Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Jurgen

Citaat van: BC911 op 23 september 2015, 20:18:15 PM

PS: zal nog wel even wat extra koppelingen moeten aanschaffen, want die zitten er standaard blijkbaar niet op ...

Dan moet je een mailtje sturen naar Van Biervliet, ze sturen die koppelingen wel op. Normaal zitten de beugelkoppelingen er ook standaard bij. Dit is waarschijnlijk een vergetelheid geweest in deze set.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Jurgen op 25 september 2015, 14:09:05 PM
Citaat van: BC911 op 23 september 2015, 20:18:15 PM

PS: zal nog wel even wat extra koppelingen moeten aanschaffen, want die zitten er standaard blijkbaar niet op ...

Dan moet je een mailtje sturen naar Van Biervliet, ze sturen die koppelingen wel op. Normaal zitten de beugelkoppelingen er ook standaard bij. Dit is waarschijnlijk een vergetelheid geweest in deze set.  ;)

Je bedoelt kortkoppelingen Bert?
Op de foto staan ze wel op,of is dat geen eigen foto?
Normaal zitten  overal beugelkoppelingen op,die worden tegenwoordig minst gebruikt,maar als je andere wil zoals bvb profi,of Roco steekkoppeling ed, moet je ze uiteraard apart aanschaffen...
Dat brengt met zich mee dat bijna ieder van ons een hoop van die beugelkoppelingen in zijn kast liggen heeft,en die raak je aan de straatstenen niet kwijt!
Moesten de fabrikanten hun materieel nu uitrusten met kortkoppelingen van om 't even welk merk,zoals bvb Roco/Fleischmann doet,zouden wij onder elkaar kunnen ruilen en/of handelen

;)

Chrisrail

#2942
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Rangeerduivel

Citaat van: Chrisrail op 25 september 2015, 15:43:27 PM
Maar dan kunnen ze wel geen kortkoppelingen meer verkopen hé Rudy en krijgen ze geen extra geld meer in het laadje,
zo'n doosje kost al gauw tussen de 30 à 50 euro/ 50 st.
en laat het nu net dit zijn waar het ze om te doen is. :-\ >:(

Bij het totaalbedrag bijtellen gaat hem max 3€verschil maken,
Niemand die daar iets op tegen heeft...(trein liefhebbers zijn gul,op enkele uitzonderingen na! ;DD)
Of je nu koppelingen verkoopt samen met de loc/wagon of je verkoopt ze apart,je verkoopt ze.
Er kunnen niet meer koppelingen verkocht worden dan er voertuigen zijn,dus deze die je bij iets voegt en aanrekent verkoop je zeker,anders loop je de kans dat een andere handelaar ze in jouw plaats verkoopt.
En bij Roco/Fle hebben ze dit reeds lang gesnopen!

;)

Chrisrail

#2944
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

BC911

Citaat van: Rangeerduivel op 25 september 2015, 15:23:01 PM
Je bedoelt kortkoppelingen Bert?
Op de foto staan ze wel op,of is dat geen eigen foto?
Normaal zitten  overal beugelkoppelingen op,die worden tegenwoordig minst gebruikt,maar als je andere wil zoals bvb profi,of Roco steekkoppeling ed, moet je ze uiteraard apart aanschaffen...

Ik heb de doos nog eens helemaal leeggemaakt, maar geen enkele koppeling te vinden. Het is inderdaad mijn foto, maar had er snel een koppeling opgezet die ik nog had liggen. Als je thuiskomt met zoiets "voor de zoon", dan moet je dat ook kunnen demonstreren op het spoor  ;). Ik heb het al mogen uitleggen waarom we de 2 wagens niet konden laten rijden ...

Dus even mailen naar VBV of anders morgen iets aanschaffen in Genk (stond eigenlijk al bij op het lijstje  :))
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 25 september 2015, 16:22:42 PM
Citaat van: Chrisrail op 25 september 2015, 15:43:27 PM
Maar dan kunnen ze wel geen kortkoppelingen meer verkopen hé Rudy en krijgen ze geen extra geld meer in het laadje,
zo'n doosje kost al gauw tussen de 30 à 50 euro/ 50 st.
en laat het nu net dit zijn waar het ze om te doen is. :-\ >:(


En bij Roco/Fle hebben ze dit reeds lang gesnopen!

;)
Eigenlijk enkel Fleischmann, voor zover ik weet is dat het enige merk dat standaard op alles een kortkoppeling steekt.
Roco steekt wel bij al hun locs een kortkoppeling en vroeger ook bij sommige rijtuigen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Vandaag een reeks 15 van Olaerts gekocht op de beurs in Genk. Happy, happy, happy!  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

BC911

Citaat van: BC911 op 25 september 2015, 21:05:58 PM
Dus even mailen naar VBV of anders morgen iets aanschaffen in Genk (stond eigenlijk al bij op het lijstje  :))

Antwoord gehad dat het er dus inderdaad bij hoort te zitten en dat ze opgestuurd worden. Super service zou ik durven zeggen!
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

philippe_007

Citaat van: Jurgen op 26 september 2015, 18:22:10 PM
Vandaag een reeks 15 van Olaerts gekocht op de beurs in Genk. Happy, happy, happy!  :)

Inderdaad 99€ voor DC en 125 voor den AC, was een mooie prijs... Maar ik beperk mij tot diesels, mijn stomers zal ik ook ooit eens van de hand doen....

trainboattools

Mijn nieuwe HLE 2347 heeft net een half uurtje gereden en dan stond hij stil op het spoor met de motor draaiende en één draaistel aan volle snelheid, één draaistel stond stil. >:( :( >:( :(
Pas na een kwartiertje opgemerkt, de boel gloeiend heet natuurlijk.... :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Teruggestuurd naar Van Biervliet, is nu een weekje weg, nog niets van gehoord.
Ik heb de indruk dat de kwaliteit van de locs toch niet meer is als vroeger, de witte ledlichten mochten eigenlijk wel warm witte leds zijn niet?
Mijn HLD 55 is ook al eens terug gemoeten voor problemen met de stroomafname, nu een gloednieuwe HLE 23.... Waar gaat het heen??? :'(

Y J
2R Digitaal, Profi-rail, Loconet, TwinCenter, Koploper.
Duitse en Belgische baan, Tp IV-V, Duitse Stomers Tp II-III

ceuleer

Gisteren in Genk gekocht, deze Mehano 7754 en een setje Xpedys wagons, ik ga een sleepje van deze wagons proberen bijeen te zoeken.  :)



Grz,
Gunter

OlivierV

De linksen, samen met de rechtsen vormen ze een set van 2. Ondertussen 4 van die mooie roldakwagens voor vervoer van rollen plaatstaal van LS models in bezit.



@Gunther, wou ook ooit zo een sleep van die B-cargo/xpedys fals maken, het eindigde in het verkopen van al die wagens.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Bij Paul Bellon lagen 4 sets van 2 stuks te wachten op een koper. Wel redelijk aan de prijs naar mijn gevoel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ceuleer

Ik heb ze ook zien liggen Frans, maar ik vond 69 euro ook teveel voor dit setje, het mijne koste 50 euro, dit vond ik ok voor deze set in nieuwstaat.