Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

OlivierV

Citaat van: Floris op 18 juli 2015, 10:38:28 AM
En nu een roco 6246 erbij! ook saai, hebben jullie vast allemaal al.  ;)
Dacht je maar. Hier enkel een 6204 en een 212.183 maar die is maar houdbaar tot 1970 :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris

hm, hij is dus nog zwaar exclusief ook.  ;D
Jullie kennen de loc waarschijnlijk wat beter dan ik, qua of ie goed lijkt en zo, is er nog wat leuk aan te superen? ik hang er sowieso fatsoenlijke verlichting in met losse leds per lamp, het cabine-interieur is alleen een plankje, daar is nog wel wat te halen, verder weet ik het zo niet.

Huugooke

de nummertjes kan van mij krijgen  ;D

Peter

Nieuwste aanwinst voor mijn Belgische verzameling, de Roco 5317
Niet direkt moeders mooiste in vergelijking met de Bolle neuzen, maar hij hoort er nu eenmaal bij.




Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

Citaat van: Peter op 31 juli 2015, 16:07:44 PM
Niet direkt moeders mooiste in vergelijking met de Bolle neuzen, maar hij hoort er nu eenmaal bij.

Ik vind ze persoonlijk wel iets stoers hebben, Peter
En als ik eerlijk ben vindt ik ze mooier dan de bolle neuzen, maar dat is persoonlijke smaak
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

dani

doet me denken aan die uit hun startset van een tijd geleden  met 5 geweatherde zijlossers....

Ik denk toch dat het die is ?  Ik heb die in AC versie en heb daar onlangs een LoPi3 met dieselgeluid in gepropt.  ZALIG !!!

Ik vind het persoonlijk toch een mooie machine.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bollen neus

Ge gaat er gelukkig geen 85 verschillende modellen van kunnen maken, oef.
Den Eric.

reeves


evan

#2783
Mooie Loc Peter!

Hij ziet er stoer uit en blijft een typisch gezicht :)



Ondertussen ben ik ook wat aan het uitbreiden ::)

Een 73 met geluid.



Ik heb hier een Condensator toegevoegd aan de decoder zoals beschreven in de handleiding van de LOSO 4 van ESU.  Bovendien zijn van de onderplaat de plastic deeltjes die tegen de wielen drukken wat gevijld zodat de wielen verticaal iets meer speling hebben.  Hij rijdt prima nu.

Dan 2 wagens van Artitec en de bijhorende lading.



Nu de wagens weatheren en voorzien van de nodige garnituur voor de tanks (Kettingen etc.)

En een Class 66 van Heljan.

Mooi voor die prijs :)



Hij reed bij aankomst thuis niet echt vlotjes... stotteren en het geluid kraakte.

Ik heb zoals EVE beschrijft niet de juiste wielen voorhanden, maar er is toch wat aan verbeterd...

Eerst heb ik de assen met wielen verwijderd en ze in een sopje gestoken en eens ze proper waren goed gedroogd.
De wielstellen zaten volgepropt met vet en dat moest er ook uit.  Bah!

Eens de wielstellen volledig proper waren heb ik de contactstrips die tegen de binnenkant van de wielen wrijven voorzichtig met 2 tandenstokers geplooid zodat er extra druk onstaat tegen de wielen.

De wielen zijn dan extra proper gemaakt met alcohol en er kwam nog veel bruin residu af...

Nadien zijn de wielen en hun binnenvlak miniem behandeld met ATF (transmissie-olie).

De wielen zijn dan terug geplaatst, maar in een andere volgorde.  De wielen met antislipband zijn in het midden van ieder draaistel geplaatst omdat de stroomafname daar minder efficient is doordat de stripjes aan de bovenkant zitten.

Voor het terug monteren van de afsluitplaat van het draaistel heb ik nog olie gedaan op de tandwiel (soort naaimachine-olie).

De kadeekoppelingen en een machinist aan iedere zijde zijn dan nog geplaats en nu is hij klaar op de baan :)

De eerste 2 metertjes liepen nog wat met haperingen, maar nu rijdt hij mierzoet.

Hoe lang?  Tijd zal het brengen...

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Chrisrail

#2784
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

ACFI

Citaat van: Chrisrail op 02 augustus 2015, 17:33:36 PM
<snip/>

Oei, den Duits is weeral ons land binnengevallen...... :(

hier vind je een voorbeeld terug van de Leopard tanks welke gebruikt zijn door ons Belgisch leger

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAAahUKEwjzsvqZ2orHAhXJWxQKHbwDCSk&url=http%3A%2F%2Fnl.milpedia.org%2Fwiki%2FVoertuigen_in_het_Belgisch_leger_(chronologisch)&ei=_DW-VfPECMm3UbyHpMgC&usg=AFQjCNGyT8LPgRcY9neJSyXT5wbOA-A3eg

niet tegenstaande, mooie foto's

;)

Toch wel hoor. Dit is de laatste versie tot vorig jaar in gebruik bij ABL.



De wiki loopt blijkbaar een beetje achter.

Acfi.

Chrisrail

#2786
.

http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Huugooke

Citaat van: Chrisrail op 02 augustus 2015, 18:33:17 PM
Bij mijn weten hadden Leopardtanks van dit type bij ons geen zijschorten.  Althans tijdens mijn dienst in Spich ( BSD ) nabij Keulen in '82.

Belgische tanks hadden bij ons zowel voor als achteraan nummerplaten.

Hadden bij ons ook geen camouflage, waren gewoon monotoon olijfgroen.  :-\

;)
'82! Man, dat was vorige eeuw!  ;D

raf


zo heb ik ze altijd gekend maar dit is een 1 en die jij hebt zijn 2

gr raf



If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Chrisrail

#2789
.




http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }