaat ge het schouwke durven inkorten ?  Is op eerste zicht zonder erg veel risico te verwezenlijken.

Is zopas gebeurd Herwig,en idd,zonder risico! :)

En misschien pak ik later de kolenbak ook nog eens aan,maar niet zo drastisch als beschreven in MSM,
Een paar houtkleurige plankjes rondom met Kolen er in zullen moeten volstaan,

;)

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Svendw

Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

59erke

I love it, Een klassiek Van Hool busje van de NMVB, versie van Ferivan vermoed ik ?

Heb je al een idee in welke livrei je hem gaat steken (klassiek oranje-creme / wit met strepen of de Lijn kleuren ) ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

TBCédric

Citaat van: 59erke op 04 oktober 2015, 18:24:01 PM
I love it, Een klassiek Van Hool busje van de NMVB, versie van Ferivan vermoed ik ?

Heb je al een idee in welke livrei je hem gaat steken (klassiek oranje-creme / wit met strepen of de Lijn kleuren ) ?

Omdat de baan tussen 2000 en 2011 gesitueerd is zal hij de "de lijn" kleuren krijgen.  ;)
En in plaats van die sticker, komen er echt werkende lichten (op termijn :D )
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

vanmiegroet

Ik zou voor FSN opteren voor de nr 5839, reed in die regio rond.

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

evan

Goede avond,

Ik heb me eindelijk ns een set Laars van LS aangeschaft en een eerste reeks wagens.  Ik heb nog wagens besteld voor de onderste rij en dan hebben we 48 wagens op de trein  :o




Op Oeversijde is het een mooie lange trein, maar op een grotere baan lijkt die toch weer wat kort, maar het is wel leuk om foto's er mee te gaan maken eens de details allemaal gemonteerd zijn.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

TBCédric

Ja Evan! Dat is toch weeral een prachtige sleep!


Een heljan class 66 aan het werk?  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.