Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 06 augustus 2015, 12:23:39 PM
nieuw aangekomen vandaag....  6  Eurofima  (oranje met witte streep)  rijtuigen van Roco,  gekocht via Catawiki van bij Marnan.eu   
In perfecte staat en OVP, maar wel lengteschaal 1:100   (maakt mij niet zo veel uit).

Happy Happy.  nu heb ik er genoeg voor 2 deftige  "treinen" (lees : 9 stuks dus een sleep van 4 en eentje van 5)

En zeggen dat ik er zo 5 te koop heb! >:(
4(verschillende nrs) Roco en 1Fle "kom op tegen kanker

;)

SuSke

Citaat van: dani op 06 augustus 2015, 12:23:39 PM
Happy Happy.  nu heb ik er genoeg voor 2 deftige  "treinen" (lees : 9 stuks dus een sleep van 4 en eentje van 5)

kom op dani, een defitge sleep met die bakken vraagt toch om het dubbele aantal  ;) ::) 8) :-X
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

#2822
Citaat van: SuSke op 06 augustus 2015, 12:58:00 PM
Citaat van: dani op 06 augustus 2015, 12:23:39 PM
Happy Happy.  nu heb ik er genoeg voor 2 deftige  "treinen" (lees : 9 stuks dus een sleep van 4 en eentje van 5)

kom op dani, een defitge sleep met die bakken vraagt toch om het dubbele aantal  ;) ::) 8) :-X
Idd, al kan ik zelf ook maar tot 7 rijtuigen gaan omdat het anders niet op mijn opstelsporen past. Alhoewel met die op 1:100 kan ik er misschien wel 9 op proppen. :D Maar dat heb ik niet. :(
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Citaat van: SuSke op 06 augustus 2015, 12:58:00 PM
Citaat van: dani op 06 augustus 2015, 12:23:39 PM
Happy Happy.  nu heb ik er genoeg voor 2 deftige  "treinen" (lees : 9 stuks dus een sleep van 4 en eentje van 5)
kom op dani, een defitge sleep met die bakken vraagt toch om het dubbele aantal  ;) ::) 8) :-X

Ja, dan maak ik er idd 1 ENKELE sleep van, hee...  met 1 lokomotief er voor.    En het zijn er 10, ik had me eentje misteld in de database.

@Rudy :  da wist ik niet hee wat jij te koop hebt.   Had je dat al eens ergens vermeld ?     En had ik gezegd dat ik deze 6 heb gekocht voor 72 euro thuis geleverd door PostNL ?    Schoon prijsje toch ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

ik had ze ook gezien maar ik wil de tijdperk III hebben dus de groene
er hebben reeds 4 keer dezelfde wagons opgestaan 2X 4 dacht ik maar deze gingen abnormale prijzen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Citaat van: raf op 06 augustus 2015, 13:47:16 PM
ik had ze ook gezien maar ik wil de tijdperk III hebben dus de groene
er hebben reeds 4 keer dezelfde wagons opgestaan 2X 4 dacht ik maar deze gingen abnormale prijzen

gr raf

Deze set is tijdperk 3 raf, heb ook al veel getwijfeld om mij die eens aan te schaffen. Zou ze liever eerst eens in het echt zien.
http://treinshop.marnan.eu/h0-spoor-1-87/rijtuigen-h0/nmbs-sncb-cfl-rijtuigen/heris-12220-h0-nmbs-set-i4-a-ab-b-groen

Sommige rijtuigen van Heris durven al ne keer doorhangen of iets mankeren aan de daken, komt dikwijls ook door de manier van inpakken (plaatsing van die extra mousse stukjes) of ze durven ook nogal te waggelen, al valt dat wel eenvoudig op te lossen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Marnan staat altijd in Houten met een grote stand, Olivier...
Als je hen contacteert, en vraagt om die set zeker mee te nemen om ze te kunne bekijken, dan zullen die dat met heel veel plezier vor jou doen, daar ben ik zeker van.   Sympathieke mensen !   (zoals de andere handelaars die ik ken trouwens ook zijn).
Dus als je dan naar Houten gaat, kan je ze bekijken,  bepotelen en betasten  (de wagons).     En hier of daar vind je wel een goei ziel die je kan mee nemen naar Eurexpo  ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Naar Houten ga ik niet Dani, dat is me te ver + geen geld over voor treintjes te kopen voor de moment, maar ik weet goed genoeg dat de eigenaar van Marnan een hele vriendelijke kerel is, daar heb je zeker een punt.

Die doet nog eens iets voor zijn klanten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

ik kon het maar voorstellen hee ...
Zo heel ver is dat nu ook niet.   Een anderhalf uurtje rijden.
Het budget is natuurlijk een andere zaak, da's waar.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

reeves

Bij de heris rijtuigen dat klopt van dat doorhangen en de mouse, of zoals Marc van marnan zei: tja deze sijn seker te warm gebakken ;D

Heb er samen met hem uit alle sets toch eentje gevonden die niet doorhing, het doorhangende rijtuig is een eerste klas als ik me niet vergis de rest had geen last van dit euvel.

Groet Tom

OlivierV

Citaat van: reeves op 07 augustus 2015, 12:19:45 PM
Bij de heris rijtuigen dat klopt van dat doorhangen en de mouse, of zoals Marc van marnan zei: tja deze sijn seker te warm gebakken ;D

Heb er samen met hem uit alle sets toch eentje gevonden die niet doorhing, het doorhangende rijtuig is een eerste klas als ik me niet vergis de rest had geen last van dit euvel.

Groet Tom
Bij alle rijtuigen van Heris is dat wel denk ik, ze plaatsen een stukje mousse in het midden bovenaan, dan worden die dozen eens warm en ze beginnen door te hangen... Moesten ze bij Heris nu eens slimmer zijn en dat niet doen ... want voor de rest maken ze nog zo geen lelijke rijtuigen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

yannickvw

Mooie aankoop en eveneens mooie actie van Roco.

Mogen ze ook gerust ééns met TPIV/V wagens doen :)

WR Blue

Latest addition to the layout a Mehano SNCB class 51 number 5102. Plan to fit it with DCC sound but not sure if a Loksound v4 decoder and speaker will fit and might have to look for a v3.5 and a rectangular speaker.

https://flic.kr/p/wVaF2j
+++++++
Nieuwste toevoeging aan de lay-out een Mehano HLD 51 nummer 5102. Plan om het te passen met DCC geluid, maar niet zeker of een Loksound v4 decoder en spreker zal passen en zou moeten zoeken naar een v3.5 en een rechthoekige luidspreker.

https://flic.kr/p/wVaF2j

Rangeerduivel

#2833
Citaat van: WR Blue op 14 augustus 2015, 09:33:23 AMPlan om het te passen met DCC geluid, maar niet zeker of een Loksound v4 decoder en spreker zal passen en zou moeten zoeken naar een v3.5 en een rechthoekige luidspreker.

Een 8-polige V4.0 past er zeker in,maar je moet een rechthoekige luidspreker van 4 tot 16 ohm ;D monteren.
De oude (100 ohm) luidspreker kan niet meer met de nieuwe (ESU)decoders.
Ik heb die luidsprekers en de voor Mehano passende klankkast liggen...

;)

OlivierV

Citaat van: WR Blue op 14 augustus 2015, 09:33:23 AM
Latest addition to the layout a Mehano SNCB class 51 number 5102. Plan to fit it with DCC sound but not sure if a Loksound v4 decoder and speaker will fit and might have to look for a v3.5 and a rectangular speaker.

https://flic.kr/p/wVaF2j
+++++++
Nieuwste toevoeging aan de lay-out een Mehano HLD 51 nummer 5102. Plan om het te passen met DCC geluid, maar niet zeker of een Loksound v4 decoder en spreker zal passen en zou moeten zoeken naar een v3.5 en een rechthoekige luidspreker.

https://flic.kr/p/wVaF2j

Loksound 4 fits, but you need the right speaker with a smaller resistor,speakers for Loksound 4 decoders are best between 4 and 16 ohm. The only thing you need to do now is find the right size. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan