Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

rixke rail

Citaat van: Sicco op 20 juni 2015, 22:54:28 PM
Citaat van: rixke rail op 20 juni 2015, 17:31:09 PM
Mijn collectie 62'ers blijft aangroeien ...
Modelspoorse groeten,
Eric.

Alleen heeft de 212.005 nooit bestaan....

Drommels !  :o Dat heet dan "een mal figuur slaan" !  :-[
Ik zou het nochtans ook moeten weten.  :'(
Ik had die gezien op eBay en werd zo verblind door de mooie afwerking, dat ik uit het oog verloor, dat die prototypes niet doorgenummerd .004, .005 en 006 werden.  :-X
Dank U, Sicco, voor Uw kennis.  ;)
Ik ga hem inzetten als museumloc. De leden van de vereniging wouden een aparte loc en vermits het nummer vrij was, hebben ze hem 212005 gedoopt.
Dat heet dan "als een kat op zijn pootjes vallen"   :D
Modelspoorse groeten,
Eric.
P.s. : trouwens : 64.169 en 26.101 hebben ook nooit echt bestaan.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Sicco

En met de zescijferige nummer moet er natuurlijk ook nog een omgekeerde V op  ;D

Michael

Citaat van: Rangeerduivel op 21 juni 2015, 13:54:43 PM
Citaat van: Michael op 21 juni 2015, 11:41:01 AM
Alvast aangeschaft ter voorbereiding van de verbouwing van de Heljan class 66, een poelietrekker en een apparaatje Spurmaß-Lehre für H0 (= Spoorwijdte dimensie voor H0) dit laatste daar krijg je de wielen mooi parallel mee op de as.

Michael,
Je mag steeds links plaatsen hoor voor dat gereedschap,
Of als je dat niet graag doet via PM dan?
ik heb ook een paar loc's te "behandelen"...

;)

Rudy, die eer komt Eve (Eric) toe, die heeft dat alles al hier ergens op het forum geplaatst, en op het forum is het nog steeds, als je iets interessants tegen komt waarvan je denk dat kan ik mogelijk gebruiken, dan moet je dat ergens waar je het makkelijk terug vind opslaan. Ik weet alleen niet meer exact in welk draadje dat allemaal staat, wellicht vind je wat in de bespreking van zijn bewerking met de class 66 van Heljan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

jb

B-models 55 van forumgenoot  ;)


WR Blue

Another locomotive I have been after for quite a while Roco 6242 with Infrabel logos.

Een andere locomotief ik na zijn geweest voor een tijdje Roco 6242 met Infrabel logo's.

https://flic.kr/p/ut6cZi

Rangeerduivel

Citaat van: WR Blue op 01 juli 2015, 00:41:51 AM
https://flic.kr/p/ut6cZi

Leuke foto gallery,
I like the 37609 8) :-X
Jammer dat op de foto's zijn cirkelzaag-sound niet te horen is... :(

;)

yannickvw

HLD60 Proto

Was aan het twijfelen tussen de Roco en VBV, maar 85 euro verschil (op Ebay) vond ik te veel aangezien het verschil in afwerking (in mijn ogen) niet zooo groot is (wel jammer dat er geen schorten zijn bijgeleverd bij deze nummer :( )...Volgende op de lijst zijn den 62 en 55 in gele livrei :)

HLR73
Niet dat hij van geen meter rijdt maar valt toch wel vaak stil aan lage snelheden...Kijk al uit naar de Roco 80 :)



Sicco

Citaat van: yannickvw op 02 juli 2015, 11:13:27 AM
wel jammer dat er geen schorten zijn bijgeleverd bij deze nummer :(

Waarom zou er bij dit nummer iets bijgeleverd moeten worden wat het incorrect maakt?

yannickvw

Citaat van: Sicco op 02 juli 2015, 11:25:40 AM
Citaat van: yannickvw op 02 juli 2015, 11:13:27 AM
wel jammer dat er geen schorten zijn bijgeleverd bij deze nummer :(

Waarom zou er bij dit nummer iets bijgeleverd moeten worden wat het incorrect maakt?

Gohja, bij de 6004 zitten deze er wel wel bij...zelfde livrei, ander nummer, wel schort. Ik vind het gewoon leuk dat je wat variaties kan maken met je model, of deze nummer nu zo rondgereden heeft of niet. Ik weet dat dit voor sommigen not done is maar mij maakt het niets uit.

Rangeerduivel

De blauwe 5515 had ik als één van de eersten een paar jaar terug,maar door problemen met de stroomafname(die nu gelukkig opgelost zijn dank zij de producent en Olivier!)deze er nog bij,

Ik keek van in den beginne al uit naar "een gewone 55"! 8)

;)

Metpetergaathetbeter

Yannick, hoewel ik wel een Roco fan ben zou ik mits iets minder prijsverschil toch voor de VBV gegaan zijn ,o.a de lichtbakken zijn iets minder fors, hoewel de groene in deze afwerking van Roco iets eleganter lijkt ! Maar zoals jezelf schrijft is dit mijn pers.mening of die al dan niet juist is........ ;)

met een 73 of een 82 wacht ik nog af voor een tijdperk V misschien heeft men dan de problemen die er mochten zijn opgelost !

Groeten Peter ;)


raf

mooi voor 100 euro plus kosten
ik ging voor de heris en de roco type 59
het is de roco geworden de heris gingen boven mijn gepland budet

gr raf en succes
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Rudy,

ik blijf het Jocadis model van de reeks 51 een van hub betere modellen vinden.
Mits wat zorg, vrij eenvoudig te monteren. Enig nadeeltje, de motorisatie vond ik nogal zwak.
Succes met de bouw
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 03 juli 2015, 10:50:56 AM
Rudy,

ik blijf het Jocadis model van de reeks 51 een van hub betere modellen vinden.
Mits wat zorg, vrij eenvoudig te monteren. Enig nadeeltje, de motorisatie vond ik nogal zwak.
Succes met de bouw

Dank u Peter,
Ik heb al één en ander opgezocht hierover,en het zou gaan om de aandrijving van een Amerikaanse Mehano,centrale motor met 2 cardans en 2 vliegwielen,dat kan niet slecht zijn...
Maar de vroegere versie was een aandrijving van Electrotren,en die was blijkbaar minder goed,en die bedoel jij misschien,
Voor de geintresseerden;

http://www.cooltrain.be/index.php/kleine-treinen/model-praktijk/jocadis-reeks-51

Bij deze link vind je een vergelijkingsfoto van de 3merken;
VBV,Jocadis en Mehano,en ik vind qua uiterlijk de Joc er best door kunnen!

Eens ik er aan begin maak ik wel een bouwverslag met foto's ;D

;)