Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Dirky

'k heb van de wissels een paar jaar terug een 30-tal stuks gebouwd en inderdaad, dat smaakt!  :)

Ik ga nog steeds uit van de veronderstelling dat ik ooit een Belgisch baantje ga bouwen ( = tijd zal hebben om...) en ben dus alvast aan 't verzamelen om na de "start" geen wachttijden te hebben omdat ik moet wachten op, of dat het niet past om... en dat er toch minstens één trein in mijn schaduwstation staat  :D

knibbelknabbel

De kleine Brossel 551 (ES304) die onlangs verkocht werd via dit forum...









Iemand een idee welke 551 dit geweest moet zijn? Ik denk dat ik hem terug ga omnummeren naar 551.??, want er zijn voor de rest geen wijzigingen aangebracht aan de kast voor een ES-voertuig te zijn...

Verder moet er nog wat aan gesleuteld worden, zoals in het verkoopsdraadje aangehaald was. Het motortje draait, maar de cardankruisjes op de motoras slippen door. Later meer in een apart draadje. Verder ook verlichting en decoder inbouwen... :D

Rangeerduivel

Ik hoop van harte dat je'm rijdende krijgt Joeri,
zoals ik reeds eerder schreef,;kunst is het motortje er uit te halen,cardankoppelingen fixeren op de as en terug monteren,
dit alles zonder brokken te maken...

Voor eventueel geintresseerden,
Er is nog een kast van zo'n Brossel beschikbaar heb ik gezien,
Er zit géén onderstel of aandrijving bij
Fernand zaliger was blijkbaar met het projectje nog bezig.
Wie eventueel een foto daarvan wil doe mij maar een berichtje,dan vraag ik er naar.

;)

knibbelknabbel

Ik heb er een goed oog in dat dit gaat lukken om hem rijdend te krijgen. Het is gewoon een kwestie van tijd om me er eens in te verdiepen... ;) :P ::)

Bedankt Rudy voor het "regelwerk"  :D

Peter

Bij het monteren van de Brossel waren er nogal veel die de kardan gewoon op de asjes schoven (klemde wel een beetje) en dachten dat die voldoende zou blijven. Niets is minderwaar. Als je slim was deed je op het eind van de kardan en zeer klein drupje sekondelijm, zodat die goed vast bleven zitten.
Je kan dit nu nog doen zonder de motor te demonteren.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 21 augustus 2015, 10:52:04 AM
Bij het monteren van de Brossel waren er nogal veel die de kardan gewoon op de asjes schoven (klemde wel een beetje) en dachten dat die voldoende zou blijven. Niets is minderwaar. Als je slim was deed je op het eind van de kardan en zeer klein drupje sekondelijm, zodat die goed vast bleven zitten.
Je kan dit nu nog doen zonder de motor te demonteren.

Goed mogelijk Peter,
Ik had zelfs de indruk dat er reeds achteraf aan 'gelijmd' was,maar blijkbaar zonder of weinig resultaat.
Het was daarom dat ik het beter vond als hij kon gedemonteerd worden

;)

Wordt vervolgd... ;D

Peter

Wel eerst goed ontvetten met bv. Methanol, voor je de lijm er op doet.
Met vriendelijke groeten
Peter

knibbelknabbel

Citaat van: Peter op 21 augustus 2015, 11:09:14 AM
Wel eerst goed ontvetten met bv. Methanol, voor je de lijm er op doet.

Dat zal inderdaad nodig zijn, want er hangt een hoop vet aan afkomstig van de tandwielkasten...

Bedankt reeds voor de tips! :)

knibbelknabbel

Ik denk trouwens dat dit een Sprim'Hobby kit is, kan dit?

raf

als de motor er toch uit is de asjes een heeeeeeel klein beetje opruwen voor je ze lijmt
dan heeft de lijm betere grip op de as
dit doe ik ook zo bij scheeps propellers die niet anders dan met lijm vastgezet kunnen worden
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ward

Donderdag en vandaag zijn hier enkele nieuwigheden komen binnenrollen..
Marklin set graanwagons, samen met de B-Models set zodat deze ram volledig compleet is nu.
Roco I6 met aanduiding fietswagon, ook deze stam is nu compleet :)



Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

reeves


OlivierV

Leuke aanwinsten Ward, maar ga je dat 1:87 rijtuig tussen je Meurklin's hangen? Dat valt op. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ward

Citaat van: OlivierV op 24 augustus 2015, 16:57:59 PM
Leuke aanwinsten Ward, maar ga je dat 1:87 rijtuig tussen je Meurklin's hangen? Dat valt op. ;)

Nop, 1 reeks marklin;
De andere reeks roco en i10 resto van lsmodels ;)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

SirGresley

Ik heb in mijn "De Keyser" Brossel een aangepast Fleischmann railbus onderstel gebruikt MAAR de "ronde" motor is eigenlijk te hoog omdat ie tegen het dak komt.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama