Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Davy

Tom, die machinekamer verlichting heb je knap gedaan. En met Erwin zijn foto idee'tje
zou het helemaal af zijn :)

dani

Citaat van: bellejt op 30 augustus 2015, 14:14:40 PM
gisteren nog eens 2 bestelde sets afgehaald :



Heb er nu 4 in totaal omdat ik er 2 teveel heb gekocht door ouderdomsverschijnselen.Indien iemand er eentje (of 2) wil overnemen mag hij ze hebben aan inkoopprijs van 59 euro/doos

Edit : ondertussen zijn de setjes reeds besproken
eentje minder bij Johnny... en eentje bij mij in de collectie :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

efl045

copyright nu niet geschonden door dit plaatje over te nemen ?  :)

dani

ik ga even naar toilet....   2 minuten naar m'n eigen gezeik luisteren ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

succes Dani :-)

is dit dan een nieuw aanwinst ?

dani

nee, het is een tweedehands nieuwe aanwinst....

Even het zeefje er bij halen, er zijn nog een paar muggen door de grove zift gevallen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

efl045

Ik denk dat iemand mij helemaal verkeerd begrepen heeft...

dani

nah... gewoon even gek doen

Dat copyright geval is hier al ettelijke keren gepasseerd...   :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Ik vond de BR78 (T18) altijd al een machtige machine,en daar er kort na WOI hier een klein aantal dienst gedaan hebben als type 84**,wilde ik deze ook in mijn verzameling.
Verleden week door de postbode afgeleverd,en onder handen genomen met dit resultaat
De 8408 is een Fleischmann en de 8403 een Liliput(wat mij een klein beetje spijt,2x FLE ware beter geweest!)


Er is nogal onduidelijkheid over kleurstelling en nummering daar er zo goed als geen foto's van de echte zijn,
daarom heb ik er maar mijn eigen versie van gemaakt,
Ik heb mij een beetje gebaseerd op de foto hieronder(van onze Turkse vriend Erkut)
Ik zal eens een paar pogingen mogen doen om die loc's van mij nog veel vuiler te krijgen...die zien er nu nog iets te kunstmatig uit


;)

Michiel

Een leuke, eigen interpretatie van "wat had kunnen zijn". De linker loc (Fleischmann 8408) staat wel een beetje vreemd voorover geheld. Is ie niet goed dicht, of staat ie achteaan op de flenzen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Citaat van: Michiel op 11 september 2015, 14:24:05 PM
Een leuke, eigen interpretatie van "wat had kunnen zijn". De linker loc (Fleischmann 8408) staat wel een beetje vreemd voorover geheld. Is ie niet goed dicht, of staat ie achteaan op de flenzen?

Goed gezien Michiel,
Om een mij onduidelijke oorzaak zit idd ''zijn gat'' een paar mm omhoog,het lijkt alsof hij lange tijd in een veel te warme doos op een nog warmere zolderkamer heeft gelegen!
Ik krijg hem niet beter,en terugsturen naar Duitsland...?
De indruk wordt wel een beetje versterkt doordat het spoor een beetje doorzakt daar het op een kartonnen doos(van Dacker) ligt

;)


Peter

#2906
CiteerOm een mij onduidelijke oorzaak zit idd ''zijn gat'' een paar mm omhoog

Zit inderdaad niet goed ineen. De 78 van Fleischmann is niet de eenvoudigste om de kap er terug op te zetten.
Voorzichtig blijven proberen en kijken of er geen draadje ergens tussenzit.

Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 11 september 2015, 14:48:02 PM


Nee,er zit geen draadje ergens tussen,hij is zelfs gemonteerd geweest zonder draadjes(voordat de decoder er in zat)en zelfs dan sloot hij niet goed aan.
Het is eerder een onhebbelijkheidje van Fleischmann.
Kijk maar eens op de foto,de buffers die aan de kap zitten,niet aan het chassis,komen hier ook een paar mm hoger dan die van de donderbus...

;)

Huugooke

Ge moet daar meer kolen in doen, dan zakt dat!

loebaske